Отидете към основна версия

33 351 25

Кога гумите трябва да бъдат прекалено или недостатъчно напомпани?

  • гуми-
  • налягане-
  • съвети

Налягането в гумите на превозното средство влияе върху много фактори

Налягането в гумите на автомобила е характеристика, която може да се променя при различни условия на работа. Производителят на превозното средство специално задава допустимите стойности, при които гумата се счита за оптимално напомпана. При такива условия се постига най-добрата производителност. Но в някои случаи налягането в гумите трябва да се увеличи или намали.

Налягането в гумите на превозното средство влияе върху много фактори - спирачен път, ускорение, натоварване на окачването, комфорт в купето, разход на гориво и износване на гумите. Производителят препоръчва такива параметри, при които се постига оптимална работа на всички гореизброени фактори. Можете да намерите тази информация в ръководството с инструкции на автомобила и върху стикер, който е залепен или от вътрешната страна на капачката на резервоара, или на B-колонката.

Необходимо е редовно да контролирате състоянието на колелата на автомобила. това става или с помощта на сензори или с т.нар. ванометър. Експертите препоръчват да се увеличи налягането в колелата през зимата, особено ако се помпат в гараж с по-топъл въздух. Веднага щом автомобилът напусне топлия гараж, плътността на газа ще намалее. В резултат на това индикаторите ще покажат с около 0.2 - 0.3 atm по-малко.

Ако автомобилът е натоварен максимално, също се препоръчва да се увеличи налягането в колелата. Тази препоръка дори е оказана на стикерите за оптимално налягане на гумите. Освен това можете да увеличите налягането, ако планирате да пътувате по високоскоростен път. Така ще постигнете оптимална стабилност на пътното платно. Но не повече от 0.2 атмосфери над предрисанието.

Ако се движите по настилка с понижено сцепление, то тогава е добре да намалите налягането в гумите . След като направите това, контактното петно ​​с покритието ще стане по-голямо, което ще има положителен ефект върху адхезията.

Това ще позволи на автомобила да излезе от трудната зона. Веднага след като превозното средство бъде освободено от капана, налягането в колелата трябва да се увеличи, за да не се изтрие протекторът.

Когато избирате оптималната стойност според обстановката на пътя, винаги трябва да се ръководите единствено от препоръките на производителя. При различни условия на работа на транспорта това ще гарантира правилната работа на всички възли. Не спадайте гумите с повече от половин атмосфера и не ги пренапомпвайте с повече от 0.2 атмосфери.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 24 гласа.

Свързани новини