В началото на миналата година Renault обяви намерението си да възроди "петицата" под формата на електрически автомобил, представяйки прототип с нотки на оригиналния R5 в дизайна. Сега компанията започна пътни тестове на обещаващ достъпен модел.
За първи път шпиони успяха да снимат тестовото муле, което използва каросерия на Renault Clio. Тя обаче е поставена върху платформата за електромобили CMF-BEV. Въпреки камуфлажа портът за зареждане се вижда в решетката на радиатора, следите са разширени, а отдолу се вижда и дебело дъно с акумулаторния блок.
По време на представянето на прототипа Renault 5, производителят не разкри никакви технически характеристики и не каза колко ще се различава серийният електрически автомобил от концепцията.
Съвсем наскоро екип на mobile.bg бе поканен на тест на екземпляри от първото поколение на Renault R5, с което французите искат да подгреят публиката за предстоящото представяне.
Именно тогава се появи и официална информация за архитектурата на новия модел, която ще е споменатата платформа CMF-BEV. Тя беше представена по-рано тази година по време на представянето на "пътната карта" за развитие на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi до 2030 г.
Да, известно е, че тази база ще позволи изграждането на компактни модели с пробег до 400 километра според цикъла WLTP. Всяка година се планира да се произвеждат четвърт милион коли на нея. Освен Renault 5, в този обем ще влезе наследникът на Nissan Micra за европейския пазар, както и спортният хечбек Alpine.
Първите автомобили на CMF-BEV ще се появят едва през 2024 г. и за това едва ли ще видим прототипа на Renault 5 в собственото му тяло преди 2023 г. След като излезе на пазара, този модел трябва да замени не само Zoe E-Tech Electric, но и малкото Twingo, тъй като проектът с Mercedes-Benz приключи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Русофил
14:35 15.09.2022
2 Фрао
15:44 15.09.2022
3 Тока спира най редовно
16:34 15.09.2022
4 Така е
17:04 15.09.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 SDEЧЕВ
Коментиран от #7
21:12 15.09.2022
7 ТУЗАРА
До коментар #6 от "SDEЧЕВ":
Имам 18 kWp фотоволтаична инсталация с 24 кВтч стационарна батерия от Nissan Leaf. В делнични "сипвам" към 20, уикендите догоре. Карането ми е БЕЗПЛАТНО. 20 хил. км годишно БЕЗ ПАРИ, БЕЗ ПОДДРЪЖКА, БЕЗ ГРИЖИ.Гледай си твоята паничка, прави си твоите сметки и ндей накланяй шапката на другите кой какво да кара.
Хибридите са като русалките - когато ти трябва риба, получаваш жена. Когато ти трябва жена - получаваш риба.
PS
Жена ми разкара A-класата и сега джитка i3S, така че ток вече не губим
08:59 16.09.2022
8 Така е
Само че такива индивидуалисти, няма как да обясняват предимствата на елкарите.
Не знаех, че чудесния и силен хибрид на Тойота, който карам прилича на русалка. Каква фантазия.
14:38 16.09.2022