Отидете към основна версия

17 645 35

Тест на Subaru Forester

  • subaru-
  • forester-
  • 2.0 xt-
  • fuji heavy industries ltd-
  • тест

Миналата година Fuji Heavy Industries Ltd., чиято собственост е марката Subaru, отбелязва 40 години от представянето на първия модел с постоянно задвижване на четирите колела. От тогава до днес компанията се утвърди като производител на сигурни, проходими и надеждни автомобили, които обаче не блестят с кой знае каква визия. В потвърждение на последното е и моделът Subau Forester - един автомобил, който впечатлява с функционалност, надеждна сглобка и с традиционния за марката четирицилиндров опозитен двигател. Екземпляри от модела Forester не са рядкост по нашите пътища, а сега на ход е и новото поколение. Именно на него успяхме да направим обстоен тест драйв.. По-конкретно става дума за бензиновата модификация 2.0. Ето и първоначалните ни впечатления за това SUV.

Екстериор и интериор

Конструкторите от Fuji Heavy Industries разработват новия Forester с идеята за повече обем и функционалност. Точно поради тази причина автомобилът е станал по-дълъг, а междуосието е по-голямо с 10 мм от това на Honda CR-V. Външно радикални промени няма, но това е нещо нормално за моделите на Subaru. Тези автомобили се харесват на една определена група купувачи, които държат на именно този дизайн. Все пак екстериорната част на Forester впечатлява с някои от модерните решения в автомобилостроенето. Инженерите са наблегнали на огромна остъклена площ, която създава още по-голямо усещане за простор. Широчината и височината в салона са осезаеми. Освен това голямата остъклена площ прави видимостта на водача значително по-добра. Иначе уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати, като основните са разположени пред водача, а т.нар. спомагателни са обособени на две зони в горната вертикална част на централната конзола. Седалките са удобни, но определено по-твърди от стандартните норми в SUV сегмента. Като цяло, съдейки по нововъведенията в салона и тези по външния вид на колата, може да се направи заключението, че от Subaru са започнали да разбират, че клиентите се нуждаят от нещо повече от волан, седалки и система 4х4.

Двигател и ходови характеристики

В момента марката предлага три системи, разпределящи въртящия момент към четирите колела. При Forester инженерите са избрали система за двойно задвижване с активно разпределение на въртящия момент. Тя променя в реално време подаването на мощност към двете оси. В обичайни условия съотношението между мостовете е 60:40 в полза на предните колела. С други думи стабилността на асфалт е много добра, а що се отнася до пресечена местност, Forester е предназначен за леки и средни по трудност терени. Ако обаче проходимостта бъде сравнена с тази на повечето алтернативи, може да се каже, че Forester е с едни гърди напред.

Максималният въртящ момент, който се предава на колелата, идва от четирицилиндров двигател, тип боксер. Интересното при него е системата Si-Drive, която има два режима на работа - нормален и спортен. Когато е включен режим S, системата променя скоростта на реакция на мотора при натискането на педала на газта. Превключването на предавките също е по-бързо. Един от малкото минуси по отношение на агрегата е, че въпреки наличието на т.нар. спортен режим при рязко натискане на газта до пода ускорението започва плавно от 1 000 оборота в минута и по-бавно от необходимото, оборотите достигат до режим, при който въртящият момент е най-висок.

Традиционно инженерите са се постарали да направят управляемостта на високата кола "остра" - решение, което е типично за леките автомобили на марката. Окачването е доста енергоемко, а кренът в завоите е минимален за автомобил от този сегмент. От това действително печели управляемостта на автомобила, но возията определено е по-твърда.

Цена

Въпреки стремежа на японските инженери комфортът и визията определено си остават по-слабите черти на Forester. Това обаче съвсем не го лишава от достойнства. Парите, които са необходими за базов Forester, са сравними с тези на алтернативите от средния сегмент на компактните SUV-та. Не са малко, но за тях получавате основно четири неща - функционалност, надеждност, отлично качество и много добра 4х4 система. А какво друго е необходимо за един автомобил от SUV сегмента?

Ето и цените на модела:

Как се движат цените на употребявани екземпляри Forester можете да видите ТУК.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини