По информация на The New York Times, топ мениджъри на Toyota се се срещнали с представители на Конгреса на САЩ и остро са критикували декрета на администрацията на Джо Байдън за финансова подкрепа за развитието на електрически транспорт.
Основният аргумент на японската марка срещу електрическите автомобили звучи така: "Емисиите, произтичащи от генерирането на електричество, са по-опасни за околната среда, отколкото отработените газове на автомобилите с двигатели с вътрешно горене." Критиката от Toyota е интерпретирана от журналистите от The New York Times като опит да се възпрепятства разпространението на електрически превозни средства в САЩ.
Според постановлението на президентската администрация държавата ще отпусне 174 милиарда долара за популяризиране на електрически превозни средства. 100 милиарда долара ще отидат за субсидии на купувачите, 45 за електрифициране на автобусни паркове, 15 за разширяване на инфраструктурата на зарядни станции, а останалите 10 за стимулиране продажби на "зелени" камиони. Toyota от своя страна поиска хибридите и автомобилите с водород също да бъдат включени в списъка за финансова подкрепа.
Според The New York Times японският производител на автомобили води подобна политика не само в САЩ, но и в други страни, включително в Европа, Индия и Япония. Интервюираните от изданието експерти обясняват това с факта, че Toyota забележимо изостава от конкурентите си в електрификацията на моделната си гама.
През пролетта на 2021 г. марката обяви, че ще представи 15 нови модела с батерии на пазара за петгодишен период. Прототипът на първия от тях, изложбеният автомобил bZ4X, беше представен на автомобилното изложение в Шанхай през април - електрически автомобил със задвижване на четирите колела е разработен в сътрудничество със Subaru.
До края на годината компанията също обеща да разкрие подробности за електрически автомобил, който е оборудван с твърдотелно захранване. Според японците, твърдотелната батерия е лишена от недостатъците на съвременните литиево-йонни батерии. Поради липсата на електролитен разтвор, рисковете от спонтанно самозапалване се намаляват значително, а пълното зареждане отнема само 10 минути. Автономният пробег на автомобили с такива акумулатори пък е два пъти по-голям.