В началото на миналата година Renault обяви намерението си да възроди "петицата" под формата на електрически автомобил, представяйки прототип с нотки на оригиналния R5 в дизайна. Сега компанията започна пътни тестове на обещаващ достъпен модел.
За първи път шпиони успяха да снимат тестовото муле, което използва каросерия на Renault Clio. Тя обаче е поставена върху платформата за електромобили CMF-BEV. Въпреки камуфлажа портът за зареждане се вижда в решетката на радиатора, следите са разширени, а отдолу се вижда и дебело дъно с акумулаторния блок.
По време на представянето на прототипа Renault 5, производителят не разкри никакви технически характеристики и не каза колко ще се различава серийният електрически автомобил от концепцията.
Съвсем наскоро екип на mobile.bg бе поканен на тест на екземпляри от първото поколение на Renault R5, с което французите искат да подгреят публиката за предстоящото представяне.
Именно тогава се появи и официална информация за архитектурата на новия модел, която ще е споменатата платформа CMF-BEV. Тя беше представена по-рано тази година по време на представянето на "пътната карта" за развитие на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi до 2030 г.
Да, известно е, че тази база ще позволи изграждането на компактни модели с пробег до 400 километра според цикъла WLTP. Всяка година се планира да се произвеждат четвърт милион коли на нея. Освен Renault 5, в този обем ще влезе наследникът на Nissan Micra за европейския пазар, както и спортният хечбек Alpine.
Първите автомобили на CMF-BEV ще се появят едва през 2024 г. и за това едва ли ще видим прототипа на Renault 5 в собственото му тяло преди 2023 г. След като излезе на пазара, този модел трябва да замени не само Zoe E-Tech Electric, но и малкото Twingo, тъй като проектът с Mercedes-Benz приключи.