Отидете към основна версия

69 551 62

Забравеният кабриолет Москвич-408

  • москвич-
  • 408-
  • 408 турист-
  • ретро

През 1964 г. започва серийното производство на един от най-масовите съветски автомобили Москвич-408. "Осмакът" се сглобява и в българския завод „Балкан“ в град Ловеч.

Макар и изключително популярен, моделът крие някои тайни. Днес малцина си спомнят за елегантния купе-кабриолет, разработен от конструктора А. Веселов на базата на 408. От модификацията с името Турист са създадени само две бройки, чиито следи отдавна са изгубени.

Шасито и някои детайли от каросерията на кабриолета са заимствани от 408, но като цяло двете коли са съвсем различни. Турист разполага с 1.4-литров двигател със съвсем нелоша за 60-те години мощност от 63 к.с. Тя е постигната благодарение на революционния по онова време за руската автоиндустрия електронен инжекцион.

Друга сериозна разлика в сравнение със стандартния модел е каросерията на 408 Турист, изработена от алуминий с цел намаляване на теглото. За да се подсили шасито против усукване пък за пода е заварена допълнителна X-образна рама. Руското кабрио ускорява до 100 км/ч за 24 секунди и развива 130 км/ч.

Сериозен недостатък на 408 Турист е липсата на сгъваем таван. Пластмасовият покрив се монтира на ръка, при това от минимум двама души. Освен това не се побира в багажника и трябва да се съхранява в гаража.

Интериорът на Турист-а не се различава от стандартния модел. Металното арматурно табло е боядисано в цвета на каросерията, а салонът е тапициран в червено.

Кабриолетът на базата на Москвич-408 така и не стига до конвейера. Ръководството на Московския автомобилен завод оправдава решението си с високата натовареност на поточните линии. Не е даден шанс и на новаторската система за впръскване на горивото. От двата прототипа до днес са оцелели само няколко черно-бели снимки.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини