Дългоочакваният и обещаващ спортен автомобил не оправда нито надеждите на производителя, нито надеждите на потребителя. Това се доказва от изключително ниското търсене, поради което японците сметнаха по-нататъшното производство на модела за нерентабилно.
Емблематичният модел Honda NSX (в САЩ - Acura NSX) наскоро преживя второ пришествие, но музиката не звуча дълго. За съжаление, второто поколение NSX дори не можа да се доближи до предшественика си - продажбите бяха страшно малко. Ако предишното поколение беше продадено в размер на 18 000 копия, то от новия модел бяха продадени едва 3 150 копия за 5 години, Данните са от официалния сайт на Honda.
Но тук има един важен момент - тези, които вече притежават тази кола (или могат да я купят), е време да я запазят за по-добри времена. В крайна сметка, като се вземе предвид толкова малък брой произведени автомобили, след 20 (или дори 10) години, второто поколение на Honda / Acura NSX ще струва няколко пъти повече.
Всъщност, това вече е колекционерска кола, която само ще поскъпва всяка година. Между другото, може би именно високата цена на наследника на емблематичния спортен автомобил се превърна в основната причина за ниското търсене. Цената от 169 500 долара е доста висока както за Япония, така и за САЩ.
Друг важен момент е „подмяната на ценности“. Ако първият NSX беше доста достъпен, много пъргав и "забавен" и без излишни екстри (чисто шофьорска кола), то неговият последовател се оказа не само скъп, но и технологично сложен и тежък. Като цяло, както се казва, "нямаше нищо общо с оригинала" ...
Въпреки това, все още има време да закупите наистина колекционерски вариант на Honda NSX Type S - окончателната версия ще слезе от поточната линия в количество от 350 броя (между другото по-голямата част - за Северна Америка). но след това производството ще бъде спряно... завинаги.