Желаещите да закупят нов Hummer EV ще трябва да бъдат търпеливи: опашката за SUV-то и за версията пикап е вече... 17 години. Според The Wall Street Journal толкова време ще е нужно на General Motors за сглобяването на всички поръчани копия, ако не ускори темпото на производство.
Сега, поради недостига на компоненти и трудностите с логистиката, GM произвежда около дузина Hummer-и на ден, а списъкът с електрически автомобили, чакащи за доставка, вече достигна 77 000 души.
Около 700 души работят в обновения завод на GM Factory Zero в Детройт. Процентът на производство на Hummer днес е необичайно нисък, особено като се има предвид факта, че електрическият автомобил беше пуснат на конвейера преди повече от шест месеца.
По отношение на скоростта на сглобяване марката GMC отстъпва както на Ford с неговия F-150 Lightning , така и на Rivian с неговите R1T и R1S. От Ford заявиха, че заводът им в Диърборн, Мичиган, произвежда около 150 електрически пикапа дневно.
А още по-странното е, че от GMC отбелязват, че производството на Hummer EV не изостава от графика. През втората половина на 2022 г. производството би трябвало да се ускори, обещават представители на концерна.
Тогава GMC ще започне да използва свои собствени батерии от нов завод в Охайо, изграден съвместно с LG Energy Solution, и ще стане по-малко зависим от външни доставки. Ще припомним, че съживеният Hummer дебютира през есента на 2020 г. като електрически пикап, а през пролетта на 2021-а към него се присъедини и SUV-вариант.
И двата всъдехода, в най-наточените си версии са оборудвани с тримоторен силов тракт, но на пикапа мощността е 1 014 конски сили, а на варианта със затворена каросерия - 842 конски сили. Батерията Ultium осигурява съответно около 563 и 450 километра пробег с едно зареждане. Цената на Hammer, в зависимост от версията и типа на каросерията, варира от 85 хиляди до 110 хиляди долара.