20 Декември, 2023 18:54 9 929 41

Европейците се усетиха: Франция отказа субсидии на купувачите на китайски коли

  • електромобили-
  • субсидии-
  • франция
Европейците се усетиха: Франция отказа субсидии на купувачите на китайски коли - 1

Френското правителство застана в защита на интересите на местната и европейската автомобилна индустрия: появи се нов списък със субсидии за закупуване на електрически автомобили, в който обаче не са включени модели, произведени в Китай.

Очаква се 65% от електрическите автомобили, продавани във Франция, да отговарят на условията за държавна субсидия. От 15 декември 2023 г. във Франция ще бъдат в сила нови критерии относно количеството въглеродни емисии по време на производството на електрически превозни средства, като тези норми вече са посочени в новия списък.

Списъкът с одобрени автомобили включва 24 модела на френско-италианската група Stellantis и 5 на автомобилния производител Renault. В него са включени и основните германски производители. Tesla Model Y, която се произвежда в гигафабриката близо до Берлин и има най-високите продажби от електрически автомобили във Франция през първите 11 месеца на годината, също е в списъка за получаване на субсидията.

Вече има дискусии по този въпрос, но вълната от възмущение варира на ниво "обидени марки". Например MG Motors, собственост на китайската SAIC, е твърдо против новите правила за френския пазар на електрически автомобили.

„Има автомобили, които губят всякаква конкурентоспособност. Марката реши да не участва в бонусната програма за своя модел MG4, тъй като тази програма е предназначена да ни унищожи “, сподели мислите си представител на MG.

Междувременно министърът на финансите на Франция Бруно Льо Мер е доволен от разработените стимули за производителите на автомобили, тъй като това ще намали въглеродния отпечатък не някъде в тридесет и девет страни, а директно в страната и съседните държави.

„Вече няма да субсидираме производството на автомобили, които отделят твърде много CO2“, каза той в официално изявление.

Според проучване на Jato Dynamics средната цена на дребно на електрическа кола в Европа през първата половина на 2023 г. е била повече от 65 000 евро, в сравнение с около 31 000 евро в Китай. Френското правителство до този момент предлагаше на купувачите на всички електромобили парични стимули от 5000 до 7000 евро, като цялата субсидия е на стойност от 1 милиард евро годишно.

Въпреки това, поради липсата на евтини електрически автомобили, произведени в Европа, както отбелязват във френското министерство на финансите, една трета от всички стимули отиват за потребителите, които купуват произведени в Китай електрически автомобили. Тази тенденция допринесе за рязко увеличаване на вноса и увеличаване на конкурентната разлика с местните производители.

Тъй като китайската автомобилна индустрия разчита в голяма степен на енергия от въглища, това предполага, че произведените в Китай електрически превозни средства не покриват екологичните норми. Така всички "китайци" вече са без субсидия. Дори Dacia, собственост на Renault, с нейния произведен в Китай модел Spring, няма да може да получи субсидии.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 НАБЛЮДАТЕЛ

    69 9 Отговор
    "Свободен пазар" и "конкуренцията движи развитието" явно са кухи фрази. Всичко е борба за пазари.

    Коментиран от #33

  • 2 Хахахаха

    25 32 Отговор
    Аз написах на русофилите, че е много лесно китайците да не са конкуренти на европейския пазар на коли, но те единствено успяха да нацъкат минуси. Хахахаха.

    Коментиран от #9

  • 3 Хихи

    50 22 Отговор
    Това е то великата Европа - политика основаваща се на предположения и демократична дискрими.....сегрегация.
    Ама "утре" китаеца, като покаже фотоволтаиците на завода си ще стане много неприятно.
    Ама и при тая двойна разлика в цената, субсидията ще я прежалим.

    Коментиран от #13

  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    52 13 Отговор
    Явно субсидиите нямат нищо общо с екологията‼️
    Има ли още някой НЕ разбрал ‼️

    Коментиран от #5, #38

  • 5 мдаааа

    17 15 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Страшна "екология" настъпи , след Чернобил ...

    Коментиран от #6, #7

  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    26 5 Отговор

    До коментар #5 от "мдаааа":

    Какво общо има Чернобил или изригналия наскоро вулкан с темата 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

    Коментиран от #16, #17

  • 7 мдааа я

    25 8 Отговор

    До коментар #5 от "мдаааа":

    а след Фукушима още по-голяма

    Коментиран от #19

  • 8 ДрайвингПлежър

    38 17 Отговор
    Страшното ще стане когато китайците отговорят на тази откровено анти-пазарна щуротия на шафинистичните френски прасюги

    Коментиран от #40

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Е нормално

    26 4 Отговор
    сега се очаква всички държави членки да последват франсетата!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 българина

    29 10 Отговор
    абе нас що ни обясняват 34 г че щом чуждите стоки са по евтини субсидии за машите няма, щото са неконкурентни? що не субсидирахме грейт лоул ловеч а ги оставих е да фалират ? щото вие гласувате за тези които сега ще закрият и лукоил
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 ДрайвингПлежър

    34 19 Отговор
    Китай подготвя първия скоростен влак с 1000 км/ч скорост... Европа е толкова изостанала вече технологично, че срива е неизбежен. Европа лежи на стари лаври и засилващата се бруталност еврофашизма няма да спаси "съюза". Ако рязко не поумнее ЕС е бита карта!

    Коментиран от #25

  • 15 ДрайвингПлежър

    31 7 Отговор
    Да видим ще имат ли кураж да изключат и американските брандове щом са такива защитници на "родното" :D

    Коментиран от #20, #39

  • 16 бай Даньо

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Може и да няма, ама нали се брои, че е в играта...
  • 17 мдаааа

    8 0 Отговор

    До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Как - какво ? Екологията ... Колко партийни секретари си бил ?

    Коментиран от #22

  • 18 Ник.а

    8 1 Отговор
    Някой някъде е взел яките кинти...
  • 19 мдаааа

    7 0 Отговор

    До коментар #7 от "мдааа я":

    Е , така е ... Екологията яде ли пасти ..
  • 20 стоян

    16 0 Отговор

    До коментар #15 от "ДрайвингПлежър":

    До 15 ком - ако беше чел статията там пише - Тесла се субсидира
  • 21 хахаха

    20 6 Отговор
    Ще бъдем чисти и зелени, но ще купувате само от определени хора. Да живее псевдо демокрацията.
  • 22 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    19 3 Отговор

    До коментар #17 от "мдаааа":

    Тук не става дума за екология , а за бизнес при това нацапан със зелени боички❗
    Ти като искаш да ни разказваш за Чернобил, разкажи как от МНОГО ОПАСНА ДОРИ ЗАКРИВАНА,
    ядрената енергетика стана ЗЕЛЕНА‼️
    И тук, партийните секретари пак
    нямат нищо общо 😉

    Коментиран от #23

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    17 6 Отговор

    До коментар #23 от "авседрфтгъх":

    Доста добра лекция за заобикаляне на ИСТИНАТА ‼️
    АЕЦ станаха от МНОГО ОПАСНИ, безопасни чак зелени, след МАРТ 2022.г ❗
    Какво се случи - внезапно им повишиха сигурността ли ❓
    НЕ - внезапно политиците разбраха , че със санкциите се простреляха не в краката , а в главата❗
    И изведнъж отвориха ЗАТВОРЕНИТЕ ЗАВИНАГИ МРЪСНИ ТЕЦ-ове,
    и обявиха АЕЦ за зелени и чисти ❗
    А руснаците не обогатяват отработено гориво от СЕГА❗
    Досега ВИНАГИ сме им връщали касетите "ПЪЛНО за ПРАЗНО",
    а новите господари не поемат обратно изкупуване и ни го оставят ЗА ВЕЧЕН СПОМЕН ❗

    Коментиран от #34

  • 25 Ти вярваш ли си

    12 12 Отговор

    До коментар #14 от "ДрайвингПлежър":

    Или мечтаеш, Китай срещу Европа да бяга няма да ги сгигне. Да си продават колите на Раша, нали все се хвалят с безграничното си приятелство.

    Коментиран от #29

  • 26 Когато

    8 3 Отговор
    Държавните лидери и богати хора оставят автомобилите с ДВГ и минат на електрички, тогава и аз ще се замисля дали да не последвам техният пример и купя кола на батерии. Дотогава, ще си джиткам с конвенционален автомобил.
  • 27 Франсетата винаги са били меки

    13 4 Отговор
    Китки и автомобилите им не струват.Ще им го накривят на китайците.Така прецакват потребителя скъсан.Купете си тесла за 100 000бона има субсидия за китайка от 30 бона няма защото е направена с въглища.На макарон баба му се е топлила с климатика DAIKIN и е живяла до 101г.Китай пита макарон и европата.Ако нашаите коли ги правим с руски газ бива ли?Макарончо гледай Китай да не ти спре крана както и на Фащ.
  • 28 Румен Американеца

    9 2 Отговор

    До коментар #23 от "авседрфтгъх":

    Точно така. Пада самолет със 100 души на борда, всички загиват, целият свят е в траур, лелките се страхуват да се качат на самолет. На опасен участък от път, нещо от рода на Русе-Бяла, през ден загиват хора, жертвите са 100 на година, лелките не се страхуват да пътуват по този участък с 30 годишния си Гоуф, който незнайно как е минал ГТП. Как може да очакваме същите тези лелки да решават бъдещето на АЕЦ?
  • 29 Леля Гошо

    9 4 Отговор

    До коментар #25 от "Ти вярваш ли си":

    Европа е в упадък, лежи на стари лаври, представите ти за Китай са отпреди 50-60 години, отиди сега в Китай и ще останеш много изненадан от това което ще видиш.
  • 30 Все тая

    1 0 Отговор
    Гадно им е на европейците когато китайците ги правят за смях😉 Китайците използвали въглища викаш… и кво Европа и УСА от зелеви листа ли ги правят тия автомобили??

    Коментиран от #35

  • 31 ха ха

    1 0 Отговор
    А, на перки и панелки кога? Давос ни продадена китай. изнесе технологиите, работните места, срина средната класа, остави ни енергийно зависими и започна да внася всичко...
  • 32 паси идиота

    2 2 Отговор
    Правилно е - защото не са демократични ако бяха от демократична страна нямаше да има проблеми. Още по лошо е ,че те са произвеждат в не цивилизована страна тъй като Европeйците са елита на нациите качество им е друго. За да могат да бъдат продадени производството им трябва да е в някоя цивилизована и демократична свободна страна.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Поредната простотия:

    1 1 Отговор
    По-заповед на Америка-Франция отказа субсидии на купувачите на китайски коли!
  • 38 Койчо

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Разбира се че субсидиите нямат обща с екологията .
    Това е ясно от втората половина на 20ти век , когато в САЩ започват да дават субсидии на петролните компании.

    Замисля ли си че и до ден днешен цената на петрола в Америка е почти наполовина от това което пращат европейците.
  • 39 Бен тен

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "ДрайвингПлежър":

    Субсидии няма да се дават на автомобили произведени в Китай. Бранда няма значение!!!
    Така например автомобил на Тесла произведен в ГигаБерлин ще получи субсидия във Франция , но същия произведен в ГигаШанхай няма да получи субсидия във Франция.

    Коментиран от #41

  • 40 И какво ще стане

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":

    Обясни тука на нас неведущите.
  • 41 жен шен

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Бен тен":

    ЕС е общ пазар за тея дето са в него, Китай не е да си ги плащат те субсидийте.