В САЩ расте натискът върху държавните институции да забранят износа на употребявани електрически автомобили в чужбина. Регулаторите са загрижени за безопасността на тяхното транспортиране и последващо изхвърляне.
По-специално властите се надяват да проследят по-добре батериите, оставени в катастрофирали автомобили чрез транспортни канали. В края на краищата вече има много случаи на пожари по време на транспортиране на такива автомобили, причинени от запалване на акумулаторите им.
Друга причина за евентуална забрана е да се избегне износът на електрическите отпадъци в държави, които нямат средства да ги рециклират или пренасочат. Американските служители искат да запазят ценните минерали, съдържащи се в батериите, в тяхната страна.
Компаниите за рециклиране на батерии в Западна Европа и САЩ са получили огромни количества частни и публични инвестиции, за да подпомогнат укрепването на веригите за доставка на суровини от стари или използвани батерии. Но засега те имат само малка част от батериите под формата на използвани такива.
Досега съществуващата индустрия на застрахователните компании и аукциони играе в полза на други държави, които носят ударени електрически автомобили. По-специално, електрическите автомобили са по-склонни да бъдат обявени за "тотал щета" след инциденти, отколкото колите с двигатели с вътрешно горене, „електричките“ могатда бъдат обявени за непоправими дори след леки инциденти. Анализ на Reuters тази година установи, че "голяма част" от повредените електромобили, продадени за скрап, са почти нови превозни средства с малък пробег.
Основната причина, поради която ремонтът на електрически превозни средства е толкова труден, е липсата на специфични разпоредби за боравене с батерии на електрически превозни средства след злополука. Няма световен индустриален стандарт за измерване на производителността на батерията.
Производителите на превозни средства понякога отказват да разрешат ремонт на акумулатори поради съображения за сигурност. Никой не знае какво ще се случи с ремонтиран акумулатор след две, три години и още 50 000 км. По-лесно е да оставят почти нови превозни средства да бъдат дерегистрирани, отколкото по-късно да се занимават със съдебни дела.
Разбира се, в САЩ има фирми, които печелят пари, като разглобяват автомобили, за да извлекат най-ценните части за препродажба. Но разглобяването на батерията изисква специални работници, оборудване и, най-важното, пространство поради опасното от пожар съхранение на литиево-йонните клетки. А много въпросните компании нямат такова.
Освен това електромобилите обикновено имат по-прости задвижвания с повече пластмаса и големи сглобяеми компоненти на каросерията, които не са лесни за разглобяване. При някои електрически превозни средства батерията е вградена директно в конструкцията на превозното средство, което я прави особено трудна за разглобяване.