Отидете към основна версия

1 981 5

Премиерът на Италия влезе в спор със Stellantis

  • stellantis-
  • италия

Различията са по повод производството на автомобили

Италианският министър-председател Джорджия Мелони отправи остри критики към Stellantis, мултинационалната автомобилна компания със седалище в Амстердам, под чиято шапка се намират италиански марки като Fiat и Alfa Romeo. Мелони изрази загриженост във връзка със съобщените опити на Stellantis да прехвърли производството на автомобили в държави с по-ниски разходи, особено в момент, когато световната автомобилна индустрия претърпява значителен преход към електрификация.

Италианското правителство изрази ангажимента си да защитава националните интереси и да осигури балансирани отношения със Stellantis, за да запази производството в Италия. Мелони заяви, че ако Stellantis рекламира даден автомобил като италианско бижу на международната сцена, той трябва да се произвежда в Италия. Критиките идват в момент, когато се разпространяват съобщения, че Stellantis е изпратила писма до италиански доставчици, в които сигнализира за потенциални възможности за инвестиции в Мароко - страна, която все повече привлича вниманието за рентабилно производство на електрически превозни средства.

Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес, известен със своите мерки за намаляване на разходите и управление, насочено към ефективност, отговори на обвиненията, като подчерта силния ангажимент на компанията към Италия. Той спомена, че Stellantis е направила значителни инвестиции, възлизащи на няколко милиарда евро, в италиански операции, включително нови продукти и производствени мощности.

Спорът подчертава предизвикателствата, пред които са изправени световните производители на автомобили при управлението на производствените разходи и придвижването на индустрията към електрически превозни средства. Stellantis, създадена през 2021 г. чрез сливането на италианския Fiat Chrysler и френската PSA Group, се превърна в основен играч в автомобилния сектор, като под нейната шапка се намират 14 марки. Напрежението по отношение на баланса между Италия и Франция в рамките на Stellantis, особено в процесите на вземане на решения, е дългогодишен проблем, който отразява по-широки опасения в европейския автомобилен пейзаж.

Критиките от страна на италианското правителство и министър-председателя Мелони подчертават сложността, пред която са изправени автомобилните производители при съгласуването на стратегическите си решения с националните интереси, особено когато държавите се стремят да осигурят позициите си в развиващия се автомобилен пейзаж.

Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 14 гласа.

Свързани новини