Неизвестен купувач е спечелил наддаването за една от общо 47-те произведени микроколи Peel P50 на търг, организиран от аукционната къща RM Sotheby's във Флорида. Анонимният ентусиаст се е простил със $176 000, за да притежава оригинален екземпляр от смятания за най-малък автомобил в света.
Триколесният Peel P50 се произвежда във Великобритания между 1962 и 1965 г. Смята се, че до днес са оцелели едва 26 бройки от моторизираната сапуниерка. Продадената във Флорида кола е принадлежала на американски колекционер.
Peel P50 се сдоби със световна слава, след като бившият водещ на предаването Top Gear Джеръми Кларксън влезе с него в офисите на BBC. Британският микроавтомобил има мотоциклетен двигател с обем 49 см3 и мощност 4.5 к.с.
Тристепенната скоростна кутия няма задна предавка. За да обърне 59-килограмовата кола, водачът трябва да слезе и да я завърти в желаната посока ръчно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 AUDI
Предлагам следната система:
Книжка след 21 г. Задължителен полигон. Увеличение на часовете по кормуване по 4. Много по- строг контрол (всички знаем ,че някои си купуват книжките). Първите 3 години и минимум 20 хил. км.-автомобил до 50 коня (и без турбо ,за да не подлежи на сериозен тунинг). Даже им е много. 20 под ограничението за другите в града-съответно забрана за шофиране в пикови часове. Магистрала и междуградско-забранени. След това всички ,които сме стари ,нови шофьори през 2 години да минаваме на тест на писта. Всички с еднакъв автомобил (без значение от КАТ какъв ще изберат-лада ли е мерцедес ли е ,който може-го може). Мери се времето на пистата и се вижда кой ,колко и какво умее. След това се правят категории. Достатъчно е те да са 5 (оказват се на стъклото при винетката) ,за които да важат различни ограничения на магистралата и на междуградски път. Да има и категория ,която да не може да достига дори ограничението на магистралата ,поради сериозно неумение ,показано на пистата. Не е нормално хора ,които карат 20 пъти ,не 120 пъти по-добре от други да спазват същите ограничения по магистралите. В градовете нека си има еднакви ограничения за всички.
Ежедневно забелязваме разни мутреси ,които не могат да паркират и правят постоянно елементарни нарушения в града. Карат с 180-200 и то джипове по магистралата без никакви реални умения и усет за пътна обстановка и възможности на МПС-то!?
Коментиран от #6
16:20 21.03.2016
2 незнайко
16:30 21.03.2016
3 ацетабулум
16:36 21.03.2016
4 AUDI
16:55 21.03.2016
5 iii
19:07 21.03.2016
6 гост
До коментар #1 от "AUDI":
Съгласен съм, че трябва да има ограничение за млади шофьори, най-малкото подобни картинки на 18 годишен с голф гти или бмв със 150кс да няма. Но у нас няма контрол над настоящите разпоредби, дори и да се увеличат, пак няма да има ефект. Ако аз карам дете на предната седалка без колан или специялна седалка какво значение има това, щом никой полицай не си мръдва пръста да ме провери, било то и да спра до патрулката? Само с една кратка контрола могат да се хващат купища нарушения, ако КАТ иска, но реално не иска. Затова каквото и да напишат при липсващ контрол и ефективно прилагане няма как да е полезно за която и да е страна. КАТ трябва да си прочетат закона и да вземат да го прилагат по пътя: кара се масово без колани, фарове, износени гуми, превишена скорост, без документи на МПС и шофьор, камо ли за седалки за деца, а пък и да се сложи колан на детето е направо феномен. На Запад кучето трябва да си возиш с колан, а мутрата кара мерцедеса с дясната ръка, а в лявата държи бебето си!?!23:31 21.03.2016
7 лесно е
Коментиран от #9
02:54 22.03.2016
8 Vasik Atanasova
03:28 22.03.2016
9
До коментар #7 от "лесно е ":
21:53 22.03.2016