15 Септември, 2022 14:30 4 743 8

Бюджетният електромобил Renault 5 се появи под прикритие

  • renault-
  • r5
Бюджетният електромобил Renault 5 се появи под прикритие - 1

В началото на миналата година Renault обяви намерението си да възроди "петицата" под формата на електрически автомобил, представяйки прототип с нотки на оригиналния R5 в дизайна. Сега компанията започна пътни тестове на обещаващ достъпен модел.

За първи път шпиони успяха да снимат тестовото муле, което използва каросерия на Renault Clio. Тя обаче е поставена върху платформата за електромобили CMF-BEV. Въпреки камуфлажа портът за зареждане се вижда в решетката на радиатора, следите са разширени, а отдолу се вижда и дебело дъно с акумулаторния блок.

По време на представянето на прототипа Renault 5, производителят не разкри никакви технически характеристики и не каза колко ще се различава серийният електрически автомобил от концепцията.

Бюджетният електромобил Renault 5 се появи под прикритие

Съвсем наскоро екип на mobile.bg бе поканен на тест на екземпляри от първото поколение на Renault R5, с което французите искат да подгреят публиката за предстоящото представяне.

Именно тогава се появи и официална информация за архитектурата на новия модел, която ще е споменатата платформа CMF-BEV. Тя беше представена по-рано тази година по време на представянето на "пътната карта" за развитие на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi до 2030 г.

Да, известно е, че тази база ще позволи изграждането на компактни модели с пробег до 400 километра според цикъла WLTP. Всяка година се планира да се произвеждат четвърт милион коли на нея. Освен Renault 5, в този обем ще влезе наследникът на Nissan Micra за европейския пазар, както и спортният хечбек Alpine.

Първите автомобили на CMF-BEV ще се появят едва през 2024 г. и за това едва ли ще видим прототипа на Renault 5 в собственото му тяло преди 2023 г. След като излезе на пазара, този модел трябва да замени не само Zoe E-Tech Electric, но и малкото Twingo, тъй като проектът с Mercedes-Benz приключи.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Русофил

    5 4 Отговор
    И тук крият Ладите негодниците.
  • 2 Фрао

    3 10 Отговор
    Тва си е клио.Сямо, че ел.
  • 3 Тока спира най редовно

    3 5 Отговор
    И какво правим?
  • 4 Така е

    9 2 Отговор
    Това е нишата на електромобилите- градски,втора кола при наличие на гараж или двор.Тясна ниша. А големите, прескъпи модели ги купуват хора с много пари,от любопитство-скъпи играчки.И тези са много малко и на изчерпване.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 SDEЧЕВ

    4 7 Отговор
    1,2. Лева е токът за бизнеса,засега с 50%компенсация. Скоро без компенсация,20квч на сто км=24лева на сто км.24делено на 3 еквивалента на 8на сто бензин. Хонда ХРВ ХИБРИД ХАРЧИ 5В РЕАЛНИ УСЛОВИЯ. КУПУВАЙТЕ СИ ТАБЛЕТИ НА КОЛЕЛА ЗАГУБЕНОТО ВРЕМЕ ЗА ЗАРЕЖДАНЕ НЯ А ДА ВИ ГО СМЯТАМ.

    Коментиран от #7

  • 7 ТУЗАРА

    7 3 Отговор

    До коментар #6 от "SDEЧЕВ":

    Имам 18 kWp фотоволтаична инсталация с 24 кВтч стационарна батерия от Nissan Leaf. В делнични "сипвам" към 20, уикендите догоре. Карането ми е БЕЗПЛАТНО. 20 хил. км годишно БЕЗ ПАРИ, БЕЗ ПОДДРЪЖКА, БЕЗ ГРИЖИ.
    Гледай си твоята паничка, прави си твоите сметки и ндей накланяй шапката на другите кой какво да кара.
    Хибридите са като русалките - когато ти трябва риба, получаваш жена. Когато ти трябва жена - получаваш риба.
    PS
    Жена ми разкара A-класата и сега джитка i3S, така че ток вече не губим
  • 8 Така е

    1 3 Отговор
    А има някои, които крадат ток и зареждат без пари и вместо вятърничава или соларна система вложенията са им в един кабел.
    Само че такива индивидуалисти, няма как да обясняват предимствата на елкарите.
    Не знаех, че чудесния и силен хибрид на Тойота, който карам прилича на русалка. Каква фантазия.