Отидете към основна версия

13 846 0

8-те проблема на проблемния двигател на VW 1.4 TSI (ЧАСТ I)

  • volkswagen-
  • 1.4 tsi

Сажди върху клапаните, слаба ангренажна верига, опасни течове на антифриз ... И това не е всичко свързано с един от най-популярните мотори на Volkswagen

Знаете ли всъщност какво означава TSI? Съкращението TSI се появява през 2006 г. Първоначално то се дешифрира като Twincharged Stratified Injection. Благодарение на комбинацията от турбо и механично задвижван компресор, двигателят има отлична характеристика на въртящия момент.

Характерният начин на впръскване на горивото осигурява богата смес близо до запалителната свещ и бедна смес в останалата част от горивната камера. Оттук идва и високата ефективност при ниски и средни натоварвания.

От 2008 г. концепцията на TSI се тълкува по-широко - Turbo Stratified Injection, а един от най-разпространените двигатели от семейството EA111 е 1.4 TSI CAXA. Произвежда се от 2006 до 2015 г. и се монтира на много модели на Volkswagen, Skoda, Audi и Seat.

Моторът съдържа конструктивни решения, които включват продължителна и безпроблемна работа. Чугунен цилиндров блок, ангренажна верига, наличие на хидравлични повдигачи в задвижването на клапаните - звучи като двигател мечта! Но това е само на теория. По време на работа този двигател поднася много неприятни изненади. Ето и най-честите.

1. Износване на ангренажната верига

Понякога тази верига издържа много по-малко от 100 хиляди км, като проблемът ѝ е свързан с разтягане. Това се дължи на ниското качество в звената на веригата. Грубата повърхност се износва бързо и фугите се увеличават. Това води до цялостно удължаване на веригата, като се стига до момент, когато обтегачът престава да се справя със задълженията си. Последицата от това е срещата на клапаните с буталата. И скъпи ремонти.

2. Слаб обтегач на веригата

Повечето модерни двигатели с хидравлични обтегачи на веригата използват бутало с тресчотка. Този дизайн не позволява на буталото, достигнало желаната стойност, да се върне обратно. Веригата е износена, буталото се е изместило малко и е фиксирало обтегача в това положение. Но при 1.4 TSI буталото е свободно. При липса на налягане на маслото не опъва веригата и тя лесно може да прескочи няколко зъба - например при стартиране в студено време, когато маслото се подава от помпата със закъснение.

3. Повреда на буталата

Двигателят с принудително турбо се нуждае от бензин с по-високо октаново число, като за предпочитане е 100-октановият. Опитът да се спести гориво чрез зареждане с на A-95 често води до тъжни последици. Поради детонация в цилиндрите, преградите между буталните пръстени могат да се повредят. Това явление се случва още по-често, когато собственикът качва нестандартен фърмуер в електронния блок за управление на двигателя или с други думи прави самоделен чип тунинг.

ЧАСТ II


Свързани новини

  • Шефът на Volkswagen погреба Golf

    Въпреки факта, че Volkswagen и Porsche са част от един концерн, мненията на техните лидери относно перспективите на двигателите с вътрешно горене се р ...
    13.04.2023
    5 306
    10
  • Новият Golf идва на цената на Dacia

    Ще припомним, че миналата година традиционният крал на европейския пазар - Volkswagen Golf завърши едва на пето място в списъка на най-продаваните мод ...
    17.02.2023
    53 432
    25
  • Проблем с електрическите VW-та

    Volkswagen обяви изтегляне на близо 21 000 електрически кросоувъра ID.4 поради софтуерен проблем, който може да причини внезапна загуба на мощност. Из ...
    17.02.2023
    3 356
    7
  • 8-те проблема на проблемния двигател на VW 1.4 TSI (ЧАСТ II)

    ЧАСТ I 4. Разход на масло Изгарянето на масло в двигателите 1.4 TSI CAXA не е широко разпространено, поне при автомобили с умерен пробег. Въпрек ...
    16.02.2023
    40 434
    61
  • Потвърдено: Без повече VW-та с ДВГ

    След 100 дни начело на Volkswagen, главният изпълнителен директор Томас Шефер изложи визията си за марката, като същевременно предостави подробности з ...
    19.01.2023
    35 784
    39