Девет месеца вече се чака за Hyunai Exter. Броят на направените поръчки за най-евтиното SUV на корейците вече надхвърли 75 хиляди. За това пише Autocar в Индия, където миниатюрният модел дебютира през юли тази година.
Текущите темпове на производство не са достатъчни, за да покрият търсенето, така че Hyundai реши да увеличи обемите на производство на Exter от шест на девет хиляди единици на месец - тоест с една трета.
Времето за чакане на нови клиенти вече се разтегна на девет месеца. Интерес представлява още факта, че основното търсене не е на базовия Hyunai Exter, а на по-скъпи версии с по-богато оборудване.
Exter се присъедини към гамата на Hyundai през лятото. Най-достъпният кросоувър на марката с начална цена от 600 хиляди рупии (6 824 евро или 13 340 лева) вече стана вторият по популярност в Индия след Tata Punch.
В допълнение към увеличаването на производствените нива в завода в Ченай, Индия, Hyundai ще пренасочи някои вносни партиди към Индия. Ако търсенето не намалее, корейците ще трябва допълнително да увеличат обемите.
Въпреки опасенията, рекламата на Exter не провали продажбите на Venue - другия бюджетен кросоувър на Hyundai. Той все още се продава в тираж от над 10 хиляди броя на месец. Друг модел обаче пострада: част от аудиторията на Grand i10 Nios премина към Exter и търсенето на хечбека спадна.
3.8-метровият Exter е изграден върху платформата на гореспоменатия Grand i10 Nios, има шест въздушни възглавници, дигитален инструментален панел и ABS. Задвижва се от 1.2-литров турбо двигател с мощност 69 или 83 конски сили.