Каросерия с номер 0406 MD е второто Ferrari 500 Mondial, създавано някога. Само 13 броя са произведени от Pininfarina - и това е едно от тях. Експертът по класически автомобили Марсел Масини и копия от заводските спецификации потвърждават, че това Ferrari е произведено през март 1954 година. От завода то е боядисано в цвят Rosso Corsa, а интериорът е завършен в Similpelle beige.
През април 1954-а Енцо Ферари го продава на Франко Корначия, дилър на спортни коли от Милано. Същия месец бившият пилот Франко Кортезе и навигаторът Перучини завършват 19-ти в общото класиране и втори в класа си на състезание за Купата на Тоскана. В документите като собственик е посочен Кортезе. Най-вероятно Корначия го е купил специално за Кортезе, за да го използва в състезания.
Името на Кортезе е свързано с началото на историята на моторния спорт на Ferrari. Именно той извежда Ferrari до първата победа през 1947 г. по време на Гран При на Рим. След това кара новия болид 125 S. Следват още три победи същата година.
През май 1954 г. той и Перучини завършват четвърти в класа и общо 14-ти в Mille Miglia с това Ferrari 500 Mondial. Година по-късно, през юни 1955 г., Корначия поверява Ferrari Mondial, тогава боядисано в бяло с трицветна ивица на капака, на Жоао Резенде дос Сантос. Но поради механичен проблем колата трябва да напусне състезанието. Но историята с изкачването на хълма Болцано-Мендола през юли е по-успешна. И екипът завършва четвърти.
Юли 1955 г. е месецът, в който Корначия продава Ferrari-то на Анджело Бенцони от Милано. На следващата година, през март, Бенцони стартира Vigorelli Trofeo в Монца и завършва шести. В края на юни 1956 г. той решава да продаде Ferrari-то на сицилианския си навигатор Доменико Трамонтана.
Колата стъпва за първи път на американска земя през 1958 г. През 1962 г. R.W. Devereaux я продава на Хал Рудол, но Ferrari-то не остава дълго при него. Година по-късно той го продава на Стенли Съридж. Съридж заменя оригиналния двигател с американски V8. През следващите години колата преживява много. Катастрофира и каросерията пострадва сериозно от пожар. Това е началото на края на този Mondial.
Колата, изгоряла до основи и в много лошо състояние, е закупена в началото на 70-те години от Ед Найлс. Той обаче не намира време да я реставрира и я продава - този път без двигател. През 1978 г. колата се озовава в ръцете на Уолтър Медлин. Следват 45 години затишие. Последният собственик обаче пази грижливо изгорялата каросерия, както и основни детайли, като например скоростната кутия.
Сега тази каросерия отива на търг, но по-странна е цената, която организаторите очакват да вземат за нея. Очаква се тя да бъде продадена за от 1.2 до 1.6 милиона долара. Да, това е просто ламарина, изгоряла до основи. Но фактът, че това е един от само 13 подобни автомобила, създавани някога от Ferrari, го прави уникален. През май 2021 г. аукционната къща RM Sotheby's продаде още един от 13-те Pininfarina Ferrari Mondials за 4 милиона долара.