Last news in Fakti

3 Декември, 2023 11:52 17 829 51

Употребяваните електромобили поевтиняват по-бързо от колите с ДВГ, но се продават доста трудно. Защо?

  • употребявани автомобили-
  • цена-
  • спад-
  • употребявани електромобили

Специалистите от iSeeCars анализират повече от 2.3 милиона нови и употребявани автомобили на възраст между 1 и 5 години

Употребяваните електромобили поевтиняват по-бързо от колите с ДВГ, но се продават доста трудно. Защо? - 1

Продажбите на нови електромобили се увеличават всяка година, но месечните и тримесечните тенденции често се променят, създавайки несигурност относно това какво наистина се случва. Нов доклад от компанията за проучване на автомобили iSeeCars подчертава тези променливи модели на продажби, като в случая ще спрем вниманието ви на употребяваните електрически превозни средства.

Специалистите от iSeeCars анализират повече от 2.3 милиона нови и употребявани автомобили на възраст между 1 и 5 години, за да разберат пазара и откриват "значителна слабост" в търсенето на електрически превозни средства в сравнение с хибридите и превозните средства с конвенционално гориво.

Най-значимият от тези резултати е, че през октомври 2023 г. цените на употребяваните електрически превозни средства са намалели с 33.7 процента в сравнение с октомври 2022 г. Миналия октомври средната цена за употребявано електрическо превозно средство е била 52 821 долара. Този октомври тя е 34 994 долара.

В този контекст общите цени на употребяваните автомобили са намалели с 5.1 процента миналия месец, а средните цени на употребяваните хибриди са паднали с 9.6 процента, доста по-малко от спада от 33.7 процента в цените на употребяваните електрически превозни средства.

Електрическите автомобили се продават на пазара почти 1.5 пъти по-дълго от миналата година. През октомври 2023 г. са били необходими средно 52.4 дни за продажба на употребяван електрически автомобил и 29.2 дни за употребявана кола с ДВГ. Това бележи значителна промяна спрямо миналата година, когато употребяваните електромобили бяха на пазара средно 37.5 дни, което показва значителен спад в търсенето.

Този процес се дължи на много неща, които се случиха напоследък. Производителите, като се започне от Tesla, започнаха рязко да намаляват цените, но след тези намаления цените на електрическите автомобили все още са по-високи от сравнимите автомобили с ДВГ. Това несъответствие, съчетано с продължаващите опасения относно надеждността на инфраструктурата за зареждане, изглежда е причината за тази предпазливост на клиентите.

„Всичко от икономическите проблеми до нарастващата конкуренция между електромобилите допринася за низходящата тенденция [на употребяваните електромобили] “, каза Карл Брауер, изпълнителен анализатор в iSeeCars.

Употребяваните електромобили, чиито цени падат най-много, са по-стари модели. Първите пет употребявани автомобили с най-голям спад на цените са Nissan Leaf, Tesla Model 3, Chevrolet Bolt EV, Tesla Model X и Model S.

„Нормално е цените на по-старите модели да падат, когато пазарът се свива“, казва Брауър. „Повечето от моделите в този списък са представени преди няколко години и се нуждаят от редизайн, за да останат конкурентоспособни.“

Не само, че редизайнът е причина Производителите започнаха да обръщат внимание на бюджетни електрически коли. Актуализираният Model 3 Highland вече е пуснат и в Европа, а скоро се очаква да бъде пуснат и в Съединените щати. Наследник на базирания на Ultium Chevrolet Bolt EV също е на път, като някои доклади предвиждат производството да започне през 2025 г. Освен това има модели като Volvo EX30 и Chevrolet Equinox EV, които потенциално биха могли да бъдат обещаващи за масово производство.

Според проучването най-дълго продаваните употребявани електрически автомобили, които не са произведени от Tesla, са Kia EV6, Ford F-150 Lightning, Polestar 2 и Volkswagen ID.4. Въпреки това през октомври 2023 г. Rivian R1T беше най-бързо продаваното употребявано електрическо превозно средство, оставайки на пазара 35,5 дни. Chevrolet Bolt EV и EUV, заедно с Tesla Model 3 и Model Y, също са сред най-бързо продаваните употребявани електрически коли.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Специалиста

    93 16 Отговор
    Никой не иска употребяван смартфон, още по-малко електрическа употребявана каруца.

    Коментиран от #4, #6

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    70 6 Отговор
    Статистиката услужливо мълчи за възрастта на "употребяваните" автомобили 🤔😉
    Няма сравнение между
    ТеслА на 10 години
    и
    ДВГ на 10 години
    🤔🤔

    Коментиран от #8, #9

  • 3 от село

    82 12 Отговор
    А ако чака 24 часа в снега , водача на електричката трябва да е запасен с туба вино ,защото ще умре от студ . Аз за това си карам ладата ,и не ми пука !!
  • 4 Ъхъ

    48 12 Отговор

    До коментар #1 от "Специалиста":

    Която всеки момент може да изгори като бенгалски огън!
  • 5 Кексшоп

    77 9 Отговор
    Употребата на електроуреди втора ръка, не е много препоръчително.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Много обичам да ям, да пуша

    55 5 Отговор
    медицинска мерудия!
    Хахаххах късно се сетя чадо късно!Да даваш 100 боня за таблет с батерия! И да се издухваш от работа, че да го плащаш.
    Сега по-голямата истина тез колички трябва да са 15 бона и да са за града пробег 100-120км.тогава има смисъл и да имате втора кола за извън градско с ДВГ.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 фгтхй

    37 12 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Никой не се вълнува от продажбите на коли над 5 години- НИКОЙ... Дано схванеш долното:

    - купуваш си нова кола от дилъра, на лизинг обичайно...
    - обичайно след 3-4г. връщаш на дилъра старата си кола и ти прихващат нейната стойност като начална вноска за новата ти кола...
    - съответно вече дилъра трябва да продаде твоята стара кола на някой друг за да си вземе парите... Дотук надявам се си схванал...

    Когато старите коли вече се продават не за 1, а за 2 месеца и хората просто не искат да купуват даден тип коли (електрички в случая) това води до спад в цените и става огромен проблем- хем парите на дилъра стоят блокирани в стари коли не 1, а 2 месеца (липса на оборотни пари), хем при изкупуването клиентът получава по-ниска оценка и следва да доплати повече за новата си кола... А новите коли и без друго поскъпнаха с 20% в последните 2-3 години и купувача на нов автомобил често се отказва и си кара сегашната кола която си е читава... Тоест дилъра няма на кого да продаде нов автомобил щото никой не иска да купи стар автомобил за разумна цена...

    В момента имам едно АМГ на 4+ години и максимума който мога да му взема е около 40% от началната цена, по-скоро ще взема 32-35%... Новият модел струва с около 23% повече отколкото моята кола преди 4-5 години и просто няма да си купя новият модел- премината е вече границата на приемливите загуби...

    Коментиран от #17, #24, #27

  • 10 дфгфбхймк

    14 3 Отговор
    Защо израза "b u y b a c k" е в черният списък на мизерното ви сайтче?
  • 11 ПОНЕЖЕ

    12 2 Отговор
    Защото шубето е голям страх

  • 12 Много ясно,

    22 5 Отговор
    Кой иска да си купи боклук?
  • 13 Също както с електронните часовници

    31 10 Отговор
    Също както с електронните часовници. Като ги пуснаха на пазара , масовата реклама проми мозъците на слабоумните. Мина време.

    Вече никой не иска електронно Сейко за 5 лева. Всеки иска механичен часовник
  • 14 Механиката е вечна и ще бъде вечна

    33 9 Отговор
    Електрониката няма стойност. Няма дълъг експлоатационен живот и няма надеждност.
  • 15 Уффффффф

    5 2 Отговор

    До коментар #6 от "Асен. В":

    Сега като обядвам ли беше нужно да го прочета?
  • 16 Плюс минус някой процент

    20 5 Отговор
    "В момента имам едно АМГ на 4+ години и максимума който мога да му взема е около 40% от началната цена, по-скоро ще взема 32-35%... Новият модел струва с около 23% повече отколкото моята кола преди 4-5 години и просто няма да си купя новият модел- премината е вече границата на приемливите загуби..."

    При електромобилите е обратното. Вече и като нови струват 50% по-малко.
  • 17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    14 9 Отговор

    До коментар #9 от "фгтхй":

    Дано схванеш долното:
    Това НИКОЙ за един по-добър свят важи ❗ Тук над 50% от покупките на автомобили втора ръка са коли НАД ПЕТ ГОДИНИ ‼️
    Можеше да си спестиш лекцията, защото карам кола на лизинг и в нито всин момент връщането за замяна с нова не ме връщаше с поне 4-5 хилки назад ‼️
    Ако е за фирма или имаш доход над 3 хилки месечно може всяка година да я подменяш❗

    Коментиран от #18, #44, #47

  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 2 Отговор

    До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    .... и в нито един момент ...
    / изв./
  • 19 българина

    9 8 Отговор
    малък но пък прозз народ

    Коментиран от #46

  • 20 Пък аз искам електричка

    18 24 Отговор
    Имам къде да си я зареждам. Цената ме устройва. Ако е със сменена нова батерия какъв е проблема на употребявана електричка?
    Последно пробвах Chevrolet Bolt EV. Супер машинка! Практически никаква поддръжка. Имаш една грижа - да си зареждаш батерията. Отлична динамика, стабилен и с добро поведение на пътя.
  • 21 Крал Джулиан

    28 14 Отговор
    Запомнете : ДО 2025 ГОДИНА, ТЕЗИ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ КЛОЗЕТИ НЯМА ДА СЪЩЕСТВУВАТ.
    Просто, гледат да вземат парите на балъците, за да си избият малоумната инвестиция........ И КОЙТО КЛЪВНАЛ - ДА МУ Е ЧЕСТИТО.
    ..... Буахахахахахааааааа..........
  • 22 ДрайвингПлежър

    22 8 Отговор
    Нормално, вие употребяван кондом ще си купите ли?
  • 23 Да не мислиш че си на умния

    10 15 Отговор
    "Запомнете : ДО 2025 ГОДИНА, ТЕЗИ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ КЛОЗЕТИ НЯМА ДА СЪЩЕСТВУВАТ."

    Понеже не съм от паметливите и си записвам, имам записани такива мисли за 2019-2020 2021 2022 2023 А сега вече и за 25 година краят им все идва след две-три години, а те вместо да намаляват, продажбите им вече са повече от на дизелите, скоро ще са повече от на хибридите, А през 2025 година със сигурност ще има държави, в който електромобилите се продават повече отколкото бензиновите.

    Не е нужно да запомниш какво съм ти казал. Дали вярваш, дали предполагаш, искаме или не искаме, това се случва и е необратимо.
  • 24 Порно

    8 17 Отговор

    До коментар #9 от "фгтхй":

    Аз, като гледам по пътищата, кола над 5 години не виждам. Зареждат си щастливи на многобройните зарядни, докато си пият соево лате.
  • 25 Ироничен

    28 8 Отговор
    Липсва гъзарията, новият собственик, уж по-беден, трябва да разполага с къща с гараж, големите разходи за подмяна на батерия наближават.
    Ама вие се чудете защо никой не ще ел. таралясник.
  • 26 Гост

    2 2 Отговор
    Това не беше ли казано, че ще е така? Помните ли, кои двама гурота в сайта не бяха съгласни с твърдението?

    Коментиран от #28, #30

  • 27 Турбо

    2 5 Отговор

    До коментар #9 от "фгтхй":

    По коментара ти личи, никога не си купувал нова кола.
  • 28 Гуру?

    5 4 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    Логично е да е така, но не е ли малко нескромно да се правиш на Гуру?

    Доколкото си спомням ти обясняваше как цените на електромобилите никога няма да паднат и да се изравнят с ДВГ.


    "Миналия октомври средната цена за употребявано електрическо превозно средство е била 52 821 долара. Този октомври тя е 34 994 долара."

    Горе долу това бяха и са цените и на чисто нов Тесла модел 3.
  • 29 Гост

    18 6 Отговор
    Само много голям умник би си купил електрокар втора употреба.Получаваш котка в чувал, батерия за смяна.
  • 30 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    Двамата гуру теслари,многониковия и гост.
  • 31 опала

    21 2 Отговор
    Заглавието е сбъркано логически. Електричките по-евтоняват именно защото никой не иска да ги купи. Има причинно-следствена връзка, а не противоречие.

    Коментиран от #32

  • 32 Така е

    1 5 Отговор

    До коментар #31 от "опала":

    "Употребяваните електромобили поевтиняват по-бързо от колите с ДВГ, но се продават доста трудно. Защо?"

    За разлика от други статии, даже е даден логичен отговор.

    "Този процес се дължи на много неща, които се случиха напоследък. Производителите, като се започне от Tesla, започнаха рязко да намаляват цените..."

    Ако избегнем капаните на статистиката и не говорим с проценти, а с цифри Ето цените на миналогодишния модел

    All 2022 Tesla Model 3 pricing and specs
    Sedan

    Long Range Price: $72,710 - $83,600

    Long Range AWD Price: $66,660 - $76,670

    Performance Price: $78,870 - $90,640

    Rear-Wheel Drive Price: $59,510 - $68,420

    Standard Range Plus RWD Price: $54,450 - $62,590

    Ако някой иска да си купи новия модел модел 3 highland, който е много по-качествено изработен, има много по- добра управляемост, много по-безшумен е и по всеобщо мнение е първият автомобил с който Тесла показва, че най-накрая е станала автомобилен производител, ще трябва да изгуби сериозна сума пари, за да си го купи

    От статията тук

    Цените на първото поколение Tesla Model 3 се сринаха след обявяването на новия модел

    Виждаме Колко са паднали цените

    Например, Model 3 със задно предаване в Ню Йорк сега се продава за $37 120, което е по-малко от обичайната му цена от $41 240.

    По данни на Drive Tesla, с федерален данъчен кредит от $7 500, колата може да бъде закупена за по-малко от $30 000.

    Има и отстъпки за Model 3 Performance - в някои случаи над $5 5
  • 33 Така е

    2 5 Отговор
    Има и отстъпки за Model 3 Performance - в някои случаи над $5 500. Например в Бевърли Хилс, Калифорния, колата се предлага с отстъпка от $5 520 при цена от $49 720.



    Ако написаното В статията е вярно

    Миналия октомври средната цена за употребявано електрическо превозно средство е била 52 821 долара. Този октомври тя е 34 994 долара



    Въпросът е кой би дал такива цени за петгодишен вместо за 5-10 000 повече да си купи чисто нов автомобил?

    Собственикът на стария автомобил ще изгуби 20-30 000, но ще трябва да добави само 5-10 000 за да си купи нов.


    Хайде сега дайте цените на бензинов автомобил преди пет години в сравнение със сегашните? Вярно при продажбата собственика ще изгуби само 10 000, но за да си купи нов автомобил ще трябва да извади още поне 20 000 за да ги добави към парите от продажбата на стария за да си купи нов. За разлика от цените на електромобилите които са се сринали, цените на бензиновите автомобили са се качили двойно в сравнение с преди пет години. Точно затова цените им втора ръка са паднали по-малко, но за сметка на това се търсят повече. И в бъдеще тенденцията само ще се задълбочава и автомобилите втора ръка ще стават все по-скъпи.

    Коментиран от #34, #39

  • 34 Къпан пор

    9 3 Отговор

    До коментар #33 от "Така е":

    Тесларски, колкото и да увърташ истината е една.Никой не ще да купи електричка с изтекла гаранция на батерията.Ще ти струва едни 20-25000 долара допълнително за батерии.

    Коментиран от #35, #36

  • 35 Така е

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "Къпан пор":

    "Електрическите автомобили се продават на пазара почти 1.5 пъти по-дълго от миналата година. През октомври 2023 г. са били необходими средно 52.4 дни за продажба на употребяван електрически автомобил и 29.2 дни за употребявана кола с ДВГ."


    Я Пак помисли дали никой не иска да ги купи или трябва да се чака 23 дни повече за да се продаде? Те така или иначе са свикнали да чакат.

    По-добре да изчакаш 23 дни повече, да добавиш към парите 5 000 и да идеш да си купиш чисто нов автомобил, отколкото да го продадеш 23 дни по-бързо, защото има търсене на стари автомобили с ДВГ, а после да трябва да добавиш към сумата от продажбата още 20-30 000 за да си купиш нов автомобил с ДВГ. Коя е по-изгодната сделка оставям на тебе да прецениш!

    Коментиран от #37

  • 36 Няма начин

    7 2 Отговор

    До коментар #34 от "Къпан пор":

    "Ще ти струва едни 20-25000 долара допълнително за батерии."батериите вече поскъпнаха защото използват редки материали и нова батерия под 100 000 не можеш да намериш. Като добавиш още 50 хиляди долара за смяна никой няма да пожелае да си купи електромобил, който като тръгне за морето трябва да си наеме квартира за нощувка по средата на пътя, за да го зареди да стигне ако въобще си намери зарядна по пътя. Не дай Боже да има три автомобила пред него, ще трябва три денонощия да ви си на зарядната станция да си чака реда.

    Ако включи климатика и фаровете и ползва мигачи, до морето ще му трябват две зареждания. Хората които ходим с хибриди за почти без пари, вече ще се връщаме от почивката електричките докато стигнат до морето. Никой не би си купил такова недоразумение
  • 37 Автомобилите с ДВГ

    6 5 Отговор

    До коментар #35 от "Така е":

    Имаха завишение на цените благодарение на изкуствена криза която създадоха с недостига на някои от компонентите за тях. Но това отмина вече и всичко си идва на местото.
    А относно електричките. Те нямат алтернатива. До няколко години ще са господарите на пазара независимо колко ги оплювате.
    До 2028 се очаква SSB да е масова батерия в електричките. През 2030г днешната дискусия ще изглежда смешна.
    Батериите ще са много по - добри от днешните и смяната им ще е тривиална като подмяна на спукана гума.

    Коментиран от #40, #43

  • 38 туй то!

    10 3 Отговор
    Употребата на електрокар е близко до усещането на секс с кукла :ползваш нещо,но без кеф.Колата с ДВГ има душа,темперамент,навици.Усещаш я,чувстваш я,обичаш я!А и,несравнимо е усещането от рева на мотора.Колко ще струва рецеклирането на електрокарите?Кой ще го плаща?Мълчание!
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Ново 20

    5 2 Отговор

    До коментар #37 от "Автомобилите с ДВГ":

    Е, айде сега пък твърди батерии? Тамън почнахме да се радваме на ЛФП-то, че то нали е евтинко, без кобалт от кногоански роби и уж не се палело, и сега ще трябва да го сменяме след има-няма 4-5 години.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Айде пак

    2 3 Отговор
    татията е за американския пазар. В ЕУ, нещата са различни, напр. Рено разпродадоха безкрайно евтино коли с ДВГ, точно заради рестрикциите към тях. Сега цените са други. Разбира се, трябва да се отчете и "данък ковид 19" в цялата история, който вдигна цените не само на колите с едните 25-30%. Електрокарите им също поскъпнаха, как така Тесла поевтинява? Сигурно се разбра, що за стока е.
  • 43 Доктора

    9 4 Отговор

    До коментар #37 от "Автомобилите с ДВГ":

    Електрофеновете от 15 години повтаряте като папагали как до 3 години "ще" създадат батерия, наполовина толкова добра, колкото резервоара при истински автомобил и от 15 години не се случва почти нищо...
    При ДВГ няма думичката "ще" , ДВГ е в сегашно време.
    А ако някога електрокарите ще могат да имат евтини и безвредни батерии, които да се зареждат за 5 минути, без да се палят, тогава бих го приел, но е крайно неадекватно всички аргументи в полза на електричеството да се въртят около думичката "ще".
    Вие казвахте как най-късно до 2020г. щяло да има Cyber-нещо с 1000к.с. и 1000км. пробег с цена от 40 000 долара, а тя ще излезе 2025г. с 800к.с. 500км. пробег (демек около 250 в реалния свят) и базова цена от над 100 000 долара.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Електромобил

    3 2 Отговор
    втора ръка е равносилно на закупуване на скрап на безбожно висока цена! Отърваването обаче е почти невъзможно освен за скрап но на нищожна цена! Не вярвайте на рекламите - те подвеждат.
  • 46 Защо

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "българина":

    Вие не сте ли българин!? Само тарикати селянче може да говори тъй за себе си!
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Защото....

    0 0 Отговор
    ...за нищо не стават.
  • 49 Генади

    1 0 Отговор
    Я па си карам Тесла Plaid чукната излезе ми 45000 долара с ремонта .За сега немам забележки
  • 50 Веднага купувам

    2 0 Отговор
    Щом станат 1000 /2000 лв
  • 51 Знайко

    1 0 Отговор
    Излишен спор.Който каквото го радва това да кара.Имам по няколко от двата вида.Всяко си има недостатъци и плюсове.Има елкари 2 ръка без никаква загуба на КПД.Има и ДВГ 2 ръка във великолепно състояние.Така,че свят широк хора разни.Нека да има повече възможности.