Паркетните кросоувъри на Peugeot 3008 и 5008 станаха първите, които се оборудват с новата хибридна система, която по-късно ще се появи на много други модели в рамките на концерна Stellantis.
В основата на новия силов тракт лежи сериозно модернизиран турбомотор с три цилиндъра и с работен обем 1.2 литра. Според разработчиците това е третото поколение на бензиновия двигател PureTech и в този си вид той ще може да отговаря на бъдещия задължителен екостандарт Евро-7.
Сред иновациите са нов турбокомпресор с променлива геометрия на лопатките, верига вместо ремък в ангренажния тракт, както и възможност за работа на мотора по цикъла на Милър. След всички тези промени мощността се увеличава от 131 на 136 к.с., но въртящият момент остава същият (230 Нм).
Вместо осемстепенния автоматик Aisin, новият двигател получава роботизирана трансмисия с два съединителя, разработена от Punch Powertrain. В трансмисията е вграден 48-волтов електродвигател с мощност 29 конски сили.
Електромоторът помага на двигателя с вътрешно горене при движение с ниска скорост. В резултат на тази модернизация инженерите обещават 15% намаление на разхода на гориво. Обновените хибридни Peugeot 3008 и 5008 ще се появят на европейския пазар още в началото на 2023 г.