Новият патент описва устройство за специално окачване на автомобил, което позволява генериране на електричество за батерията на електромобил при отработване на неравности по пътя. Предвид родната пътна мрежа, това би било идеално решение за нашите условия.
„Обикновено енергията на окачването на автомобила, движещо се нагоре и надолу, когато колело удари неравност или е в завой на пътя, се губи като топлинна енергия. Но инсталацията, предложена в патента, включва малък генератор, маховик и съединител в окачването, които улавят енергията по време на този процес ", се казва в описанието на патента.
Предполага се, че получената енергия ще се използва за зареждане на батерията на електрически автомобил или дори за дозареждане на конвенционален акумулатор. Вероятно тази технология ще бъде използвана в новия флагмански модел BMW i7.
Въпреки че някои от специалистите в бранша са на мнение, че системата може да остане на ниво патент, защото няма да е възможно да се приложи в действителност. Ще припомним, че преди няколко години конкурентите на BMW - Audi също предложиха идеята за преобразуване на кинетичната енергия на неравностите на пътя в електрическа енергия.
Прототипът "eROT" или електромеханичните ротационни амортисьори трябваше да генерират електричество при компресиране на окачването на автомобила за 48-волтовата "мека хибридна" електрическа система на Audi. Технологията така и не бе пусната в производство и все още не е известно дали Audi продължава нейното развитие.