26 Януари, 2024 11:27 2 124 5

Премиерът на Италия влезе в спор със Stellantis

  • stellantis-
  • италия

Различията са по повод производството на автомобили

Премиерът на Италия влезе в спор със Stellantis  - 1

Италианският министър-председател Джорджия Мелони отправи остри критики към Stellantis, мултинационалната автомобилна компания със седалище в Амстердам, под чиято шапка се намират италиански марки като Fiat и Alfa Romeo. Мелони изрази загриженост във връзка със съобщените опити на Stellantis да прехвърли производството на автомобили в държави с по-ниски разходи, особено в момент, когато световната автомобилна индустрия претърпява значителен преход към електрификация.

Италианското правителство изрази ангажимента си да защитава националните интереси и да осигури балансирани отношения със Stellantis, за да запази производството в Италия. Мелони заяви, че ако Stellantis рекламира даден автомобил като италианско бижу на международната сцена, той трябва да се произвежда в Италия. Критиките идват в момент, когато се разпространяват съобщения, че Stellantis е изпратила писма до италиански доставчици, в които сигнализира за потенциални възможности за инвестиции в Мароко - страна, която все повече привлича вниманието за рентабилно производство на електрически превозни средства.

Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес, известен със своите мерки за намаляване на разходите и управление, насочено към ефективност, отговори на обвиненията, като подчерта силния ангажимент на компанията към Италия. Той спомена, че Stellantis е направила значителни инвестиции, възлизащи на няколко милиарда евро, в италиански операции, включително нови продукти и производствени мощности.

Спорът подчертава предизвикателствата, пред които са изправени световните производители на автомобили при управлението на производствените разходи и придвижването на индустрията към електрически превозни средства. Stellantis, създадена през 2021 г. чрез сливането на италианския Fiat Chrysler и френската PSA Group, се превърна в основен играч в автомобилния сектор, като под нейната шапка се намират 14 марки. Напрежението по отношение на баланса между Италия и Франция в рамките на Stellantis, особено в процесите на вземане на решения, е дългогодишен проблем, който отразява по-широки опасения в европейския автомобилен пейзаж.

Критиките от страна на италианското правителство и министър-председателя Мелони подчертават сложността, пред която са изправени автомобилните производители при съгласуването на стратегическите си решения с националните интереси, особено когато държавите се стремят да осигурят позициите си в развиващия се автомобилен пейзаж.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Селянин

    16 2 Отговор
    Всеки дърпа чергата. Само че чергата с напечатаните по време на ковид пари ствава все по малка и сега започва оцеляването. Отделно прогнозите за електричките се оказа силно надценени и не са толково масови колкото се предполагаше. Новата стратегия от скоро е да се спре производството на части за стари автомобили и така да излязат от пазара. Автомобилът отново стана лукс.
  • 2 Цеца от Берковица

    9 3 Отговор
    Нихте ресурсен, а? Лапайте мууите сега, щото действат едни санкцииии!

    Коментиран от #3

  • 3 Задунаец

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Цеца от Берковица":

    Върнете Кореком бе! Като си купувах коли от Корекома немаше проблеми.
  • 4 хххх

    6 0 Отговор
    Напълно права е Мелони... колко големи италиански марки пропаднаха след като преместиха производство в Китай..! Тук няма 2 мнения по въпроса.
  • 5 Хвърчилото от село

    2 0 Отговор
    Не трябва да се допуска повече да се инвестира в Сърбия! От 1 година спряха да се произвеждат там Фиат 500L, както и преди месец закриха и завода на Фиат за седалки и аксесуари! Мелони да се погрижи...