Както е добре известно, в Европа автомобилите трябва да преминават редовни проверки, за да продължат да се движат по обществените пътища. TÜV е най-голямата инспекционна компания в Германия, дотолкова, че вече се е превърнала в почти синоним на тези технически проверки.
Всяка година TÜV издава доклад за прегледите. В последния бяха включени и най-масовите употребявани електромобили. По-конкретно става дума за четири електрически превозни средства, като две от тях се оказаха под средния за индустрията процент на неодобрение - тоест с повече дефекти, а две са над този среден показател. Tesla Model S е най-дефектиращият електромобил.
Оказва се, че употребявани екземпляри от Tesla Model S са със сериозни проблеми в много от възлите и агрегатите, но най-вече в окачването. Освен Model S в списъка влизат още BMW i3, Smart Fortwo ED и Renault ZOE и всички те преминават през първата си проверка три години след покупката. С най-малко дефекти се оказва Smart Fortwo, с дефектиращи само 3.5% от автомобилите. Ако сравним този показател със 129-те модела с ДВГ, които са включени в TÜV Report 2022, малкото електромобилче е сред 50-те най-добри.
Предстоящото пенсиониране BMW i3 сигурно ще разочарова почитателите на електромобили, защото баварското градско електромобилче също се представя доста прилично по отношение на дефекти. Според TÜV те са 4.7%. Най-често срещаните му проблеми са свързани с късите светлини и спирачните дискове.
В този случай не става дума точно за неизправност, а по-скоро за липсата на използване, което причинява корозия на дисковете. Според Йоахим Бюлер, управляващ директор на Асоциацията TÜV, това трябва да е предупреждение за собствениците на електрически автомобили: Те трябва да натискат повече спирачките и да ги проверяват по-редовно.
Renault ZOE е електромобилът, който е под средната граница по отношение на дефекти. Със среден процент на неодобрение от 5.7%, той е сред 50-те най-дефектиращи коли в доклада. Повечето от проблемите са свързани с „дефектни или неправилно регулирани фарове“а също и със проблемно окачване. Това са проблеми, които френският електромобил споделя с най-лошо представилият се Tesla Model S, но при американската електрическа кола дефектите са значително повече и са по-сериозни.
Tesla Model S получава 10.7% процент на дефектиране. Това означава, че според TÜV, 1 от 10 автомобила е със сериозни проблеми три години след като е излязъл от завода. В сравнение със 129-те коли с ДВГ, включени в списъка на TÜV, Tesla-та е е по-добра само от Dacia Duster. Основните проблеми са свързани с фаровете за мъгла, късите светлини и най-вече с окачването.
Докладът на TÜV потвърждава, че Tesla трябва спешно да се погрижи за контрола на качеството и тестването на превозните си средства. След година моделите 3 и и Y също ще започнат да се се инспектират с въпросните общи проверки и резултатите могат да навредят сериозно на репутацията на Tesla в Германия и Европа като цяло. Въпреки че все още има време да се избегне това, американският производител на електромобили досега не е дал никакви признаци, че е дори леко загрижен за некачествената си продукция.