Още през 2021 г. китайският автомобилен пазар стана най-големият в света и все още запазва тази титла. Според Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM) местните дилъри са продали повече от 23 милиона автомобила през 2022 г., или с 9.7% повече от година по-рано.
Според публичния Car Industry Analysis портал, през 2022 година японски седан остава най-продаваният в Поднебесната държава, а челната десетка изглежда много международна: четири „японски“, една „немска“, една „американска“ и четири „китайски“ коли.
Лидерството на китайския пазар продължава да се държи от Nissan Sylphy. През 2022 г. дилърите са продали 415 хиляди екземпляра от него, което е с 18% по-малко от предходната година. По петите му идва малката електрическа кола Wuling Hongguang Mini EV, чиито продажби продължават да растат бързо. През 2022 г. 410 000 китайски шофьори са избрали (+5%) тази градска кола. Седанът Volkswagen Lavida е на трета позиция с резултат от 351 000 продадени коли (-18%).
Компактните кросоувъри BYD Song Plus (333 000 броя, +160%) и Tesla Model Y (317 000 броя, +85%) допълват челната петица. Седанът BYD Qin Plus успя да се издигне от 53-то на 6-то място през 2022 г. (276 000 копия, +144%). Следват две коли на Toyota: Corolla (257 000 броя, -17%) и Camry (251 000 броя, +19%). На девето място е новият Naval H6 (237 000 копия, -34%). ТОП-10 на китайския автомобилен пазар през 2022 г. се затваря от Honda Accord (223 000 броя, +12%).