Отидете към основна версия

8 466 13

815 к.с и две секунди от 0 до 100: Това е новият суперавтомобил на DS

  • ds-
  • e-tense-
  • performance-
  • концепция

Концепцията E-Tense получи втори живот

Още през 2016 година, на автомобилното изложение в Женева, DS Automobiles представи атрактивното концептуално електрическо купе DS E-Tense. Тази кола не влезе в серийно производство, но сега, шест години по-късно, ѝ беше даден втори живот под формата на батериен суперавтомобил със силов тракт с мощност 815 конски сили.

Иновацията запазва предишното си име (но придобива префикса Performance), монокок от въглеродни влакна и някои панели на каросерията, докато дизайнът на предната и задна част е преработен и модернизиран. Технологията е напълно нова и заимствана от болида от Формула Е за сезон 2023.

DS взима за основа шестгодишния E-Tense. Колата е базирана на монокок от въглеродни влакна, а външно новата суперкола може да се различи от концепцията от 2016 г. по холографски дисплей вместо решетка, дневни светлини с 800 светодиода и камери на мястото на фаровете.

Интериорът на иновацията все още не е показан, но там е запазена звуковата система Focal Utopia, която се сдобива с допълнителни два високоговорителя Scala Utopia Evo. Различна е и кожената тапицерия. Що се отнася до силовия тракт, то при новата версия имаме значително повече мощност.

DS E-Tense Performance е два пъти по-мощен от прототипа от 2016 г., който беше оборудван с един електродвигател с мощност 402 конски сили. Електрическият автомобил се задвижва от два агрегата, които се монтират и на автомобилите на отбора DS във Формула E за 2023 г.

Електрическият мотор на предната ос произвежда 340 конски сили, а на задния мост - 475 конски сили. Заявеното време за ускорение на суперколата от място до 100 километра в час е около две секунди, а максималната скорост не е посочена. Интересното е, че засега не можете да разчитате на голям автономен пробег.

Това е така, защото капацитетът на батерията е само 25 киловатчаса. Затворена в карбоно-алуминиев корпус, батерията е разработена от Saft (дъщерно дружество на TotalEnergies), поставена е зад седалките и е оборудвана с т.нар. "потопяема" охладителна система, тоест клетките ѝ са потопени в непроводима течност.

DS Automobiles възнамерява да започне тестването на работещия прототип преди края на февруари. В бъдеще DS E-Tense Performance ще се използва за тестване на нови технологии и решения, които след това ще бъдат внедрени на серийни електрически превозни средства на френската марка.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 17 гласа.

Свързани новини