24 Април, 2023 15:37 17 110 14

Peugeot и Citroen ще спасяват дизела

  • stelantis-
  • дизелови двигатели-
  • електронно гориво

Stellantis тества ново "електронно" гориво на двигатели Евро-6

Peugeot и Citroen ще спасяват дизела - 1

Групата Stellantis обяви, че финализира изпитанията на ново "електронно" гориво, като то трябва да е готово в следващите няколко седмици. Компанията започна да го тества преди няколко месеца върху дизелови и бензинови двигатели с екологичен стандарт "Евро-6", проверявайки емисиите на отработени газове, способността за стартиране при различни температури, мощността, надеждността на компонентите, взаимодействието със смазочни материали и филтри, както и с горивната система.

Това е важно изследване за групата, която има за цел да анализира дали двигателите, които в момента са на пътя, някога ще бъдат готови да работят с лабораторно отгледано гориво, като не забравя ангажимента си да продава само електрически автомобили до края на десетилетието.

Според представители на Алианса "електронното" гориво ще се превърне в ключова част от инструментите, които могат да се използват за намаляване на емисиите на въглероден диоксид през следващите години. Той ще бъде използван още в близко бъдеще за "захранване" на съществуващи бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене.

Компанията не навлиза в подробности какви типове двигатели тества, но може да се предположи, че те включват бензиновия Fire на FCA и бензиновия PureTech на PSA, както и няколко дизелови агрегата.

Ако двигателите преминат тестовете, те могат да бъдат официално одобрени за бъдещо използване на гориво, удължавайки живота на автомобилите, които в момента са на пътя. Това ще бъдат, според компанията, приблизително 28 милиона автомобила от групата.

„Ние удвояваме усилията за борба с глобалното затопляне, като тестваме въглеродно неутрални горива като допълнително решение към нашия холистичен подход към декарбонизацията . Нашата стратегия за електрификация напредва стабилно и динамично. В същото време ние също трябва да намерим интелигентни алтернативи за управление на емисиите на CO2 за съществуващите 1.3 милиарда дизелови коли “, каза председателят на Stellantis Карлос Тавареш.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пернишкия

    21 5 Отговор
    що само за Евро 6 бе, а голфаците 3 и 4 кога ще ги спасяват ................

    Коментиран от #11

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Смех

    8 14 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    И как един ендотермичен процес като синтез на гориво ще има бъдеще.СПоред теб има ли голям смисъл от лъйно да правя пържоли.
  • 4 най- обичам като

    13 2 Отговор
    Се палят дървените философи
    Е-философи или синтетични философи
  • 5 Смех 😆🤡🤣

    5 12 Отговор
    Как се спасявят мъртвец

    Коментиран от #7

  • 6 Ангелка

    8 5 Отговор
    френците ще спасят дизела, колкото немците АЕЦ
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този

    16 3 Отговор
    Решението "газ" защо никой не го обсъжда... Прекалено е евтино или прекалено еко. Една кола на газ е в пъти по еко от всяка електрическа подпалка...
  • 10 генчо

    11 0 Отговор
    абе то има едно растение коноп се казва дето е забранено защото от него освен че може да се замаяш за час 2 може да се прави хартия, био дизел и още 20тина продукта!!!! ама е забраненооо що ли??? лицемерието на политиците е голямо, ем викат да опазим природата ем я опазват избирателно!!!
  • 11 генчо

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "Пернишкия":

    къде освен в българия карат коли по на 25 години и защо тая огромна компания да се връща в миналото вместо да гледа бъдещето
  • 12 Факт

    9 0 Отговор
    Към момента с елетрически автомобил е напълно невъзможно да се направи такъв пробег дневно, какъвто може да се направи с автомобил с ДВГ.

    Коментиран от #13

  • 13 Танас

    6 0 Отговор

    До коментар #12 от "Факт":

    И това без да се брои някое зимно двучасово задръстване на магистралата
  • 14 Ото

    5 0 Отговор
    айде нема нужда, ....за сега няма алтернатива на дизелите за тирове, кораби, локомотиви и генератори .. който кара лека кола с дизел е по на далавера заради КПД -то,, въпреки еко-грета санкциите