Тя се нарича Trident и е дело на Сирил Канъл, същият направил и най-малката кола в света P50. Но докато P50 е едноместно автомобилче, този „по-малък брат“ по статут, но „по-възрастен“ по размери, е предназначен за двама души и има прозрачен покрив с форма на балон.
При поръчка собственикът би могъл да замени пътническата седалка с ... подвижна кошница за пазаруване. Колата е известна като "летящата чиния" - когато видите тази кола, ще разберете, че това е идеалното описание. Дори след много години тя носи усмивка.
Trident се задвижва от същия двигател като P50, но някои екземпляри са оборудвани с 99-кубиков двигател Triumph Tina. Черешката на тортата е електрическата версия. 90-килограмовият Trident не е много по-голям от P50. Неговите габарити са: дължина 1.83 м, широчина 1.07 м.
Казват, че той ускорява до 74 км/ч със същия разход на гориво като P50 от 2.8 л/100 км, като същевременно струва малко по-малко от своя „брат“, който навремето се продава за 199 паунда (малко над 230 евро по текущия обменен курс). Според различни източници производството е приключило с 45 или 82 екземпляра.
Невъзможно е да се прецени коя цифра е по-близка до истината, но с толкова ограничено издание микроскопичните британски автомобили успяват да се разпространят по целия света - една дори се озова в САЩ и е изложена в музей в Нашвил. Днес съвсем не е лесно да се купи такава кола. Офертите за продажба се появяват изключително рядко, а цената започва от 200 000 евро - няколко пъти по-висока от тази на запазен P50.
Но си мислите, че историята на "братята" е в миналото, значи се лъжете. През 2010 г. трима предприемачи - Джеймс Каан, Гари Хилман и Фейсал Хан - създадоха програма и събраха 80 000 британски лири, за да ги съживят. Разбира се, тяхното начинание няма нищо общо с оригиналната компания.
Производството се извършва в Сътън-ин-Ашфийлд, Англия, от специалисти по микроавтомобили. Днешните автомобили се различават от своите предци с пътепоказатели и стоп светлини, както и с цялостно електрическо оборудване като стартер и дори чистачки.
Задвижват се от четиритактов, едноцилиндров 2.5 киловатов двигател с въздушно охлаждане (3.4 к.с.), който върти задното колело с помощта на вариатор, както при съвременните скутери. Максималната скорост е ограничена до 45 км/ч, но може да бъде увеличена при желание от страна на клиента.
Можете също да закупите електрически версии: първата, с мощност 1.2 kW (1.6 к.с.), развива скорост до 24 км/ч, втората е оборудвана с по-силен електромотор (2,9 kW, или 4 к.с.) и , подобно на бензиновата версия, е с ограничение на максималната скорост до 45 км/ч. Автономният пробег с едно зареждане е 80 км.