Last news in Fakti

28 Октомври, 2022 10:56 13 438 24

Кога е оптималното време за смяна на летните гуми със зимни?

  • гуми-
  • смяна на гуми-
  • зимни гуми-
  • летни гуми

Няма точна дата, единственото определящо е температурата

Кога е оптималното време за смяна на летните гуми със зимни? - 1

Статистиката показва, че в Европа всеки трети шофьор сменя летните гуми със зимни само когато падне първият сняг. В същото време по-голямата част от собствениците на автомобили (59%) веднага сменят гумите щом времето застудее.

Според проучването, 80% от европейците се обръщат към автосервиз за смяна на гумите, а 20% се справят сами. 3% от водачите жени включват съпрузи в процеса, а 2% - приятели и познати.

+7 градуса по Целзий. Този показател трябва да се знае от всеки водач на моторно превозно средство. Когато дългосрочната прогноза е за подобни температури, спокойно можете да смените зимните гуми с летни.

Летните гуми работят безпроблемно до 0 градуса по Целзий, но щом температурата падне под нулата, характеристиките им рязко се влошават. Ако температурите са над +7 градуса по Целзий пък е силно непрепоръчително да се кара със зимни гуми. Тогава те също са опасни.

Експертите призовават да не се пести от гуми, тъй като евтините опции издържат много по-малко, а лошото сцепление и ускореното разграждане на гумата могат да доведат до сериозни злополуки.

Особено през дъждовните периоди, каквито предстоят у нас, ако гумите са износени, тоест без достатъчно дълбок протектор, скоростта, при която може да възникне т.нар. аквапланинг (загуба на контрол над автомобила при мокра настилка) спада драстично и колата може да стане напълно неуправляема.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван от Троян

    35 7 Отговор
    Оптималното време е когато температурата стане 6 градуса и продължава да пада А не да е 6 градуса един ден и си смените гумите а на следващия да е 15 градуса и няма смисъл. Просто трябва по дълго време температурата да е ниска че човек да си помисли да ги сменя .Гледам ги сега сменят гумите луди хора на 15- 20 градуса кара с зимна гума , като загрее нито може да спре нито да държи пътя и после защо ставали катастрофите.

    Коментиран от #2, #3, #10

  • 2 Истината

    22 13 Отговор

    До коментар #1 от "Иван от Троян":

    Това е при положение, че се ги сменяш сам. В големите градове се чака сервизите. А и по добре е да караш две седмици на +15, отколкото като падне сняг да си все още с летни.

    Коментиран от #15, #16

  • 3 Ром от Лом

    10 23 Отговор

    До коментар #1 от "Иван от Троян":

    Карайте само със зимни гуми . Другото е - дрън , дрън
  • 4 карчи

    17 8 Отговор
    Ония ден ги смених, защото гумаджиите седяха и си чоплеха носовете. Хем стана бързо, хем баланс и пр. по-качествен. Не е моето да се бутам и чакам с овцете, като застудее и се сетят. Така нар. зимни гуми в повечето пъти реално са всесезонни и нищо им няма да ги карам на температури дори около 20-те градуса. Нали се сещате, че може октомври-ноември и сняг да валне и няколко дена след това за плаж да става ;)

    Коментиран от #5

  • 5 да питам

    7 14 Отговор

    До коментар #4 от "карчи":

    Какво животно е "всесезонна гума" ?! Само не ми казвай , че е "M+S" ..

    Коментиран от #6, #9

  • 6 карчи

    9 2 Отговор

    До коментар #5 от "да питам":

    Аз нищо няма да казвам, това са определения на производителите, които решават, какви смеси за производството на гуми да прилагат, като формата на грайфера е на 2-ро място. Ако правят гуми за скандинавския пазар смесите са едни за средно европейския други и т.н. Това те го казват, така че ако толкова те интересува питай Нокиан напр. на кое викат "всесезонна гума"!

    Коментиран от #7

  • 7 да питам

    0 2 Отговор

    До коментар #6 от "карчи":

    Ясно...
  • 8 Синдикат на Ало Измамниците

    9 6 Отговор
    Задържи ли трайно под 10 градуса ги сменям . Личен опит .
  • 9 Коко Н

    3 6 Отговор

    До коментар #5 от "да питам":

    Управлявам а-ла със всезезонни японски гуми на най известната марка.Спирачният им път е равен на мокро със най-добрите летни гуми.Когато стане трайно студено поставям зимните гуми.
    Така избягвам притесненията при промяна на температурите.
  • 10 ама друг път

    9 6 Отговор

    До коментар #1 от "Иван от Троян":

    Зависи кога караш колата , ако е сутрин за работа на 1 - 5 градуса и след това вечер прибирайки се от работа на 6 - 10 градуса , си е за зимна гума !

    Коментиран от #18

  • 11 Дедо ви

    6 5 Отговор
    Идеалното време е когато събереш грешни парички, да си ги купиш! Иначе аз карам с всякакви 4+4 е катъра, та не ме интересува какви са много.

    Коментиран от #13

  • 12 ЧУГУНЯ

    4 1 Отговор
    Като свършат, слгам други.
  • 13 Иванчо l-ви

    14 5 Отговор

    До коментар #11 от "Дедо ви":

    Дедо, пропускаш момента на спиране. Там 4х4, 6х6 мяма значение. Гуми трябват и спирачки разбира се.

    Коментиран от #14

  • 14 Дедовото

    14 5 Отговор

    До коментар #13 от "Иванчо l-ви":

    нищо не пропускам. Просто е караш с такава скорост с която може, да спреш!

    Коментиран от #20, #21

  • 15 бай тошо

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "Истината":

    как при 20 градуса ще падне сняг бе ахахаха
  • 16 Иван от Троян

    8 6 Отговор

    До коментар #2 от "Истината":

    Карай 2 седмици не ами от септември най добре да се слагат зимни гуми че да не чака по гумаджийниците .На 15 градуса на вън каране с зимна гума направена да работи на до 5 градуса над нулата и под нея успех така ще се загрее че после когато трябва наистина да работи на сняг и на лед никоя гума не работи както казах на лед тя ще е опечена твърда и т.н.
  • 17 И аз да кажа

    5 6 Отговор
    Има ли "р" в месеца, слагаш зимните. Септември може да пропусне тази класа Ив. И двете коли са вече със зимни " Continent@l" проблем не съм видял. А се се надявайте на 4х4 да помогне, като се наложи да спрете. И 8х8 да е, лятна гума на 3-4 градуса е като пластмаса върху асфалта.
  • 18 Иван от Троян

    9 2 Отговор

    До коментар #10 от "ама друг път":

    Колата я карам от 14-16 ч тогава през ноември пече и карам с лятна гума за сутрин и вече вие като я карате си слагайте зимна гума .През деня както споменах е около 15-16 градуса и не ми трябва зимна.Като дойде декември и през целия ден е 0-5 градуса да тогава трябва ,

    Коментиран от #23

  • 19 Тишо от Могадишу 195/65/15

    9 1 Отговор
    Язе си ги менкам като слагам новите Всесезонки - на 4 години веднъж! И като сметнеш че не ходиш всяка година на гумаджия следващия комплект ще ми излезе за без пари. Не свирят лете, зимъска спират от раз, няма никакви грижи за София съм ок по всички показатели /е ако живеех в Исландия - щях да карам само на зимни/. Който иска да върти икономиката, аз съм си измислил вариант да не давам пари залудо.
  • 20 Мнение

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "Дедовото":

    "нищо не пропускам. Просто е караш с такава скорост с която може, да спреш!"

    Чудно ми е, от къде дойде тая "мода", при думи от женски род, препратката към тях да е с "е"???

    Колата Я караш!
    Жената Я таковаш!
    Тъщата Я гониш, като те дразни!

    Спрете с "новия" бг език, че токувиж ползващите го се самоопределили като друг вид македонци!!!
  • 21 САП

    12 0 Отговор

    До коментар #14 от "Дедовото":

    Пропускаш и то нещо важно.
    Това, че съвременните карачи отдавна не слушат машината(смяна на звука на гумите, смяна на оборотите на двигателя, не усещат промяна на ускорението от промяна пътните условия и др.).
    При тях купето на автомобила е шумоизолирано и и дъни музиката. Това е технологичния пашкул, който ги кара да се чувстват безсмъртни богове.
    Докато някой от законите на физиката не им се изсмее в лицето и не размаже илюзиите им.
    Като натиснат бутона или ръчката винаги трябва да става едно и също, а ако не стане то колата е виновна а не те .

    За тях понятието скорост съобразена с пътните условия не съществува.
    Скоростта се съобразява с тях, а пътните условия не ги касаят
  • 22 БгТопИдиот

    6 1 Отговор
    Карам с 4-различни гуми.ЛятнА ЗИМНА И две всесезонни.
    Кулъта се държи стабилно ,ама само у гаражо.
  • 23 ама друг път

    0 2 Отговор

    До коментар #18 от "Иван от Троян":

    Даже достига и температури над 20 градуса , но в този момент моята е така да се каже на " трупчета "
  • 24 Крез

    2 3 Отговор
    Аз карам с 2 зимни отпред и 2 летни отзад,така е най евтино