Топ мениджърите на австралийския офис на корейската марка Kia изказаха мнение, че сегашните хибриди представляват технология, която се намира в задънена улица. PHEV-моделите нямат перспективи за развитие, тъй като тази концепция трудно се продава. Потребителите не разбират същността на plug-in хибридите, а в Австралия бензиново-електрическите системи са най-малко популярни.
Местният офис на Kia обаче не бърза да се откаже напълно от PHEV. Изпълнителният директор на Kia Australia Деймиън Мередит каза, че самият той кара plug-in хибрид, защото работи на десет километра от дома. С такъв график е възможно да се спестят доста пари на бензиностанции: всичко, което е необходимо, е редовно да зареждате колата от контакта в къщи. Мередит обаче твърди, че технологията не работи така добре за повечето хора.
Топ мениджърът на Kia сподели още и статистика за продажбите на PHEV в Австралия, разкривайки, че по-малко от 800 plug-in хибрида са били продадени на Зеления континент през май. За сравнение, продажбите на електрически автомобили надхвърлят 8 100 единици. В местната гама на Kia има само един plug-in хибрид - Sorento PHEV, но няма планове за спиране на продажбите му. Освен това квотите за модела ще бъдат увеличени до края на годината.
Скептицизмът на КИА към презареждаемите хибриди се споделя и от Mercedes-Benz. Преди година и половина германската марка спря разработката на принципно нови бензино-електрически модели, за да се съсредоточи върху пълноценни електрически автомобили.