Last news in Fakti

26 Ноември, 2023 12:00 58 092 46

Забраняват вноса на употребявани електромобили

  • употребявани електромобили-
  • рециклиране на батерии-
  • ценни суровини

САЩ иска да забрани износа на употребявани електрически коли

Забраняват вноса на употребявани електромобили - 1

В САЩ расте натискът върху държавните институции да забранят износа на употребявани електрически автомобили в чужбина. Регулаторите са загрижени за безопасността на тяхното транспортиране и последващо изхвърляне.

По-специално властите се надяват да проследят по-добре батериите, оставени в катастрофирали автомобили чрез транспортни канали. В края на краищата вече има много случаи на пожари по време на транспортиране на такива автомобили, причинени от запалване на акумулаторите им.

Друга причина за евентуална забрана е да се избегне износът на електрическите отпадъци в държави, които нямат средства да ги рециклират или пренасочат. Американските служители искат да запазят ценните минерали, съдържащи се в батериите, в тяхната страна.

Компаниите за рециклиране на батерии в Западна Европа и САЩ са получили огромни количества частни и публични инвестиции, за да подпомогнат укрепването на веригите за доставка на суровини от стари или използвани батерии. Но засега те имат само малка част от батериите под формата на използвани такива.

Досега съществуващата индустрия на застрахователните компании и аукциони играе в полза на други държави, които носят ударени електрически автомобили. По-специално, електрическите автомобили са по-склонни да бъдат обявени за "тотал щета" след инциденти, отколкото колите с двигатели с вътрешно горене, „електричките“ могатда бъдат обявени за непоправими дори след леки инциденти. Анализ на Reuters тази година установи, че "голяма част" от повредените електромобили, продадени за скрап, са почти нови превозни средства с малък пробег.

Основната причина, поради която ремонтът на електрически превозни средства е толкова труден, е липсата на специфични разпоредби за боравене с батерии на електрически превозни средства след злополука. Няма световен индустриален стандарт за измерване на производителността на батерията.

Производителите на превозни средства понякога отказват да разрешат ремонт на акумулатори поради съображения за сигурност. Никой не знае какво ще се случи с ремонтиран акумулатор след две, три години и още 50 000 км. По-лесно е да оставят почти нови превозни средства да бъдат дерегистрирани, отколкото по-късно да се занимават със съдебни дела.

Разбира се, в САЩ има фирми, които печелят пари, като разглобяват автомобили, за да извлекат най-ценните части за препродажба. Но разглобяването на батерията изисква специални работници, оборудване и, най-важното, пространство поради опасното от пожар съхранение на литиево-йонните клетки. А много въпросните компании нямат такова.

Освен това електромобилите обикновено имат по-прости задвижвания с повече пластмаса и големи сглобяеми компоненти на каросерията, които не са лесни за разглобяване. При някои електрически превозни средства батерията е вградена директно в конструкцията на превозното средство, което я прави особено трудна за разглобяване.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 46 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 АБВ

    225 24 Отговор
    Най добре е да се спре производството на тези боклуци

    Коментиран от #6, #19, #23

  • 2 Всъщност

    131 15 Отговор
    Което напомня , че евроатлантическа България е колония , която се изхранва като приема да изхвърля в природата си отпадъци от ЕС и Турция . В началото Кирил петков каза , че нямал начин по който да спре вноса на чужд боклук , но след толкова време на управление , явно евроатлантическата сглобка и не мисли да го спира .

    Коментиран от #42

  • 3 Сатана Z

    92 7 Отговор
    Застрахователите изплащат тотал щетата до 80% ,а останалите 20+% са за сметка на собственика.
    Хем получаваш пари ,хем си на загуба.Хитро.

    Коментиран от #22

  • 4 кола на ток

    17 95 Отговор
    е кола мечта, безгрижно и евтино предвижване

    Коментиран от #24

  • 5 лоша новина

    104 12 Отговор
    Еко изродите ша полудеят.

    Коментиран от #25

  • 6 Хахахаха

    100 6 Отговор

    До коментар #1 от "АБВ":

    Вижте, как хубаво горят, с тъмен черен пушек и отровни газове!

    Коментиран от #40

  • 7 А50

    105 8 Отговор
    Електричките с батерии са предстояща екологична катастрофа. Бълват се милиони а още няма толкова мощности за утилизирането им. Както и добива на литий и обработката е вредно за околната среда. Нищо чудно да потръгне бизнес за вкарване на стари електрички в България уж за препродаване и да започнат незаконно да им копаят батериите. Електричките и батериите трябва да се водят на отчет и да се следят по серийния номер.

    Коментиран от #12, #45

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Слънчевата система

    82 9 Отговор
    Електромобилите са синоном на зелената сделка. Сасж, Китай, Индия не я прилагат:


    Ясо е че човешката дейност влияе само 2% на изменението на климата. Останалото е е лицемерие. Те не отчитат другите основни фактори:

    Какво да направи човечеството и главно зелените, за да избегне изменението на климата:
    1. Да спрем протуберансите на слъцето???
    2. Да преуставим вулканичната дейност, създаваща огромно количество въглероден двуокис???
    3. Да издухаме на въглеродния двуокис (карбонов диоксид), когато няма фотосинтезата през НОЩТА. СО2 се разгражда само прз деня от разстителните видове вкл. от горите и бразилската джунгла и тайгата??
    4. Да спрем парниковия ефект, предизвикван главно от изпарението на океаните???
    5. Да изтрепем кравите, слонове, жирафи и др. защото изпускат метан 84 пъти по-опасен за природата от карбоновия диоксид. А домашите любимци??? Само по едно дете или без него, заради въглеродния отпечатък
    6. Да спрем изменението на ъгъла на оста на Земята по отношение на слънцето???
    7. Да спрем намаляването на магнитното поле на земят???
    8. Да спрем 11 годишното циклично влияние на пръстените на Сатурнна климата ни???
    9. Да спрем движението на Слънчевата система и на галактика Млечен път във вътрешността на Вселената???
    10. Да разрушим HAARP и да спрем войните (това вече може би е е реално)!!!
    0
    Забележка: През 2013 година Обама заяви, че през 2017 година световният океан ще се повиши с 7 фийта (2.1)

    Коментиран от #11

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Ха ха

    37 1 Отговор

    До коментар #7 от "А50":

    Ел. колите от тотал щета се внасят в България. Поне във Варна знам 2 сервиза който ги ремонтират, непробиваемият софтуер на Теслите е хакнат и се препродават. Със сигурност, не е само във Варна където е открита далаверата.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Господине

    10 15 Отговор

    До коментар #11 от "Андрей Манев":

    Многопластовото ви чувство за хумор е подобно по конструкция и елегантност на кирпичена тухла.
  • 15 Бай

    6 2 Отговор

    До коментар #11 от "Андрей Манев":

    Моля, да ни просветите!!
  • 16 Ивелин

    25 0 Отговор
    Каква е връзката между заглавието и съдържанието на статията?

    Коментиран от #29

  • 17 Анонимен

    31 2 Отговор
    Не можах да разбера кое искат да забранят: вноса или износа на употребявани електромобили?
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Прав сте,

    20 1 Отговор

    До коментар #1 от "АБВ":

    Но, все пак, не става въпрос за вносът, а за ИЗНОС. Нали?
  • 20 Ироничен

    23 6 Отговор
    "е кола мечта, безгрижно и евтино предвижване"

    Да бе, да..... Задължителен гараж със зарядно - еФтинко. Къс пробег - Удобничко, вечеряш докато чакаш.
    При прилична кола едни поне 40 000 отгоре за избиване.
    Ти ги дай, после едно еФтинко, еФтинко. Аз ще си карам трилитровия дизел, дето също не ми излезе евтино, ама е нополовина поне.
  • 21 Шофьор

    20 4 Отговор
    В края на краищата, всеки сам решава, какво да кара. Според възможностите. Аз и до досега се чудя.... Добре,марки, които имат представителства в България, добре, ясно,при проблем, отиваш и им я оставяш... А за другите? Да дадеш 100-200 бона,за Тесла,и да я закараш ....някой беше казал, някъде във "Виница",някой да се учи на нея... Не знам,аз не бих

    Коментиран от #38

  • 22 Мичето

    7 0 Отговор

    До коментар #3 от "Сатана Z":

    Те винаги плащат макс 70-80%
  • 23 Диьмо

    23 9 Отговор

    До коментар #1 от "АБВ":

    От САЩ само ГЛУПОСТИ и простотии

    Коментиран от #41

  • 24 Минчо

    11 2 Отговор

    До коментар #4 от "кола на ток":

    Нее осъвършенствана таз кола на ток не може да се патува надалеч нее сигурна
  • 25 ....Те

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "лоша новина":

    Може да са адаптивни... ;)
  • 26 От чужбина

    12 8 Отговор
    Според мен за момента добро решение са хибридите, но със засилен електрически елемент комплектовани и със соларни панели. Соларните панели няма да подкарат автомобила, но ще помогнат значително. Ако един автомобил е покрит със соларни панли ще "събира" електричество за пробег около 20-40 км на ден. А много от автомобилите се ползват в голяма степен за подобен преход. Наличието на хибридно задвижване, със ДВГ и ел.мотор, дава възможност и за дълги пътувания. Ел.мотора от своя страна помага за да се избегнат НЕикономичните режими на работа на ДВГто.
  • 27 ВинДизел

    9 0 Отговор
    И какво общо имаше заглавието на статията с тялото ѝ?

    Коментиран от #34

  • 28 Чочев

    9 1 Отговор
    Байви Ганя знае и може всичко. Дайте ги тук
  • 29 Някой

    10 1 Отговор

    До коментар #16 от "Ивелин":

    Некъдърни журналисти!
  • 30 хихи

    11 1 Отговор
    Забраняват вноса на употребявани електромобили

    В САЩ расте натискът върху държавните институции да забранят износа на употребявани електрически автомобили в чужбина.

    внос износ
    демокрация менструация важното е кръв да се лее
  • 31 българина

    9 1 Отговор
    просто натиск от застрахователите, една кола да е на кораба електрическа и да се запали, отиде целия кораб, особено ако вече стара над 5 х Рискът е огромен. ако вдигната цената на застраховката пропорционално става непродаваема.
  • 32 Марко

    6 1 Отговор
    Забавно инфо , в което не се прави разлика между внос и износ.
    Пореден смях!
  • 33 123

    3 5 Отговор
    Човек, взимаш си нова Тойота и забравяш и за проблеми, и за кабели, и за разходи. 3-4 на 100 разход. Сипваш и караш посока залеза. Легенда на пътя.

    Коментиран от #37

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Един

    2 7 Отговор

    До коментар #21 от "Шофьор":

    Дал съм 90000 за нова Тесла без ДдС и да ,ако се наложи ще я занеса във Виница да ни я оправят ,ако има нещо ,но нищо не се чупи ,напротив ,за 8 месеца и 35000 км единствено няколко драскотини ,които ще ни ги оправят в сервиз ,каското плаща ,а разликата в обслужването с останалите ми коли е ,спестени вече над11000 лв ,ти си карай дизеля!

    Коментиран от #46

  • 39 цър пър

    1 0 Отговор
    Статията е доста объркана.
  • 40 Име

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Хахахаха":

    Я сега провери статистика кой вид коли гори най-много
  • 41 Име

    0 2 Отговор

    До коментар #23 от "Диьмо":

    Сигурно и интернетът дето имаш у вас е глупост. За тока даже няма да говорим
  • 42 БКП-КПСС

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Всъщност":

    Е който няма пари за нова кола пеша ли да ходи ???!!!
  • 43 Газовик

    0 0 Отговор
    От статията подразбрах, че от америката забраняват износ на дилетанти а ние забраняваме техния внос!
    Прочетох коментарите и се убедих в правотата си!
    Четете внимателно! Става дума за суровини, които има в недостиг по света. Всички се готвят за война а нямат литий. Скоро ще има и други подобни забрани.
  • 44 Манол Манолов

    0 0 Отговор
    Няма нищо вярно в тази новина! Разглобяват и ремонтират батерии на Тесла в Перник! В най-обикновен сервиз! Има видео по тази тема! И за производство и за ремонт електричните са 200 пъти по прости! Чудното е, защо 120 години човечеството робува на тези сложни искащи през 150 часа работа масла и филтри машини наречени ДВГ?!?! Просто мода... фукня... и традиции! ВИЖ КОЛКО СИЛНО МОГА ДА БРЪМЧА! ЗНАЧИ СЪМ ГОТИН!Това е като с цигарите! Нищо освен мода и фукня не може да те накара да дишаш... пушек!
  • 45 Манол Манолов

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "А50":

    Вече има! Стара Ви е информацията. В Франция преработват и правят нови! В Щатите има Стартъп- изкупуват употребявани батерии и ги ползват за съхранение на енергия към фотоволтаиците!
  • 46 Азазел

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Един":

    Дизел с разход 5/100 прави 15 лева за 100 километра. При изминати 35000 километра дизела ще струва 5250 лева. И една смяна на масло, да го кажем 6000 лева. И това при 0 лева разход за ток.
    Явно Ви връщат пари от енергото 🤣