Китайската марка Nio започна своята инвазия на европейския пазар, като отвори първия си шоурум в Осло през лятото на 2021 г. Продажбите на автомобили в Европа бяха планирани да се организират чрез собствена мрежа, базирана на принципа на лично запознаване с автомобила. По същия начин Nio продава своите електрически автомобили на вътрешния пазар.
В момента компанията управлява шест шоурума на Nio House в Европа. Тук клиентите могат да видят и тестват пет различни модела, включително наскоро пуснатия седан ET5. Но те не позволяват да се достигне целевото ниво на продажбите.
Според някои източници китайците планират да коригират ситуацията с помощта на европейски дилъри. Nio коментира тази информация доста уклончиво, като каза, че "ще изберат модела, който най-добре отговаря на местния пазар и нуждите на развитието на марката". Дали това означава завръщане към корените или Nio ще поеме по своя път, само времето ще покаже.
Въпреки че дилърските мрежи са най-краткият път до купувача, не всички дилъри предлагат добро обслужване на клиентите. Освен това обикновено служителите на шоурумите не са толкова запознати с автомобилите, колкото производителите.