Отидете към основна версия

48 594 63

Най-мощното BMW в историята на марката пристигна в България. Вижте и каква е цената му

  • bmw-
  • xm-
  • българия-
  • цена

BMW XM е първият самостоятелен модел от подразделението M за почти 45 години. Този 5.1-метров кросоувър няма няма да има „обикновени“ аналози. През есента на тази година ще се появи само още една версия, която ще е още по-мощна и от тази. Сега автомобилът вече е на родна земя, а ние се запознахме отблизо с него.

Серийната версия на BMW XM до голяма степен повтори миналогодишния прототип. Има много разлики в нюансите, но общата концепция е запазена. От забележимите опростявания на очи се набиват традиционни дръжки на вратите, липса на т.нар. "тайни" фарове и по-малко изтънчена форма. XM е сравним по размер с X7 : междуосието на кросоувърите е същото (3 105 милиметра), но суперхибридът е с четири сантиметра по-къс, половин сантиметър по-широк и пет сантиметра по-нисък.

Приемствеността с предишната уникална разработка на BMW M - спортният автомобил M1 от края на 70-те години - се постига чрез лазерно гравирани емблеми от противоположните страни на задния спойлер. Неочаквано дизайнерско решение е и залагането на златисти елементи. Горният ръб на прозорците, линията на перваза на стъклото, облицовката на решетката, елементите на дифузьора и спиците на опционалните 23-цолови джанти са направени в златисти отенъци.

Люкът за зареждане на BMW XM е разположен в предния ляв калник и е открит, сякаш за да подчертае електрификацията на модела. Под капака има доказания 4.4-литров V8 (489 конски сили, 650 Нм), който работи заедно с електромотор със мощност от 196 конски сили (280 Нм), вграден в осемстепенния автоматик и система за задвижване на всички колела. Системната пикова мощност е 653 конски сили, а въртящият момент - 800 Нм, което позволява на новия продукт да се нарече най-мощният сериен модел на М дивизията.

Динамичното представяне в никакъв случай не е рекорд: от място до 100 километра в час BMW XM ускорява за 4.3 секунди, максималната скорост е 250 или 270 километра в час (с M Driver`s package). Неофициалният флагман на М-ките се оказва по-бавен от нехибридния X5 M/X6 M с префикс Competition и това не е изненадващо, тъй като собственото тегло на иновацията е цели 2 750 килограма. От BMW обаче не крият, че XM е най-тежкият модел в историята.

Има три неща, които могат да зарадват феновете на BMW. Първо, хибридът XM е оборудван с батерия от 25.7 киловатчаса, която позволява изминаването на 88 километра по цикъла WLTP само на ток, без да стартирате двигателя с вътрешно горене. Второ, разходът на гориво в комбинирания цикъл на напълно зареден кросоувър няма да надвишава 1.6 литра на 100 километра.

Трето, обещаната топ версия Label Red със 745 конски сили и въртящ момент 1000 Нм ще се появи у нас през есента на тази година. Предварителната цена на още по-мощната версия Label Red за България ще е 390 400 лева. Що се отнася до автомобила, който вече е на родна земя - BMW XM, то неговата начална цена е 340 350 лева, като тя ще влезе в сила от месец юли 2023 година.

Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 62 гласа.

Свързани новини