Отидете към основна версия

24 740 25

Спокойно: Традиционните колите с ДВГ ще продължат да се използват в ЕС поне още 30 години

  • двг-
  • синтетично гориво-
  • е-горива

Концернът Stellantis смята, че колите с двигатели с вътрешно горене ще се използват до 2050 г. Те обаче няма да се зареждат с бензин или дизел, а със синтетично гориво

Докато производителите на автомобили се движат към изцяло електрическо бъдеще, Stellantis обръща внимание на масовите в момента автомобили. По информация на Ройтерс, които цитират старши вицепрезидентът на Stellantis Кристиан Мюлер, много от производителите на автомобили са на мнение, че колите с ДВГ ще са необходими дълго след като се случи т.нар. революция на електромобилите.

Автомобилният конгломерат споделя новини за сътрудничество с енергийната компания Aramco за разработване и използване на синтетично "електронно" гориво. Използвайки проби от такова гориво, предоставени от Aramco, Stellants започна да тества различни двигатели за съвместимост. 24 двигателя, използвани в Европа от различни марки, са тествани с новото гориво и резултатите са положителни - тоест работят нормално без никакви модификации. „Електронното“ гориво се създава чрез реакция на въглероден диоксид с водород и Stellantis твърди, че може да намали въглеродните емисии през жизнения цикъл на превозните средства с ДВГ с цели 70 процента.

Проучването на синтетичните горива не означава, че компанията няма да следва плана си Dare Forward 2030. Целта е да има изцяло електрическа гама за Европа до 2030 г., но от компанията са наясно, че клиентите на Stellantis няма да се откажат от своите модели с изкопаеми горива през 2029 г. особено ако са си купири такава кола година по-рано. Така, третата по големина автомобилна група в света по обем на продажбите, Stellantis, внася нова автомобилна перспектива за дългосрочната употреба на колите с двигатели с вътрешно горене, но с угонорката за използване на синтетични горива.

„Мисля, че 25 процента от нашите превозни средства все още ще се използват след 30 години“, каза Мюлер, според Ройтерс. „Така че времето за използване на „е-гориво“ е значително, много значително.“

Потенциалното използване на синтетични горива за настоящи и бъдещи превозни средства с вътрешно горене не е новина. През април 2022 г. Porsche обяви голяма инвестиция в компания за синтетични горива, а Bentley сключи голяма сделка за използване на такива горива във всички свои автомобили на Фестивала на скоростта в Гудууд през 2023 г. Потенциалните ползи от „е-гориво“ дори накараха Европейския съюз да промени забраната от 2035 г. за нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, стига тези коли да работят със синтетично гориво.

От друга страна Европа не е единственото място, което е готово да прекрати производството на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. В САЩ щатите Калифорния, Орегон и Ню Йорк настояват за такава забрана, а Австралия също следва примера им. Въпреки това 2035 г. е още далече. Съюзът на Германия със седем други страни беше катализаторът за горното освобождаване за колите с ДВГ на „е-горива“ и със сигурност политиката на ЕС ще се променя още. Тъй като развитието на "електронното" гориво продължава, следващите няколко години ще са решаващи.

„Ние проучваме всички възможности за укрепване на нашата амбициозна стратегия да станем компания с нулеви въглеродни емисии до 2038 г. “, каза главният инженерен директор на Stellantis Нед Курик. „Допълнителното „ е- гориво “ може да има значително и почти незабавно въздействие върху намаляването на емисиите на CO2 от съществуващ автомобилен парк, като предлага на нашите клиенти лесна и рентабилна опция за намаляване на въглеродния си отпечатък – толкова просто, колкото изборът на различно гориво пистолет на бензиностанция без никакви допълнителни модификации на техните превозни средства."

Поставете оценка:
Оценка 4 от 18 гласа.

Свързани новини