21 Март, 2016 15:59 9 379 9

Платиха $176 хил. за най-малката кола в света

  • peel-
  • p50-
  • rm sotheby's-
  • търг-
  • аукцион
Платиха $176 хил. за най-малката кола в света - 1

Неизвестен купувач е спечелил наддаването за една от общо 47-те произведени микроколи Peel P50 на търг, организиран от аукционната къща RM Sotheby's във Флорида. Анонимният ентусиаст се е простил със $176 000, за да притежава оригинален екземпляр от смятания за най-малък автомобил в света.

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света

Триколесният Peel P50 се произвежда във Великобритания между 1962 и 1965 г. Смята се, че до днес са оцелели едва 26 бройки от моторизираната сапуниерка. Продадената във Флорида кола е принадлежала на американски колекционер.

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света

Peel P50 се сдоби със световна слава, след като бившият водещ на предаването Top Gear Джеръми Кларксън влезе с него в офисите на BBC. Британският микроавтомобил има мотоциклетен двигател с обем 49 см3 и мощност 4.5 к.с.

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света

Тристепенната скоростна кутия няма задна предавка. За да обърне 59-килограмовата кола, водачът трябва да слезе и да я завърти в желаната посока ръчно.

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света

Платиха 6 хил. за най-малката кола в света


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 AUDI

    1 3 Отговор
    КАТО ГЛЕДАМ ТАЗИ КОЛА СЕ СЕЩАМ ЗА ЕДНА ДРУГА ТЕМА ТУК ,КОЯТО Е ОБЩЕСТВЕНОЗНАЧИМА: ЗА МЛАДИТЕ ШОФЬОРИ И МЕРКИТЕ ,СВЪРЗАНИ С ТЯХ И НЕ САМО...ЩЕ СИ ПОЗВОЛЯ ДА СЕ ЦИТИРАМ:
    Предлагам следната система:
    Книжка след 21 г. Задължителен полигон. Увеличение на часовете по кормуване по 4. Много по- строг контрол (всички знаем ,че някои си купуват книжките). Първите 3 години и минимум 20 хил. км.-автомобил до 50 коня (и без турбо ,за да не подлежи на сериозен тунинг). Даже им е много. 20 под ограничението за другите в града-съответно забрана за шофиране в пикови часове. Магистрала и междуградско-забранени. След това всички ,които сме стари ,нови шофьори през 2 години да минаваме на тест на писта. Всички с еднакъв автомобил (без значение от КАТ какъв ще изберат-лада ли е мерцедес ли е ,който може-го може). Мери се времето на пистата и се вижда кой ,колко и какво умее. След това се правят категории. Достатъчно е те да са 5 (оказват се на стъклото при винетката) ,за които да важат различни ограничения на магистралата и на междуградски път. Да има и категория ,която да не може да достига дори ограничението на магистралата ,поради сериозно неумение ,показано на пистата. Не е нормално хора ,които карат 20 пъти ,не 120 пъти по-добре от други да спазват същите ограничения по магистралите. В градовете нека си има еднакви ограничения за всички.
    Ежедневно забелязваме разни мутреси ,които не могат да паркират и правят постоянно елементарни нарушения в града. Карат с 180-200 и то джипове по магистралата без никакви реални умения и усет за пътна обстановка и възможности на МПС-то!?

    Коментиран от #6

  • 2 незнайко

    0 2 Отговор
    Това определено прилича на нещо, като кола на 3 колелета, изработено в България в кръжока ТНТМ. Британците са били на същото ниво като нас през 1960- 1970 г. Сега половината им учени са ВНОС.
  • 3 ацетабулум

    0 1 Отговор
    За туй не бих дал и 5 лв!!!
  • 4 AUDI

    0 2 Отговор
    Статистиката показва ,че повечето фатални катастрофи са дело именно на млади шофьори...Чакам пуберите да ми нацвъкат минуси...
  • 5 iii

    2 1 Отговор
    Възрастта и уменията зад волана нямат нищо общо. Един човек ако се интересува и наистина обича шофирането, той ще кара добре, без значение дали е на 20 или на 60.
  • 6 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "AUDI":

    Съгласен съм, че трябва да има ограничение за млади шофьори, най-малкото подобни картинки на 18 годишен с голф гти или бмв със 150кс да няма. Но у нас няма контрол над настоящите разпоредби, дори и да се увеличат, пак няма да има ефект. Ако аз карам дете на предната седалка без колан или специялна седалка какво значение има това, щом никой полицай не си мръдва пръста да ме провери, било то и да спра до патрулката? Само с една кратка контрола могат да се хващат купища нарушения, ако КАТ иска, но реално не иска. Затова каквото и да напишат при липсващ контрол и ефективно прилагане няма как да е полезно за която и да е страна. КАТ трябва да си прочетат закона и да вземат да го прилагат по пътя: кара се масово без колани, фарове, износени гуми, превишена скорост, без документи на МПС и шофьор, камо ли за седалки за деца, а пък и да се сложи колан на детето е направо феномен. На Запад кучето трябва да си возиш с колан, а мутрата кара мерцедеса с дясната ръка, а в лявата държи бебето си!?!
  • 7 лесно е

    2 0 Отговор
    Има едно елементарно решение за младите. Да направят застраховките кат ов Англия - за кола повече от 1.2-1.4 литра хечбек 60-90 коня горе долу от този сорт, няколко хиляди застраховка и да са задължителни. И като стане 21 нямалява. Да видиме кой ще кара БМВта. Като го спрат и няма, колата се задържа. Елементарно

    Коментиран от #9

  • 8 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор
    ТОВА Е НОВАТА ПРИДОБИВКА НА ДЕЛЯН ПЕЕВСКИ
  • 9

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "лесно е ":