В началото на деведесетте още един от отличниците на американската автомобилна индустрия - Lincoln - беше покосен от тежки финансови проблеми. Мениджмънтът на компанията обаче не се предаде пред нарастващите затруднения и по всичко личи, че в началото на третото хилядолетие возилата с емблемата на престижната марка отново ще се завърнат с гръм и трясък където им е мястото - при луксозните и изискани автомобили. С моделът Navigator и със студията МК 9 янките определено успяха да всеят респект в средите на жестоката конкуренция. И за да бъде пълно отмъщението, специалистите от Lincoln решиха да се впуснат в бясна надпревара с противниците си и в класа на SUV-автомобилите. Главното оръжие за спечелване на надмощие се нарича Lincoln Blackwood и тези, които са го виждали, определено вярват, че то има шансове.
Blackwood разбива досегашните представи за луксозно возило
Според Джим Роджърс - шеф на маркетинга към Lincoln Mercury - тяхната нова гордост успешно е заличила различията между луксозните коли, SUV-моделите и пикапите. Отражение на тази концепция е и специфичния външен дизайн на черния рицар. Удължената кабина и късата товарна платформа са ярко свидетелство, че Lincoln Blackwood е събрал в себе си чертите на няколко вида автомобили. Ако се погледне назад в историята пък ще се види, че той силно напомня на разработения от Ford F-150 SuperCrew, само че е прибавил към себе си много по-голяма доза блясък и шик. Хромираната радиаторна решетка е типично в стила на компанията. Могъщата предница и модерните фарове с гладко стъкло са в пълен унисон с тузарския имидж на возилото. Задната част на возилото пък е предизвикателство за всяка инженерна мисъл. Като нетрадиционен пикап Blackwood разполага с капак на “багажника”. Допълнителните врати, отварящи се настрани, улесняват достъпа до платформата. По подобие на Мercedes M-Klasse американецът разполага в оборудването с интегрирани мигачи и на страничните огледала. Величественият облик на возилото се довършва от седемнадесетцоловите гуми, които показват, че едва ли има терен, затрудняващ проходимостта на Blackwood.
В интериора шестват лукс, прецизност и качество
За разлика от студията при серийните автомобили скъпото африканско дърво по арматурното табло е заместено с пластмасови еквиваленти. От това обаче очарованието и комфортът във вътрешността на автомобила не са пострадали кой знае колко. Регулируемите педали на спирачката и газта, чупещият се волан и седалките с памет осигуряват максимално удобство при управлението на автомобила. За безопасното пътуване се грижат сензорите разположени в предната част на шампиона, които подават информация за автомобилите и препятствията, намиращи се пред Blackwood. Множеството копчета за управление на различните системи на SUV-a, разположени по волана допълнително подсилват усещането за класа и елегантност. Возилата в серийно производство ще разполагат и с кожен салон и шикозен мултимедиен пакет.
В техническо отношение Blackwood твърде много се доближава до модела Navigator
Двигателят е V-образен с осем цилиндъра и работен обем 5.4 литра. Той осигурява мощност от 300 к.с и максимален въртящ момент от 480 Нм. Возилото е оборудвано и с четиристепенна автоматична скоростна кутия. Серийно ще се монтира антиблокираща система (АBS), предни и странични въздушни възглавници, както и защитна система против кражба - Securilock.
Задното окачване е съобразено с нивото на товара на платформата отзад, което гарантира устойчивост и стабилност на возилото, дори когато е понатоварено. Възможността за блокиране на задния диференциал пък спомага за преодоляването на по-проблемни пътни терени.
Ускорението е повече от добро за подобен клас автомобили - от 0 до 100 км/ч трае по-малко от 8.5 секунди. При тегло от 2.5 тона едва ли някой би могъл да протестира.
В САЩ возилото се продава срещу цена от 53 000 щатски долара, но пък какво значат парите, когато става дума за любимия автомобил.
Станислав Гавазов
gavazov@avto.bg