Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz и BMW поеха колективно отговорността да запълнят празнотата, създадена от решението на германското правителство да прекрати програмата за субсидиране на електрически превозни средства, финансирана от държавата. Тази програма, която действаше през последните седем години, предлагаше субсидии в размер до 6750 евро за нови купувачи на електрически превозни средства. Финансирането беше съвместно между държавата и производителите на автомобили, като варираше в зависимост от стойността на автомобила.
Германското министерство на икономиката прекрати тази програма за субсидиране на 18 декември като част от бюджета си за 2024 г., позовавайки се на бюджетен недостиг от 60 млн. евро, причинен от решение на Конституционния съд относно неизползвани средства за извънредни ситуации, свързани с пандемията. В отговор на това Volkswagen обяви ангажимента си да финансира изцяло субсидията от 6750 евро за частни клиенти в цялата страна, които са поръчали отговарящи на изискванията електрически автомобили преди 15 декември. Освен това клиентите, които поръчат отговарящи на условията модели ID. между 1 януари и 31 март, ще получат субсидия в размер на 4500 евро.
Audi последва примера, като потвърди, че клиентите, които са поръчали ново Audi преди 16 декември и са получили доставката до края на годината, ще получат пълната субсидия. Stellantis също се присъедини, като обеща да финансира пълната субсидия до 31 декември и да предостави намалена субсидия за автомобили, регистрирани до 29 февруари. Mercedes-Benz, от друга страна, планира да разшири субсидията от 6750 евро за клиенти с поръчки, доставени между 18 и 31 декември. От януари компанията ще предлага частична субсидия на клиентите. Тази колективна инициатива на големите германски автомобилни производители има за цел да подкрепи купувачите на електрически превозни средства в условията на прекратяване на програмата за субсидиране.