Поредното проучване по темата за удовлетвореността на собствениците на автомобили е направено от ACSI, които на база на тези данни правят т.нар. "American Customer Satisfaction Index". Според него американците са най-доволни от японските автомобили.
В случая обаче не става дума за качеството на автомобилите. Този индекс показва само колко доволен е купувачът от своя автомобил.
Както вече споменахме, рейтингът е съставен според проучване на повече от 5 000 клиенти, които са избрани на случаен принцип в периода от 6 юли 2020 г. до 28 юни 2021 г. Собствениците на автомобили са помолени да оценят скорошния си опит с колата, а резултатите са посочени по скала от нула до 100.
Така според анкетата Honda събира най-много точки - 82. Това е с 4% повече от миналогодишния резултат. А японската марка е следвана от три марки с равен резултат от по 81 точки. Това са:
BMW;
Lexus;
Subaru
След това имаме отново три марки автомобили със равен брой точки - 80:
Audi;
Ram;
Tesla
Още трима други автомобилни производители успяват да надминат средния резултат за удовлетвореност в индустрията, който е 78 точки. Това са марките:
Hyundai;
Mazda;
Toyota.
Що се отнася до долната част от таблицата или тези марки, които най-малко удовлетворяват собствениците си, то с най-нисък резултат са Mitsubishi и Chrysler, които получават съответно 61 и 60 точки.