Европейската комисия отхвърли искането за субсидия от 6 140 евро при покупка на електрическа кола в България, което беше залегнало в плановете на оперативна програма "Околна среда", като по този начин на практика направи покупката на електромобили у нас значително по-трудна задача.
Ще припомним, че субсидии за покупка на електромобили се дават в почти всяка европейска държава, като идеята е да се обнови автопарка и самите превозни средства да станат по-екологични. Това, което не се знае от масовата общественост у нас обаче е, че тези субсидии (които варират и в някои страни достигат до 9 000 евро) не се дават от Европейския съюз, а идват от самата държава.
И незнайно защо, българското правителство беше решило, че точно на нас Европа ще отпусне пари за въпросната субсидия. Министърът на околната среда и водите Борислав Сандов дори твърдеше преди време, че парите от ЕС за програмата са сигурни и идват до края на годината. Както се очакваше от запознатите с материята, това не се случи, а както се вижда няма и да се случи.
Какво обаче е решението, за да се обнови и електрифицира автопарка у нас?
"Българското правителство трябва да намери начини и да включи задължително такова перо в бюджета, защото именно това са методите, с които процедират 22 други държави от Европа." Това заяви специално за mobile.bg Храбрин Иванчев - председател на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), който, между другото, е и един от най-големите радетели за по-бързо и адекватно навлизане на електромобилите у нас.
И добави: "Именно правителствата с пари от бюджета се грижат за отпускането на въпросната субсидия, като тук не става дума само за държави, производители на автомобили. В страни, като Гърция и Хърватия например, програмите за субсидиране при покупката на електромобили действат с пълна сила и дават много добри резултати."