3 Октомври, 2021 13:15 23 370 85

Основният недостатък на електромобилите: Ремонтът им е много по-скъп от този на колите с ДВГ

  • електромобили-
  • ремонт
Основният недостатък на електромобилите: Ремонтът им е много по-скъп от този на колите с ДВГ - 1
Снимка: Shutterstock

Електрическите превозни средства имат както редица предимства, така и немалко недостатъци пред бензиновите и дизеловите автомобили. Електромобилите имат ограничен пробег с едно зареждане, а самото „зареждане с гориво“ е значително по-продължително. Но най-важното е, че електромобилите се характеризират с по-скъпи ремонти в случай на авария или повреда.

Това твърдение се доказва и от германската финансова и аналитична компания Allianz, която направи проучване (като анализира данни за застраховките през периода 2018-2020 г.) и установи, че застрахователните плащания по полици "Каско"за електрически превозни средства са средно с 10% по-високи, отколкото за аналогични коли с ДВГ.

В същото време обаче ремонтът на изцяло електрическите автомобили, повредени при пътнотранспортни произшествия, всъщност доста по-скъп - средно с 30%. Хибридите се оказват с още повече „режийни“ за застрахователните компании. Разходите за такива автомобили са повече с 50%.

Причината за скъпите ремонти се крие предимно в батерията. При т.нар. "зелени" автомобили, това е вторият най -скъп елемент след каросерията (цените за новите батерии могат да достигнат до 20 000 евро). И ако в електрическите превозни средства те често са разположени в пода и поне по някакъв начин са защитени, то в хибридите те са инсталирани отзад и са изключително уязвими при сблъсък.

Трябва да се знае още, че дори лека авария може да предизвика скъп ремонт или дори подмяна на батерията. А някои производители препоръчват инсталирането на нова батерия, дори ако самата батерия е непокътната, но въздушните възглавници са се отворили (тъй като съществува риск от т. нар. скрити повреди).

И накрая, още един „бич“ на електрическите превозни средства е окабеляването. Кабелите често са обект на внимание на плъхове и мишки - гризачите ги използват за храна. Много електрически превозни средства имат защита в това отношение, но ако животните все пак стигнат до проводниците, ремонтът на колата може да струва много. Средно комплект кабели за електрически превозни средства струва около 7000 евро.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 44 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Не ни интересува

    103 19 Отговор
    Още 50 години ще караме голф-дизел тди!
  • 2 Потурко

    59 2 Отговор
    Започва се голямото писане и спорене сега!

    Коментиран от #3, #4

  • 3 пешо

    86 18 Отговор

    До коментар #2 от "Потурко":

    няма какво да се спори. поне още дълго време. това, което се налага силово -- електричките, все още е далеч от качеството, необходимо за масово производство. твърде далеч, във всеки аспект - технически, икономически, екологичен дори. предполагам, причината е, че правилните хора са открили поредната удобна ниша за стиргане на уфсите. а те блеят, щастлифти!

    Коментиран от #13, #67

  • 4 факт

    14 45 Отговор

    До коментар #2 от "Потурко":

    Спор няма нефга се изчерпва а без нефг да си видал двг да работи следва Флинстоун

    Коментиран от #6, #15, #20

  • 5 селянин

    53 2 Отговор
    За това ще си карам марко -1 к. сила .За три дена бала сено е разхода ,а лятото без пари на поляната
  • 6 Гост

    75 11 Отговор

    До коментар #4 от "факт":

    Нефта се изчерпва само в интернет. Пиши си ,на никой не пречиш.

    Коментиран от #11, #60

  • 7 гост

    17 52 Отговор
    Щом като се покрива от застрахователя какво значение има това? Нима му пука на някой извадил 100х.лв за електричка, че каското му е 3500лв, а не 3200лв? От друга страна електричките не плащат за обслужване, не сменят спирачки и разходите за 100км пробег са средно са 3лв, докато на еквивалентен автомобил с подобни размери и мощност са 30лв, един вид си с 3х.лв напред при всеки 10х.км пробег, след 100х.км си с 30х.лв напред, добави и безплатно паркиране, липса на данък и тук-там безплатно зареждане и картинката става много по-наклонена към електричките, само и единственно ако има сервизи и представителства, а не да са внесени в контейнери без ддс, както знаем, че правят някои фирми.

    Коментиран от #9, #12, #14, #16, #21, #75

  • 8 Blackthorn

    90 10 Отговор
    Основният им недостатък е друг и тепърва ще излиза наяве! Състои се от:
    - заради тях електроенергиятаще поскъпва още много
    - ще стане дефицитна и това ще се отрази дори на домакинствата

    Коментиран от #78

  • 9 Грета Тунберг

    42 4 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Скъпи,зареди ли си Теслата?
  • 10 финиш

    40 8 Отговор
    С една дума - Еднодневка.
  • 11 смех

    8 11 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    и що да не се изчерва докажи си твърдението иначе не струва нищо немците ли така ти казаха.

    Коментиран от #18

  • 12 Turbo

    54 11 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Разхода на елекричката си го смяташ както на теб ти е изгодно хахахаха или ти е безплатно или 3 лв/100 от домашен контакт.Все едно да питаш някой шофьор на камион,който кара с крадена нафта колко му излиза.Ами 0 лв/100 му излиза хахахахаха.Я смятай на бърза зарядна при цена 1€ на Квч.Цената на тока си върви нагоре в Европа.Я сметни колко ти струва нова елекричката и после смяната на батерията?Много евтино ще ти излезе хахахаха

    Коментиран от #77

  • 13 Пешо, Пешооо, Пешо...

    15 13 Отговор

    До коментар #3 от "пешо":

    Ти по колите пред блока ли съдиш бре? Пешо, излез малко свят да видиш, помисли малко, па белкем светне нещо там
  • 14 Анонимен

    58 9 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Тези безплатни екстри които си изредил до кога мислиш че ще важат ? Ще ти отговоря - докато се зарибят балъците - после следва стригане и на тях . В горивата половината цена е акциз който държавата прибира . Мислиш ли че ще ви оставят вас без да ви бъркат в джобчетата ? Тези 3 лв за зареждане са само ако го правиш вкъщи - ако зареждаш навън може да ти излезе дори по-скъпо отколкото с икономичен дизел . Разликата в покупните цени на ДВГ и електричка е такава че в някой случай трябва да караш 200-300 хиляди километра докато се изравнят . За пример Пежо 208 . По памет - бензиново към 42 хиляди , електрическо 66 хиляди . Това е за модели с сходна мощност и ниво на оборудване . Разхода на бензиновата е 5.6 л. средно , 12.9 лв на 100 км средно ( сегашни цени). От разликата в покупната цена само ще можеш да купиш гориво за почти 190 хиляди километра . И тук не смятаме че тока за електричката също ще струва пари , колкото и малко да смятате ще ще бъдат . Тоест отиваме към постигане на равенство доста след 200 000 километра пробег . Е хайде кажи ми сега кой ще купи ново Пежо 208 с планове да го кара над 200 хиляди километра ? Че и тогава да чака да се изплати ? Защо да дам всички тези пари наведнъж като мога да ги давам по малко през годините ? Ако ще я карам докато ми се изплати разликата каква ще е остатъчната стойност на електричка с над 200 хиляди километра ? Батерията колко ще държи ? Много от пишещите тук не сте купували нова кола никога и не сте правили так

    Коментиран от #17, #23

  • 15 Бедните

    45 6 Отговор

    До коментар #4 от "факт":

    Хайде пак опорки, нефт има колкото искаш. И не хората не предпочитат Елките. Просто държавите и правителствата водят такава политика. И да ДВГ ще бъде забранено щото политиците така са решили. Обаче както сега си блъскаме главите с цената на тока, после ще си блъскаме главите с електромобилите, но ще е късно. Всяко нещо наложено със забрани и субсидии означава че времето му не е дошло. И накрая пак бедните ще го отнесат.
  • 16 Драг

    37 5 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Гост не ти ли омръзна с простотиите за 100 км щял да плаща 3 лева😊😊😊. Ама това с тока от козлодуи или на свободната борса. Нали се сещаш, че следващата стъпка ще е и домашните потребители да излязат на свободният пазар.
  • 17 Такса км

    38 4 Отговор

    До коментар #14 от "Анонимен":

    В Англия вече обмислят такса километър да замести загубите от акциза!!! При държавата няма празно едни приходи се заместват с други.
  • 18 Гост

    27 7 Отговор

    До коментар #11 от "смех":

    Не,Илон Мъск ми каза така да казвам.Естествено че някой ден ще се изчерпи,но няма да е в следващите 50 години,както им се иска на зелените талибани.Дано да си млад още и да го доживееш.А тази ниша с електричките ,ще се изчерпи преди нефта.
  • 19 Цако Даков

    28 5 Отговор
    Аз да попитам. Знае ли някой къде мога да монтирам газова на Теслата, че нещо много скъпо ми излиза?

    Коментиран от #22, #26

  • 20 Хайл

    28 8 Отговор

    До коментар #4 от "факт":

    Тесльо нефта се изчерпва от древногръцко време/гръцки огън ако си наясно/ и още не е свършил,така че в близките поне 250-300 години все ще е на върха ДВГ...едва ли знаеш но нефта е ВЪЗОБНОВЯЕМ ЕНЕРГОИЗТОЧНИК,ПРОСТО НА "ЕКОЛОЗИТЕ" НЕ ИМ ХАРЕСВА ТАЗИ ИСТИНА И ТВЪРДЯТ ЧЕ НЕФТА "СВЪРШВА" СВЪРШВА НАНАЙСИ-ДОКАТО ИМА ЖИВОТ НА ЗЕМЯТА ЩЕ ИМА И НЕФТ-НЕФТА Е ОТ ОРГАНИЧЕСКИ СЪЕДИНЕНИЯ
  • 21 Хайл

    19 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Нямали спирачки 🤣🤣🤣🤣🤣Кокошльо даже първата кола в света Бенц,двутактов,триколесен е ИМАЛ СПИРАЧКИ....ПАК УБИ КОНЯ С ЛОПАТАТА...ГЛОПАФ НЕЩА СТНИК...Я иди се занимавай с "публична администрация" мнооооо си зле
  • 22 Хайл

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "Цако Даков":

    Ако кажеш какъв генератор ползваш ще те насоча 🤣🤣🤣галин ганев тесларев ще почне да те убеждава че не може🤣🤣🤣
  • 23 TRIF

    16 7 Отговор

    До коментар #14 от "Анонимен":

    Това което си написъл е така. Електричката иска каране. Батерията старее дори и когато не ползваш електричката а тя е и най-скъпия компонент в нея. Батериите обаче са и най-значителни подобрения за последните години. След 8-10г и проблема с батериата се очаква да е решен напълно. С промяна на далъци, цени и регулации ДВГ ще минат в историята.
    А държавата ще цица парици от собствениците на автомобили независимо с какво се задвижват

    Коментиран от #27, #32

  • 24 РЗС

    32 5 Отговор
    Пичове, нямам нищо против електричките, но те ще са още по-голям бич. Ел. мафията е дори по-зла от нефтената, много по-зла и алчна. Когато електричките станат масови, ще вдъгнат цената на тока до небето, ще измислят какви ли не данъци и ще плащаме много повече от двг-то. Другото е, че когато станат масови, тия коли ще започнат да дават много дефекти и няма компетентни хора, като бай Ставри от крайъгълния гараж, да може да ви я ремонтира с подръчни материали за една каса бира и безе, а ще ви струва крак и ръка. Отделно това са движещи се запалки, може през нощта докато се зарежда в гаража, да се запали и ако не изгорите живи то ще ви изгори къщата с цялата покъщина, което ако стане често явление, застрахователите няма да покриват. Да инвестирате в слънчеви панели също е много скъпо и като цяло безмислено. Не виждам бъдеще в тая добре забравена стара технология.

    Коментиран от #37

  • 25 бяла техника

    9 4 Отговор
    На всички електроуреди, ремонтът излиза скъпо, но качествените се повреждат по-рядко.
  • 26 Като ти струва скъпо

    8 23 Отговор

    До коментар #19 от "Цако Даков":

    Наеми си гараж с ток. Ако караш по 5000 километра на месец, ще плащаш по 100 лв наем и 140 лв за ток. Тоест 100 километра ще ти струват 4,8. За година наем плюс ток ще ти струват 2880лв

    Ако автомобилът ти гори 10 на сто газ, за месеца ще трябва да заредиш 600 лв, а на година 7200 лв.

    Ако гори 8 на сто бензин 100 октана, на месец ще харчи 1060 лв, а на година 12 720лв.


    Но ако ще сравняваме ябълки с ябълки, модерните сега SUV харчат над 10 на сто дори без да изравняваме конете, че тогава отиваме на 20 на сто. Ако вземем средно 12 на сто, годишният разход само за бензин отива на около 20 000 лв. без наем за гараж, докато я вали снега пред панелката за да си я гледаш от осмия етаж, за същите километри при които разходът на теслата е 3000 лв заедно с наема за гараж. След пет години, разликата само от горивото отива на 85 000 лв.

    За хора които въртят повечко километри всеки ден, електромобилът си заслужава отвсякъде още днес. За тези които карат по 10 км на ден, няма никакво значение и електромобила ще им в тежест.

    Коментиран от #28, #29, #30, #33, #34, #39, #40, #80

  • 27 Те вече почнаха

    18 2 Отговор

    До коментар #23 от "TRIF":

    Вече е измислено как ще цоцат и от електромобилите. Викат му толтакса. Ще си плащаме за всеки изминат километър, независимо с какво се задвижва автомобила. И понеже това е пътна такса е твърде вероятно цената за километър да зависи от тежестта на автомобила, защото по-тежките автомобили разрушават пътя повече. Така електромобилите ще плащат повече на километър.
  • 28 Цако Даков

    12 1 Отговор

    До коментар #26 от "Като ти струва скъпо":

    Благодаря за изчерпателните сметки! А сега се върни в началото и прочети заглавието на статията. А после отиди да питаш някой знаещ какво е ирония, след като не си я разбрал.

    Коментиран от #31, #35

  • 29 Тоалетна хартия

    15 2 Отговор

    До коментар #26 от "Като ти струва скъпо":

    Трябва да наемаж гаражи на всеки 200км. Приготви си и походно легло....Иначе отиваш на ел.станцията и плащаш!!!!

    Коментиран от #36

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Хайл

    10 1 Отговор

    До коментар #28 от "Цако Даков":

    Може ли един галин изучаващ "публична администрация" като кифлите и манИкенките да те разбере🤣🤣🤣
  • 32 Анонимен

    17 3 Отговор

    До коментар #23 от "TRIF":

    Това е изначалния проблем на електричките - една жизнеспособна технология няма нужда конкуренцията да бъде отстранявана по административен път . Тя сама ще я отстрани с по-високата си ефективност и достъпност . За пример ще използвам любимото сравнение на феновете на електромобилите как колите са заместили каручките . Тънката разлика е че не е имало нито едно ограничение за употреба на конската тяга . Просто автомобила е бил по-добър от всяка гледна точка . Докато в плановете ви за навлизане на електричките влизат различни регулации трябва да осъзнавате че поддържате една мъртвородена технология която е на животоподдържащи системи ( въпросните регулации) . Отстранят ли се те - отива в небитието . Свободния избор и пазар са доказали безброй пъти че имат вродената способност винаги да избират най-добрата и изгодна технология . Всякаква държавна намеса само изкривява това.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Борса

    12 1 Отговор

    До коментар #26 от "Като ти струва скъпо":

    Айде пак се почнаха сметките😊. Алооооо вие живеете в динамичен свят. Погледни цената на тока на борсата и пак смятай. И това е само началото. Всичко като е на ток за къде ще стигнат по напред помощите??? От друга страна цената на бензина е силно повишена защото държавата има нужда от пари. Така че стига смятахте с цената на тока днес на регулираният пазар, смятайте по тази цена на борсата.

    Коментиран от #41

  • 35 Аз статията я прочетох

    4 13 Отговор

    До коментар #28 от "Цако Даков":

    Хайде сега се върни и прочети за какви ремонти се отнася? Дори не съм ти смятал задължителните обслужвания в сервиз на ДВГ, които също струват хиляди левове за тези пет години при този пробег.

    При електромобилите става въпрос за ремонти след удар. Ти колко такива удара имаше през последните пет години. Колко пъти са ти сменяли електроинсталацията заради плъхове?

    В статията никъде не сравняват колкото пъти по-често се развалят автомобилите с ДВГ. Мислиш ли че е случайно? Опитват се да вменят на читателите че е много по-вероятно плъх да ти изгризе електроинсталацията и ли да се блъснеш челно, отколкото да смениш съединител, турбо или друг скъп консуматив.

    Коментиран от #38, #44, #70

  • 36 Дрън-дрън та пляс

    2 8 Отговор

    До коментар #29 от "Тоалетна хартия":

    При 5000 километра на месец, ти се падат по 230 км всеки работен ден и 0 километра събота и неделя. Няма Тесла която да не може да мине 230 км с едно зареждане. Ако ще шофираш и събота и неделя, отиват доста под 200 км на ден. Тази опорна точка не върви.
  • 37 Само един въпрос имам

    1 6 Отговор

    До коментар #24 от "РЗС":

    По колко пари даваш годишно за гориво? Колко мислиш че ще даваш след 5 години?
  • 38 Хайл

    18 4 Отговор

    До коментар #35 от "Аз статията я прочетох":

    Тухльо ти колко тесли си имал та си обслужвал? Теслата е както циганите-умират без да боледуват или се палят спрени,возят се на гърба на пътната помощ...само идеот ще си купи тоя боклук електрически и ти,АКО събереш стотинки
  • 39 Анонимен

    14 2 Отговор

    До коментар #26 от "Като ти струва скъпо":

    Я ми кажи за колко време ще заредиш теслата в гаража под наем от обикновения контакт който се намира там ? Или викаш за 100 лв гараж под наем няма никакъв проблем да получиш такъв с 22 kW ток ? До колкото разбирам обсега ти на тази тесла ще бъде около 200-250 километра около гаража ти . Тоест предимно градско шофиране . Колко хора освен таксиметрови шофьори познаваш които правят подобен пробег ? Изходните ти данни са абсолютно несъответстващи на болшинството случай на употреба на автомобила . И за ДВГ може да се подбере такава употреба която да покаже че електромобилите нямат никакъв шанс . Например ако си в австралийския "outback" или в Сибир и трябва да караш 1000 километра по черни пътища . С ДВГ мога да взема още 100 литра гориво в туби и да мина без проблем . А ти с електричката какво ще правиш ?

    Коментиран от #42

  • 40 Един от журито

    18 3 Отговор

    До коментар #26 от "Като ти струва скъпо":

    Абе, кви са тия 600 или 1100 лева на месец за гориво, бе, ти да не караш Волга, която гори 40/100??? Вземи се осъзнай!!!
  • 41 Борсов агент

    5 10 Отговор

    До коментар #34 от "Борса":

    Опитваш се да извадиш очи, но изписваш вежди. Всъщност най-голямото предимство на електромобилите е именно възможността да зареждат евтин, ток когато го има в излишък. А токът е евтин само когато е излишен. Схващаш ли иронията? Средностатистическият шофьор изминава 13 хиляди километра. Съвременните електромобили изминават 500 км с едно зареждане, а градско дори повече. Дори да ги сложиш 300, защото никой не зарежда батерията от 0 до 100%, означава че трябва да заредиш батерията 43 пъти годишно. Тоест веднъж на 8-9 дни. Тоест спокойно можеш да си избереш в кои дни и в кои часове ще зареждаш по най-ниските цени на борсата.

    Ще ти дам пример в следващия пост за да не става този много дълъг.

    Коментиран от #43, #45

  • 42 Ако си, ама не си!

    4 3 Отговор

    До коментар #39 от "Анонимен":

    Как пък реши, че са 200-250 км градско шофиране? Дори така да е, има доста професии, като представители на фирми, мърчандайзинг, разносна търговия, куриери и какви ли още не, които въртят доста километри градско. Същите тези могат да въртят и по повече от 200 км на ден, ако обслужват съседни градове. Често това са подизпълнители на процент, като шофират собствените си автомобили. Неслучайно на запад повечето шофьори на юбер са с електромобили.

    Относно мощността, най-ниската възможна мощност на партида на което и да е ЕРП е 6 киловата за 600 лв. 15 киловата отива на 1800 лв. При положение че пестиш по 17 000 лв годишно, дали не си заслужава да направиш един подарък на хазяина, ако ще въртиш повече километри? Дори с шест киловата, 70 kW часовата батерия на Тесла модел 3 се зарежда за 12 часа за 500 км. Сам си сметни колко километра са годишно.

    Коментиран от #61

  • 43 Борсов агент

    4 2 Отговор

    До коментар #41 от "Борсов агент":

    Ако имаш електромобил и утре се прибереш от работа към 19:30 часа и плащаш тока по борсови цени, веднага ли ще включиш батерията да се зарежда или ще на строеж таймера за полунощ, ако имаш поне три гънки в главата и прочетеш тази информация, която се публикува ежедневно и предварително знаеш цените на тока за всеки час:

    Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа ) от 307.74 лв. за MWh и количество от 61 621.10 MWh с ден за доставка 4 октомври 2021 г., сочат данните от търговията.

    Цената на пиковата енергия (9-20 часа) е 343.36 лв. за MWh, при количество от 32 863.20 MWh.

    Извънпиковата енергия (28 757.90 MWh) е на цена от 272.12 лв. за MWh (1-8; 21-24 часа).

    Борсата стартира при средна цена от 221 лв. за MWh и количество от 2270 MWh.

    Най-високата цена на електроенергията търгувана в сегмента „пазар ден напред“ е постигната в 20 часа – 482.25 лв. за MWh при количество от 2293.4 MWh.

    В 24 часа цената на търгуваната електроенергия в този сегмент е 222.26 лв. за MWh при количество от 2452.2 MWh.

    Коментиран от #46

  • 44 Чудя се

    9 2 Отговор

    До коментар #35 от "Аз статията я прочетох":

    И колко пъти смени съединител или турбо за първите 10 години примерно???

    Коментиран от #48, #55

  • 45 Борса

    6 1 Отговор

    До коментар #41 от "Борсов агент":

    Бре бре бре сптември месец не беше ли лято??? Що така цените бяха 300 лева??? Щял да си избира кога да зарежда как ние сякаш не караме коли😊😊😊.

    Коментиран от #51

  • 46 Борса

    10 0 Отговор

    До коментар #43 от "Борсов агент":

    Бла бла бла бла и накрая АЕЦ козлудуи плаща сметката на такива като теб. Вземете се разкарайте, да не ви линчуват, щото заради вас сега хората страдат. Щото всички се пишат на тарикати, основната им цел е да прекара другият, тока без пари, колата без пари, помощи, да им изкупуваме тока скъпо, е ние не сме ли хора нетарикатите като теб?
  • 47 Б. М.

    5 1 Отговор
    Чета нещо за "Публична администрация" 😀 Нещо против специалността ли имате? 😎 Защото говорим за ток, ще Ви споделя нещо : МиниМарицаИзток, е предприятие произвеждащо въглища(гориво) за 40% от тока в България. Такааааа, сега интересното: ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА СЪВЕТА НА ДИРЕКТОРИТЕ НА ММИ Е НИКОЛАЙ СТЕФАНОВ ДИКОВ.. Образование ПУБЛИЧНА АДМИНИСТРАЦИЯ. Трудов опит: ЧЛЕН НА СЪВЕТА НА ДИРЕКТОРИТЕ И ПРЕДСЕДАТЕЛ (САМО) , да и Общински съветник в Стара Загора, от ГЕРБ естествено. 😃 Ноооо, протеже на кмета на Стара Загора Живко Тодоров. 🎃🐧🐑 А пък Вие си пишете против Публична администрация! 😆😆😆😆

    Коментиран от #76

  • 48 Очевидно е!

    1 4 Отговор

    До коментар #44 от "Чудя се":

    Май забравяш, че тези консумативи не се сменят на години, а на километри. Като казваш 10 години, при 5 хиляди километра месечен пробег, Това са 600 хиляди километра. Сам можеш да сметнеш колко пъти ще трябва да сменяш турбо и съединител за толкова километри. А дали ще са само турбо и съединител?

    Коментиран от #58, #62

  • 49 DrivingPleasure

    8 2 Отговор
    Още една електрофилска опорка безславно умря :D

    Коментиран от #53, #57

  • 50 Вътю Т.Панчев

    6 3 Отговор
    ЕЛЕКТРИЧКИТЕ ИМАТ САМО ЕДИН ПРОБЛЕМ -ЧЕ СА ЕЛЕКТРИЧКИ...
    МЕЧТАТА НА ГОБАЛИСТИТЕ , ВИКАХА ИМ ТРОЦКИСТИ -ВСИЧКИ ДА СМЕ РОБИ
  • 51 По колко пъти сменят цените на бензина

    2 7 Отговор

    До коментар #45 от "Борса":

    Ако по време на работния ти ден докато колата стои на паркинга, някой може да ти зареди резервоара с гориво на място, но в 10:00 сутринта цената е 5 лв за литър, а в 14:00 е левче за литър, в колко часа ще заредиш, при положение че така или иначе няма да мръднеш автомобила 8 часа оттам?

    Както виждаш цените на тока на борсата се сменят всеки час и само от тебе зависи кога ще заредиш и на каква цена. Само някой който не е добре с мозъка ще зареди в 20:00 когато цената на едро е 50 стотинки за киловатчас без ДДС, без такса за пренос без такса за разпределение, без тарифата за зелена енергия от която по ирония на съдбата в момента се плаща разликата на въглищните централи.


    Цената на тока и през август и през септември беше висока и ще става още по-висока, защото в България няма достатъчно инсталирани фотоволтаични мощности, които отдават най-много енергия именно тогава. На българите не им пука особено засега, защото държавата им гарантира ниски постоянни цени и въобще не ги интересува тока на борсата. Но само след две години когато ни изритат принудително, много хора доброволно ще си инсталират фотоволтаици за собствено ползване, вместо да ползват скъпият ток от борсата. При тези цени инвестицията се връща за по-малко от три-четири години, а след това още двайсетина години предлага абсолютно безплатен ток, когато пече слънце е цената на борсата въобще не те интересува.

    След някоя и друга година ще има и достатъчно свалени батерии от електромобили

    Коментиран от #59

  • 52 Буха ха

    8 3 Отговор
    Голям недостатък на миксерите е че ако купувате втора ръка, първият собственик е бил джендър.

    Коментиран от #54

  • 53 Коя опорка?

    1 5 Отговор

    До коментар #49 от "DrivingPleasure":

    И кога някой е твърдял че ремонт на хипер инвертор е по-евтин от ремонт на вентилаторна печка два киловата за 20 лв от Метро? Ти с климатик ли се топлиш или с вентилаторна печка?

    Статията е тенденциозно написана. Виж ако беше написана статия за разходите за зареждане и обслужване на електромобил и автомобил с ДВГ за да речем 300 хиляди или 500 хиляди км, щеше да има някакъв смисъл.

    Каква практическа стойност виждаш от статия в която сравнява смяната на електрическа инсталация на ДВГ и електромобил при изгризване от плъх?
  • 54 Не знам къде те сърби

    3 5 Отговор

    До коментар #52 от "Буха ха":

    Ама в статия за автомобили да намесваш половите си влечения, не говори добре за тебе. Търси си приятел от същия пол някъде другаде. Тук не се интересуваме!
  • 55 Хайл

    9 2 Отговор

    До коментар #44 от "Чудя се":

    Това да не е тесла да сменяш батерията на 3 г щото е некачествена,колко пъти на теслата блокира електрониката седмично и спира по средата на пътя да чака пътна помощ? На редуктора на двигателя колко пъти смени вала заради превъртели шлици??? А кажи де тесльо мухлефф
  • 56 Виктор

    11 1 Отговор
    Кажете ми от,един блок живеят в 40 апартамента и имат 50 коли, колко са с гаражи и колко могат да заредят пред блока!!!!!

    Коментиран от #84

  • 57 Хайл

    6 0 Отговор

    До коментар #49 от "DrivingPleasure":

    Не така с тесльо ганев че грета тъпенбургер го чака да зареди теслата и да търси твърди презервативи...разсейва се като пише глупости

    Коментиран от #65

  • 58 Мармот

    11 0 Отговор

    До коментар #48 от "Очевидно е!":

    5000км пробег на месец😊...... и един мармот завива шоколад.

    Коментиран от #63

  • 59 Борса

    11 0 Отговор

    До коментар #51 от "По колко пъти сменят цените на бензина":

    Да аз няма да спя няма да работя ще гледам борсата кога да заредя😊😊😊. Няма и да се къпя щото вода да не хабя, няма и да ям щото много пари, абе я се разкарай аз за какво работя да бъда роб ли.
  • 60 Последния Софиянец

    1 2 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Блажени са вярващите и неграмотните !
  • 61 Анонимен

    11 0 Отговор

    До коментар #42 от "Ако си, ама не си!":

    Цитираните от теб професии пак са си нишови и не може да се прави генерализация от тях. Не излиза сметката ако ти се налага да пътуваш извън обсега на гаража си . Зареждането на бърза станция хич не е така евтино , дори е съизмеримо с дизелов автомобил . Отделно в държавите където електричките навлизат вече се обмислят ограничения за периода когато могат да се зареждат - само в извън пиковите часове . Ако ти се налага спешно да заредиш какво правиш ? Какво ще каже енергото ако всички собственици на гаражи в блока ви решат да си сложат 10-20 киловатови зарядни ? А ако целия квартал реши да го направи ? Дали кабелите и трафопостовете не са изчислени за проектния товар и ако изведнъж се наложи товара да се удвои кой ще плати за инфраструктурата ?

    Коментиран от #64

  • 62 РЗС

    4 3 Отговор

    До коментар #48 от "Очевидно е!":

    ако си обслужваш колата на време, ти гарантирам, че ще изкара повече от електрическата. Няма части дори за милион километра със все обслужването за всичките километри да ти стъпи колкото цената на едно сменяне на батерията на тесла - около 20 хиляди евро, и още една невероятна сума за инвертор. за милион километра ще трябва да смениш батерията поне 2 пъти гарантирано. Телата идва със 7 години ли беше гаранция на батерия и инвертор, после се оправяй. Видях вече няколко тесли на по 70 хиляди километра със сменени в гаранция батерии и инвертори, което само по себе си означава, че ако си късметлия да си купиш 8 годишна тесла, без сменявана батерия, в скоро време може много да ти хареса, ако батерията или инвертора заминат. На 8 годиншна кола, можеш да смениш целия двигател(дори основен ремонт всичко до гол блок) и скоростната кутия и цялото окачване, за по-малко пари от една батерия на тесла, говоря за коли за същата цена. По-евтините коли като станат на по 8 години, части колкото искаш за без пари. Батерията е огромен недостатък на електричките, а точно заради нея те се движат, каква дилема само, също и не малко инвертори са сменени.
  • 63 Питай дизела

    3 3 Отговор

    До коментар #58 от "Мармот":

    Той минава по 100 хиляди километра на година, всяка година. Вече е навъртял половин милион с последния си автомобил който няма и 5 години.

    Коментиран от #66

  • 64 РЗС

    2 2 Отговор

    До коментар #61 от "Анонимен":

    ама няма проблем за кабелите и инфраструктурата, ще се довърши АЕЦ белене, ще заработят всички тецове и вецове, ще се сменят кабелите и всеки ще може да си сложи и 50кв зарядно ако иска - всичко това само за 5 лева на киловатчас, познай кой ще ги плаща
  • 65 Грета Тунберг

    4 1 Отговор

    До коментар #57 от "Хайл":

    Той норвежеца е много стиснат и зарежда Теслата безплатно от фотоволтаични панели .Оправдава се в аптеката били свършили ви@Гр@т@.
  • 66 Дизела

    8 1 Отговор

    До коментар #63 от "Питай дизела":

    Като ме цитираш,поне ме цитирай точно.Кадито ми е 2015 година и наближава 600 х. км пробег.Точно заради дългите курсове, електрически автомобил не ми върши работа.

    Коментиран от #71

  • 67 Boxer EZ 3.0

    11 0 Отговор

    До коментар #3 от "пешо":

    Има някаква аналогия с прехвалените ваксини. Супер са, докато не срещнат реалността и им излязат особеностите, вредите и недостатъците...
    ...И отново, чичко-паричко наднича наблизо...
  • 68 Фен

    4 1 Отговор
    Моят коментар е, че застрахователите отново намериха начин за повече приходи.И това ще стане чрез повишена "гражданска отговорност".
  • 69 TSLA®

    0 7 Отговор
    Изчезващ вид в 21 век по 2 причини: 1 - ПЕТРОЛ, 2 - АУСПУХ. Който му е скъпо - перона. Който иска да кара - в Дунев и на други места сменят отделни клетки. "Цялата батерия" си е някаква ваша партенка.

  • 70 1234

    2 4 Отговор

    До коментар #35 от "Аз статията я прочетох":

    Остави ги да си живеят в невежество , защо им отваряш очите ! Старите хора са го казали “ Не прави не потърсено добро”.
  • 71 Извинявай, не беше нарочно

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "Дизела":

    Нека не са 500 а да са 600 хиляди километра. Това го обясни на оня дето не вярва, че някой може да измине пет хиляди километра за месец. Ето му нагледен пример в твое лице, че има хора които изминават по 8500 км месечно и 270 км на ден.

    Сега е време да потвърдиш, че за тези 600 хиляди километра не си имал никакви други разходи освен нафта от бензиностанцията и течност за чистачките и единствената причина да вдигаш предният капак през годините е било за да налееш течността. А един електромобил за тези километри трябва да смени 5 батерии и шест двигателя.

    Време е да разбиеш и сметките ми, като кажеш че при движение със 140 километра в час по магистралата на натоварената баничарка разхода ти е 4,5 литра на 100, а един електромобил не може да мине повече от 300 километра с тази скорост и не ти върши работа.

    Коментиран от #72, #73

  • 72 Поправка

    1 1 Отговор

    До коментар #71 от "Извинявай, не беше нарочно":

    270 километра средно на ден, а не всеки ден. Тоест 1900 км на седмица, което са 5-6 зареждания на електромобила и само едно зареждане на баничарката за 3 минути.
  • 73 Глупости

    4 1 Отговор

    До коментар #71 от "Извинявай, не беше нарочно":

    Ти какво ми даваш пример какво можело. Дядо Пейо от село Брестовица пък кара на месец 10 км сами да отиде до аптеката в съседният град. Това са смешни цифри за България. Един нормален човек прави 15 000-20 000км на година.

    Коментиран от #74

  • 74 Е така де!

    3 2 Отговор

    До коментар #73 от "Глупости":

    Още в първото си мнение в тази тема (коментар 26) написах :"За тези които карат по 10 км на ден, няма никакво значение и електромобила ще им в тежест."

    Аз също карам по толкова и по тази причина не виждам никакъв смисъл да си купувам електромобил. На този етап електромобила е рентабилен само за хора които изминават по много километри всеки ден и имат възможност да си ги зареждат в къщи. Идеалният вариант им е заряда да им стига за деня. При 300 км пробег всеки работен ден, хем заряда ще им стигне, хем ще минат 130 000 км годишно при 5-дневна работна седмица и 156 000 км при шестдневна работна седмица за около 4000 лв. С тези 4000 лв, дори при 4,5 литра на 100 разход на най-евтиния дизел ще минеш 40 000 км.

    За 150 000 км годишно само горивото ще струва 15 000 лв. Отделно трябва да си изгубиш времето по сервизите поне 5 пъти за смяна на консумативи, които също струват пари.

    Коментиран от #85

  • 75 До гост

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    На тези цени на електроенергията ти излиза на сметка,а цените все ли ще са същите,за пример даван анализатор преди 20 години разтягаше локуми за цената на петрола след 20 години,само дето не позна нищо,за информация на тук пишещите,находищата на течни горива се делят на два вида,икономически и геоложки,икономическите са тези залежи на които изваждането на повърхността оправдава тяхната себестойност,значи според тази цена в момента от тях има печалба,а геоложките с две думи изваждането им засега е на загуба,с повишаването на цените и търсенето част от геоложките се превръщат в икономически,скъпи драскащо мисирки тук на много сте тъпи
  • 76 Язе

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Б. М.":

    Калинките са точно с такова образование.Смятай колко му е мястото точно там но каквото сложи партията🤣🤣🤣
  • 77 Гост

    0 6 Отговор

    До коментар #12 от "Turbo":

    Щом ще я смятаме в евро електроенергията значи да добавим и онези 10% големи европейски градове в които с твоя димялник няма да те пуснат, да добавим и още 20% населени места във които влизането ще ти е 5 евро за всеки ден в които си влязъл в центъра. Айде сега да видим кое е по-изгодно. Хората си купуват електрички не защото горивото е по-евтино а защото съпътстващите разходи са по-малко. И разликата ще става все по-голяма!
  • 78 Гошо

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Blackthorn":

    Има и още един ,акциза На бензина лесно ,а на тока как ?
    Друг е въпроса тоя ток с какво ще го правят ,щото не е като да излиза от контакта
  • 79 жорко

    5 0 Отговор
    Вечер се прибарат от работа и в мрежата се вклчват 50-60 хиляди автомобила. Познайте тъока колко ще струва, няма да е на киловат час а на киловат минута : )
  • 80 Ибанез

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "Като ти струва скъпо":

    Не е ли супер тъпо да зареждаш електрическа кола от тока произведен от Мариците със въглища???
  • 81 Анти Конти

    1 2 Отговор
    Живея в Норвегия и на бързо да споделя Голф 7 на ток е 14 - 20.000лв. Голф 7 дизел е над 25.000лв. И тях ги плащи турбото и ДСГ ... ама май е до там а при електрическата съм се интересувал лично от BMW i3 имало заложени неща за около 14.000лв /говоря за Норвегия/
  • 82 Основният недостатък

    4 0 Отговор
    Основният недостатък на електромобила. е електромобила.
  • 83 Б. М.

    3 1 Отговор
    Чета Ви коментарите и се сетих за един виц. СПРЯЛ ЕДИН ЧОВЕК ДА ПИТА ЕДИН ОВЧАР ЗА ПЪТЯ. УПЪТИЛ ГО ОВЧАРЯ И ГО ПИТАЛ. МОМЧЕ, КАКВА Е ТАЗИ КОЛА? МАЗЕРАТИ ОТГОВОРИЛ ШОФЬОРА. АХА, А ХУБАВА ЛИ Е? МНОГО Е ХУБАВА ГОРДО КАЗАЛ ШОФЬОРА. ЗАСМЯЛ СЕ ОВЧАРЯ, ХУБАВА ЛИ, ГЛЕДАМ НЕ ГИ КАРАТ МНОГО, КОЛКО ДА Е ХУБАВА?!?!?! 🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑бееее
  • 84 TRIF

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "Виктор":

    Всичките и още толкова при добра организация която в момента не съществува.
    Както наслагаха таксиметри на всяко парко место в синя зона така може и със зареждачките да се реши проблема. Въпрос на желание.
  • 85 TRIF

    1 1 Отговор

    До коментар #74 от "Е така де!":

    Много точен коментар и с примери.
    За 2г. навъртях над 16 000 км с електрически велосипед. Ползвам го навсякъде където мога да отида с него. 0% поддръжка по електрическата система. Имам 3 автомобила с ДВГ в отлично състовние които ползвам при необходимост. Следващия автомобил ще е електричка.