Отидете към основна версия

46 737 10

Тествахме новото Suzuki S-Cross (вижте и цените му у нас)

  • suzuki-
  • s-cross-
  • тест

Актуализираната версия на Suzuki S-Cross вече е на пазара у нас, екипът ни ѝ направи обстоен тест и основното, което можем да кажем е, че останахме приятно изненадани. Тази кола е непретенциозна, не разполага с огромни дисплеи, но в същото време има 4х4 задвижване на колелата и приятен и особено практичен салон.

Обновеното Suzuki S-Cross Hybrid разполага с 1.4-литров двигател с мощност 129 к.с. заедно с малка батерия и 140V електрически мотор, който е предназначен да намали емисиите и да подобри икономията на гориво. Тестваното от нас S-Cross Hybrid беше с ръчна скоростна кутия, която според нас е значително по-удачна от все по-популярните CVT трансмисии.

S-Cross Hybrid е добре оборудван, но без излишни "глезотии". Разполага с автоматични LED фарове, влизане и стартиране без ключ, двузонов климатроник, отопляеми предни седалки, кожена тапицерия, адаптивен круиз контрол, девет инчов сензорен екран, Android Auto и Apple CarPlay, 360-градусова камера със система за изглед на автомобила от птичи поглед, както и пълен набор от оборудване за безопасност. С други думи най-необходимото за пълна безопасност и комфорт, без излишни екстри, оскъпяващи допълнително колата.

Тази кола, подобно на всички останали, особено от масовия сегмент, има и недостатъци. Един такъв е, че макар S-Cross да изглежда "интелигентен" откъм оборудване и достатъчно просторен отпред, той не може да се мери съвсем с конкурентите си за пространство отзад. Пътниците на задните седалки ще открият, че мястото за краката е малко, докато 293-литровият багажник е по-малък, отколкото ще получите в някои компактни хечбеци. Но всичко е въпрос на приоритети.

Някои хора ще оценят компактните размери на S-Cross, а това е SUV определено е такова, което го прави изключително лесно за маневриране. Лекото кормилно управление и пъргавото шаси означават, че S-Cross се чувства нетърпелив за промяна на посоката, Хибридната част добавя само около 73 кг към собственото тегло на автомобила (довеждайки го до 1 378 кг), като помага да се запази усещането за пъргавина.

Производителят твърди, че хибридната система предлага комбиниран разход на гориво от 5.8 л/100 км при това с включен режим Allgrip (така се нарича системата за автоматично 4х4). И това, както се оказа, е напълно вярно. Средният разход на гориво след нашия тест беше (по данни от борд компютъра) шест литра на сто километра пробег. Хибридът обаче е малко маломощен, което се усеща при т.нар. доускорение. При изпреварване въпросното доускорение при скорост от 80 км/ч, например е малко мудно.

Това обаче не е голям проблем при ежедневното шофиране, особено в градски условия. Що се отнася до возията, тя не е нито много мека, нито твърда. Комфортът е приличен, като единственият недостатък е по-големия крен в завои с по-висока скорост. но това е нещо нормално за почти всички такива кросоувъри.

Техническият партньор на Suzuki - Toyota разработи своята хибридна технология, за да предложи усъвършенствана ефективност, но Suzuki все още има какво да наваксва в това отношение 1.4-литровият двигател винаги се чува, когато работи, като има и отчетливо "хленчене" от електрическата част на хибридната система при забавяне.

S-Cross не разчита на батерията си толкова често, колкото някои други хибриди, като двигателят с вътрешно горене върши цялата работа, особено , когато пътувате с по-високи скорости. Това наистина е хибрид, който върши най-добрата си работа при по-ниски скорости и в града.

В заключение ще кажем, че Suzuki S-Cross Hybrid е спретнат компактен SUV, който е пълен с всички необходими екстри, при това на доста конкурентна цена, а опцията му за задвижване на всички колела е сравнително уникална в сегмента. Съперниците обаче предлагат повече пространство, повече екстри, но това не означава, че ако търсите такава кола не трябва да обърнете внимание и на S-Cross. Колата определено ще ви изненада приятно.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 63 гласа.

Свързани новини