Миналата година Fuji Heavy Industries Ltd., чиято собственост е марката Subaru, отбелязва 40 години от представянето на първия модел с постоянно задвижване на четирите колела. От тогава до днес компанията се утвърди като производител на сигурни, проходими и надеждни автомобили, които обаче не блестят с кой знае каква визия. В потвърждение на последното е и моделът Subau Forester - един автомобил, който впечатлява с функционалност, надеждна сглобка и с традиционния за марката четирицилиндров опозитен двигател. Екземпляри от модела Forester не са рядкост по нашите пътища, а сега на ход е и новото поколение. Именно на него успяхме да направим обстоен тест драйв.. По-конкретно става дума за бензиновата модификация 2.0. Ето и първоначалните ни впечатления за това SUV.
Екстериор и интериор
Конструкторите от Fuji Heavy Industries разработват новия Forester с идеята за повече обем и функционалност. Точно поради тази причина автомобилът е станал по-дълъг, а междуосието е по-голямо с 10 мм от това на Honda CR-V. Външно радикални промени няма, но това е нещо нормално за моделите на Subaru. Тези автомобили се харесват на една определена група купувачи, които държат на именно този дизайн. Все пак екстериорната част на Forester впечатлява с някои от модерните решения в автомобилостроенето. Инженерите са наблегнали на огромна остъклена площ, която създава още по-голямо усещане за простор. Широчината и височината в салона са осезаеми. Освен това голямата остъклена площ прави видимостта на водача значително по-добра. Иначе уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати, като основните са разположени пред водача, а т.нар. спомагателни са обособени на две зони в горната вертикална част на централната конзола. Седалките са удобни, но определено по-твърди от стандартните норми в SUV сегмента. Като цяло, съдейки по нововъведенията в салона и тези по външния вид на колата, може да се направи заключението, че от Subaru са започнали да разбират, че клиентите се нуждаят от нещо повече от волан, седалки и система 4х4.
Двигател и ходови характеристики
В момента марката предлага три системи, разпределящи въртящия момент към четирите колела. При Forester инженерите са избрали система за двойно задвижване с активно разпределение на въртящия момент. Тя променя в реално време подаването на мощност към двете оси. В обичайни условия съотношението между мостовете е 60:40 в полза на предните колела. С други думи стабилността на асфалт е много добра, а що се отнася до пресечена местност, Forester е предназначен за леки и средни по трудност терени. Ако обаче проходимостта бъде сравнена с тази на повечето алтернативи, може да се каже, че Forester е с едни гърди напред.
Максималният въртящ момент, който се предава на колелата, идва от четирицилиндров двигател, тип боксер. Интересното при него е системата Si-Drive, която има два режима на работа - нормален и спортен. Когато е включен режим S, системата променя скоростта на реакция на мотора при натискането на педала на газта. Превключването на предавките също е по-бързо. Един от малкото минуси по отношение на агрегата е, че въпреки наличието на т.нар. спортен режим при рязко натискане на газта до пода ускорението започва плавно от 1 000 оборота в минута и по-бавно от необходимото, оборотите достигат до режим, при който въртящият момент е най-висок.
Традиционно инженерите са се постарали да направят управляемостта на високата кола "остра" - решение, което е типично за леките автомобили на марката. Окачването е доста енергоемко, а кренът в завоите е минимален за автомобил от този сегмент. От това действително печели управляемостта на автомобила, но возията определено е по-твърда.
Цена
Въпреки стремежа на японските инженери комфортът и визията определено си остават по-слабите черти на Forester. Това обаче съвсем не го лишава от достойнства. Парите, които са необходими за базов Forester, са сравними с тези на алтернативите от средния сегмент на компактните SUV-та. Не са малко, но за тях получавате основно четири неща - функционалност, надеждност, отлично качество и много добра 4х4 система. А какво друго е необходимо за един автомобил от SUV сегмента?
Ето и цените на модела:
Как се движат цените на употребявани екземпляри Forester можете да видите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 skier
10:51 24.09.2013
2 Иван Господинов
Коментиран от #3
10:56 24.09.2013
3 БУМЕР КАМОР
До коментар #2 от "Иван Господинов":
ne negresha sobaro e palen kenef troshliv s skapi chasti.DACIA sa po kachestveni.Коментиран от #4, #9
11:09 24.09.2013
4 Благовест Стефанов
До коментар #3 от "БУМЕР КАМОР":
1. Ти си напълно некомпетентен по всички въпроси.2. Пишеш на латиница.
3. Правиш по минимум 3-4 правописни грешки на ред, тъй като пишеш всичко в едно изречение.
Коментиран от #5
11:54 24.09.2013
5 alex xela
До коментар #4 от "Благовест Стефанов":
Според мен хората са съгласни с теб, но са се объркали и са дали минуси.12:14 24.09.2013
7 аноним
Следващата ми кола ще е точна такава - Форестър , но ще си го докарам от Германия сам!
-) качеството за Немския пазар е ДРУГО
-) за Немското качество ще плата поне 7 000 лв по-Малко
-----------
а тук вносителят де им търси купувачи на тези цени
Коментиран от #8
13:57 24.09.2013
8 БУМЕР КАМОР
До коментар #7 от "аноним":
kola koiato e neposilna za bedniaciКоментиран от #10
14:49 24.09.2013
9 Станимир Христов
До коментар #3 от "БУМЕР КАМОР":
...ами, казва се SUBARU а не sObarO...явно на теб ти е доста сложно дори и да го препишеш... А ти колко Субару си имал че говориш явно от личен опит15:03 24.09.2013
10 Благовест Стефанов
До коментар #8 от "БУМЕР КАМОР":
Азисе, ти си бедняк по душа и по акъл!Коментиран от #11
16:59 24.09.2013
11 ВИП АМГ
До коментар #10 от "Благовест Стефанов":
abe ti ne razbra li che az govoria ot opit s takav avtomobil a ti samo knijki chetesh.Коментиран от #16
17:51 24.09.2013
12 comments
ОЛИЦЕТВОРЕНИЕ НА КРЪГЪЛ,ПЪЛЕН ГЛ....К??!!!
С тъп..мите си не успяваш дори да ни разсмееш-
един Мони Тасев е с "вишо"образование в сравнение с теб....
Най-добре е да се ориентираш към твоя "Пионер" от
Дим-град-о и да спреш да СКВЕРНИШ с тъпо..та си сайта!
Хайде-по-здрави от мен на сбогуване........
Коментиран от #13, #14
18:04 24.09.2013
13 ВИП АМГ
До коментар #12 от "comments":
18:08 24.09.2013
14 ВИП АМГ
До коментар #12 от "comments":
iavno si niamash poniatie za kakav avtomobil stava vapros.Коментиран от #15
18:10 24.09.2013
15 БУМЕР КАМОР
До коментар #14 от "ВИП АМГ":
prav si18:11 24.09.2013
16 Станимир Христов
До коментар #11 от "ВИП АМГ":
...какво Субару имаш?Коментиран от #17, #18
18:53 24.09.2013
17 ВИП АМГ
До коментар #16 от "Станимир Христов":
az izkazvam mnenie za tova koeto sam vidial.sashto taka kazvam che sobaro e klozet zashtoto im iadoh poparata.a ti si sedish pred kompa i samo se zaiajdash.19:02 24.09.2013
18 ВИП АМГ
До коментар #16 от "Станимир Христов":
az izkazvam mnenie za tova koeto sam vidial.sashto taka kazvam che sobaro e klozet zashtoto im iadoh poparata.a ti si sedish pred kompa i samo se zaiajdash.Коментиран от #19, #22
19:02 24.09.2013
19 alex xela
До коментар #18 от "ВИП АМГ":
Субаро а не сОбару, не е за които чакат да продадат гроздето или зелето та да си платят данъците22:14 24.09.2013
20 Georgi Kotsev
Коментиран от #21
00:50 25.09.2013
21 Благовест Стефанов
До коментар #20 от "Georgi Kotsev":
Горката неграмотна - ВИП АМГ / Азис (едно и също неграмотно лице са)!И Симеон Тасев е в това число.
09:15 25.09.2013
22 Станимир Христов
До коментар #18 от "ВИП АМГ":
Ами аз затова те питам но ти явно като неможеш да ми отговориш и го възприемаш като заяждане. Та по въпроса-какво Субару си имал и каква попара си му ял?11:17 25.09.2013
23 Симеон Тасев
15:11 25.09.2013
24 Симеон Тасев
15:12 25.09.2013
25 Iaroslav Stanchev
Коментиран от #26
17:11 25.09.2013
26 Peter P
До коментар #25 от "Iaroslav Stanchev":
Не можел да спре щото му се счупил педала на спирачките?!?!?!?! И за това сигурно решил да натисне газта до ламарината - поне нещо да е натиснато - пичага ти счупи тъпомера чесно - като ще адвокатстваш на някой марки прави го малко по-професионално - тука аудиторията е образована на тема коли.Коментиран от #27
17:44 25.09.2013
27 Iaroslav Stanchev
До коментар #26 от "Peter P":
Текст към връзкатаЧети и после ръси остроумия.
Коментиран от #28, #30
23:07 25.09.2013
28 Georgi Kotsev
До коментар #27 от "Iaroslav Stanchev":
Какво да чете бе, глупостите на пияния руснак или статийката на кой знае кое журналистче ли?Счупил му се бил педала, това е писано за хора с доста слабички познания.
Ако имаше понятие какво е Субару и по-точно НОВО Субару, щеше да си мълчиш!
Коментиран от #29
00:31 26.09.2013
29 Iaroslav Stanchev
До коментар #28 от "Georgi Kotsev":
Ето ти и на теб,да не си капо.Текст към връзката
А ново Субару форестър даже съм карал,няколко пъти.Третата генерация с 2.0 дизел-150 к.с.Колата си беше добре,малко по-твърдо возеше,но все пак не е представителна лимузина.Единственото,което не ми хареса,беше лаг на турбото.Не знам дали защото за първи път сложиха дизел на Субару,но наистина имаше турбо-дупка,малко,но имаше.Или аз очаквах повече,може би.Дизел все пак,не е като бензиновите боксери на марката.А и пластмасата,много пластмаса.Качествена,ама пластмаса,дразни ме мен,за вас не знам,като почукаш да се чува все едно щайга за домати.
09:43 26.09.2013
30 Peter P
До коментар #27 от "Iaroslav Stanchev":
Абе ти си голем оптимист - каде виде в тая връзка да пише нещо за педали само не разбрах - вземи чети малко, то не става само с ядене!!!!И като вземеш книжка некой ден и си купиш мечтаното ауди на старо ще разбереш, че кола върви напреде САМО ако е натисната газта - иначе си стои ня едно място или крета с 2 км/ч на първа.
16:27 26.09.2013
31 Iaroslav Stanchev
Това е заглавието на статията,към която ти дадох линк.
Щом без газ колата не върви напред,засили твоята с 80 км/ч,отнеми газта,без да изключваш от скорост и я чакай да спре,без да натискаш спирачката.Ще спре,гаранция,ама или в тоя отпред или в стената на мола.А докато я чакаш да спре,се моли да не вкараш няколко човека в Пирогов или на друго място.Щото при тази скорост,колата изминава 22 м/сек.Точно това е станало и с тоя 75-годишен руснак,докато се усети е прелетял 60-80 метра и се е натресъл в хората и в стената.
Думата ми беше,че няма значение каква е колата,технически проблеми се случват.Просто се сетих за този случай,в който колата се оказа точно такава.Ако беше друга марка,дори и ауди,също не бих го спестил.
Да ауди имам и то не е първа младост,но досега не ми се е случвало да ми се счупи педал по време на движение.По-добре да не става де.Машина е,не можеш да си 100% сигурен,особено на пътя,всичко се случва.
Коментиран от #32
18:20 26.09.2013
32 Peter P
До коментар #31 от "Iaroslav Stanchev":
Виж сега - първо тоя не е карал с 80 в локалното ама това е едно на ръка.Второ даже и да караш с 80 волана работи, така че няма нужда да газиш хората наред.
Трето (това всеки който има книжка го знае за разлика от тебе) - като не ти работи спирачката изключваш колата - на изгасен двигател спира по-бързо и от спирачка
И четвърто и пето - ако аз бях в тая ситуация щях зрелищно да си дрифтя с ръчната за радост на публиката - както си карам по принцип
Коментиран от #34
20:04 26.09.2013
33 Кобрата
20:09 26.09.2013
34 Iaroslav Stanchev
До коментар #32 от "Peter P":
Абе мен,погледни колата и кажи тоя украинец с 20 км/ч ли е карал,че чак да пострадат и хората вътре.Мен със 70 ме удариха и колата не беше толкова зле.Щял да изгаси колата на скорост и щяла да спре бързо.Ще спре,ама тоз дето ти е отзад нали ще влезе през багажника,при теб отпред.С 80 км/ч имало и волан,има,ама време за реакция няма,в случай на авария.Щял да дрифти зрелищно,къде ще дрифтиш,на цариградско в 17,30,ли?Доообре,ще те пишат и теб в статии като тази.Ако бил той,щял това,ако не онова.Ако,ако,той и дядото е мислел така,ама виж ко стана,като се обърне колата,пътища мнооооого,а сейрджии и майстори геврекчий още повече.Лелелееее,аман от рали пилоти по улиците. И после колите били виновни.
23:47 26.09.2013
35 Peter P
Ти изкара едва ли не, че с 80 км/ч е тотално невъзможно да се спре без да прегазиш спирка с хора или някой да те удари отзад?!?!?!?!?!?!
За твое сведение тоя пенсионер е тръгнал от паркинг с 0км/ч и на първия завой е объркал педалите за газ и спирачка и е отнесъл народа - ама кво ли ти обяснявам - промит германофилски мозък не отбира от дума! И за какво цариградско ми обясняваш като тея са били в локалното на мола!?!?!?!?! Ако бяха на цариградско за какво да газят хора бе - просто могат да си карат направо - като има 7 километра прав трилентов път пред тях - за какво газят хората по спирките?!?!! Изкарай книжка, купи си кола и ела пак да обясниш на чичо ти Петър къде може и къде не може да дрифти.
10:14 27.09.2013
36 Iaroslav Stanchev
Дали съм шматка,възможно е,но едва ли бих употребил подобен епитет в спор с непознат човек.Дали съм германофил,надали,но поне не съм сляпо вярващ в Буда.А виж за книжката вече не си прав.Направи ми впечатление,че няколко пъти го споменаваш,явно искаш да предизвикаш някаква реакция,ли,да изтъкнеш собственото си величие ли,няма значение,важното е,че не си прав.От 15 години съм шофоьор,ама то това тебе не те касае.Важното е,че "чичо" Петър е голем рацер,или поне се мисли за такъв и може всичко във всяка ситуация,с автомобил.Дрифтвай където и когато искаш,само гледай да не стане като с Георгий Тевзадзе.Сещаш се кой е нали? И той така говореше-"А, да, няма да катастрофирам и да умра, само защото така ви се иска!" А сега седи "горе" и си чете простотиите,дето е писал.
Къде пък те сравнявам и аз с Тевзадзе,забравих,че си Льоб.
Ай със здраве и полека да караш,че ей тъй както с 80 е супер управляема колата,няма да разбереш как се е претърколила три пъти през тавана и е паднала на колелата си.От личен опит ти го казвам.
11:23 27.09.2013