Китайското подразделение на аналитичната агенция J.D.Power публикува интересно проучване за надеждността на употребявани автомобили, които са произведени в КНР. За целта те интервюират 37 хиляди собственици на автомобили от различни марки, произведени в период преди 13 - 48 месеца и определят броя на жалбите за всеки 100 автомобила. Експертите стигат до неочаквано заключение: собствениците на премиум коли се сблъскват с проблеми по-често от тези, които карат масови автомобили. Въз основа на получените данни е съставен рейтинг на китайските марки, които произвеждат най-надеждните автомобили.
Собствениците на автомобили, участващи в проучването, са помолени да оценят външния вид на автомобила, интериора, мултимедийната система, навигацията, двигателя, трансмисията и така нататък - общо 177 параметъра. Общата оценка се прави от броя на идентифицираните проблеми на 100 автомобила от същата марка. Така например автомобилите от премиум клас на възраст 13-18 месеца имат средно 5.9 проблема на 100 автомобила по-малко от масовите автомобили. На възраст от 30 до 48 месеца обаче ситуацията е обратна: оплакванията от премиум коли се увеличават, докато при масовите автомобили се идентифицират 6.4 проблема по-малко.
Що се отнася до рейтинга за надеждност, Hongqi (собственост на FAW) се оказа най-добрата сред китайските марки. Wey (Great Wall) е на второ място, а малко известната марка Soueast затваря челната тройка. Следват MG, закупен от британците, след това Chery, Lynk & Co (собственост на Geely) и самата Geely. Три модела от различни класове получава най-високи оценки за надеждност: BYD Qin Pro, Chery Tiggo 3x и Changan Oshan A60. J.D. Power правят заключение, че надеждността на китайските марки се е подобрила през 2021 г., като средно с шест проблема на 100 автомобила изостават от международните конкуренти, спрямо девет проблема година по-рано.