Отидете към основна версия

2 516 13

Как Porsche увеличава приходите от продажби

  • porsche-
  • печалби

Porsche AG значително увеличава приходите от продажби и оперативната печалба през първите шест месеца на 2022 г. – до 17,92 млрд. евро и 3,48 млрд. евро съответно. Възвръщаемостта на продажбите за първата половина на 2022 г. нараства до 19,4% от 16,9% за същия период на предходната година. За първите шест месеца на 2021 г. приходите от продажби са били 16,53 млрд. евро, а оперативната печалба е била 2,79 млрд. евро. Това представлява ръст от 8,5% в приходите и 24,6% в оперативната печалба. Така базираният в Щутгарт производител на спортни автомобили за пореден път подчертава способността си да работи успешно в предизвикателна среда. Същевременно Porsche напредва със своята стратегия за устойчиво бъдеще и дефинира по нов начин концепцията за съвременен лукс.

„Горди сме, че постигнахме значителен напредък в приходите от продажби и печалбите в тази трудна пазарна среда. Това беше истинска екипна работа на нашите служители и мениджмънт“, казва Луц Мешке, заместник-председател на Изпълнителния борд и член на Изпълнителния борд за финанси и ИТ на Porsche AG. От януари до юни Porsche достави 145 860 автомобила на клиентите (за същия период на миналата година: 153 656). Увеличаването на възвръщаемостта на продажбите до 19,4% за първата половина на годината е движено предимно от силен продуктов микс, разлики във валутните курсове и други бизнес сектори.

С оглед на резултатите от първата половина на 2022 г. Оливър Блуме, председател на Изпълнителния борд на Porsche AG, гледа оптимистично на бъдещето: „Porsche означава спортен, съвременен лукс. С това ние се виждаме позиционирани по най-добрия начин в автомобилната индустрия.“ Експертни проучвания предвиждат ръст на луксозните спортни автомобили, изцяло електрическите превозни средства и луксозните SUV модели в идните години. „Вярваме, че Porsche е много добре позиционирана във всяка от тези сфери“, казва Блуме. „Считаме, че сме изпреварили други производители на луксозни автомобили с нашия силен фокус върху устойчивостта. Ние имаме холистичен подход към устойчивостта: екологосъобразен, социален и ценностен. Нашата амбиция е да бъдем въглеродно неутрални до 2030 г.“

Нетният паричен поток в автомобилния сектор през първата половина на 2022 г. е 2,39 млрд. евро (предходна година: 2,60 млрд. евро). „Въпреки непрекъснатите солидни инвестиции в нашите бъдещи проекти, ние отново сме в състояние да генерираме силен нетен паричен поток в автомобилния сектор“, добавя главният финансов директор Луц Мешке. „Вярваме, че засиленото ни внимание върху паричния поток ни се отплаща тук.“ Въпреки продължаващата трудна ситуация с доставките и повишените цени на суровините и енергията, Porsche AG се стреми към възвръщаемост на продажбите между приблизително 17 и 18% за 2022 г. с приходи от продажби между приблизително 38 и 39 млрд. евро. В средносрочен план Porsche има цел за възвръщаемост на продажбите между приблизително 17 и 19%.

Прогнозата за 2022 г. се основава на определени предположения, включително липса на значително влошаване на икономическите условия или пандемия от COVID-19 на основните пазари на Porsche, липса на значителни затруднения във веригата на доставки, особено по отношение на полупроводници, енергия, материали, части и компоненти, запазване на цените на суровините и без по-нататъшна ескалация на войната в Украйна, наред с други фактори. Porsche има дългосрочната амбиция да постигне възвръщаемост на продажбите на групата от над 20%: „Глобалната икономика е изправена пред трудни времена, но настоящите данни за първата половина на 2022 г. ни носят увереност в нашата устойчивост“, казва главният финансов директор Луц Мешке.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.

Свързани новини