Калининградският завод Автотор, който сглобяваше коли на марката BMW, започна да произвежда китайските автомобили Kaiyi. Името се произнася "Кай". Предприятието получи изключителното право да произвежда и разпространява продуктите на Kaiyi само в Русия и някои страни от ОНД.
Първият модел на марката ще бъде градският седан E5, съобщиха от пресслужбата . За да направи това, Автотор модернизира конвейера, актуализира софтуера и т.н., като инвестициите възлизат на повече от 100 милиона рубли (1 309 046 евро).
От декември 2022 г. до януари 2023 година се проведе т.нар. пилотно производство и след направените анализи заводът реши да започне масово производство и подписа споразумения с китайците. Това се случи на30 януари 2023 г.
Съгласно общото споразумение за сътрудничество между Автотор и Kaiyi Auto, калининградският автомобилен производител получи изключителното право да произвежда и разпространява продуктите на Kaiyi в Русия и някои страни от ОНД.
На първия етап Автотор ще се занимава с промишлен монтаж на базата на заварено и боядисана каросерия с частична локализация на компоненти от първо ниво, но в бъдеще се планира да се премине към пълен производствен цикъл.
Повече от 400 души работят на производствената линия на Kaiyi E5, а компонентите се внасят от Китай. Стартът на продажбите на E5 в Русия е планиран за първото тримесечие на 2023 година. Според източник на Ведомости, близък до проекта, прогнозната цена на автомобила е около 1.5 милиона рубли (19 600 евро).
Официален дистрибутор на Kaiyi е Kai Rus LLC, който ще се занимава с продажбите на автомобилите, резервни части и аксесоари, следпродажбено и гаранционно обслужване в Русия. До края на 2023 г. партньорите планират да представят още три модела на марката.
Основана през 1994 г., фабриката Автотор се занимава с монтажа на Hyundai, Kia и BMW. През март 2022 г. сглобяването на автомобили беше спряно от BMW, а заводът започна да изпитва сериозни проблеми с доставките на компоненти за автомобили.