Отидете към основна версия

8 500 61

Непродаваеми без субсидии: Продажбите на електромобили се сриват

  • електромобили-
  • пазар-
  • европа-
  • германия

Въпреки предварителните прогнози, колите с дизелови двигатели са във възход

През януари 2024 г. в Германия, която може да се счита за индикатор на европейската автомобилна обстановка, са регистрирани общо 213 553 нови автомобила. Спрямо същия месец на миналата година (януари 2023 г.) това е ръст от 19 процента. Както се очакваше, премахването на премиите за покупка на електромобили оказа влияние върху новите регистрации на електрически превозни средства.

„Въпреки че броят на новорегистрираните електрически превозни средства е малко под 54 700 през декември – това съответства на дял от 22.6 процента, който сравнен с този от година по-рано спада драстично с 22 500 коли или с цели 10.5 процента“, пише ADAC, позовавайки се на данни от Федералното управление на автомобилния транспорт (KBA).

Електричките намаляват, ДВГ набира сила

„В сравнение със същия месец на миналата година (януари 2023 г.) през този януари са регистрирани повече електрически автомобили (плюс 23.9 процента), но това изопачава истинската ситуация. По това време миналата година много клиенти избързаха с покупката си, като идеята бе тя да се осъществи до края на 2022 г. поради специалните отстъпки, които имаше тогава“, продължават от автомобилния клуб.

Бензиновите двигатели, от друга страна, могат да се похвалят с около 38 процента пазарен дял, но по-странното е, че въпреки ситуацията дори дизеловите превозни средства увеличават дела си. Хибридите (т.е. ДВГ с електромотор) и plug-in хибридите (акумулаторни хибридни модели) имат постоянен дял; Последният обаче е на ниско ниво с малко под седем процента пазарен дял.

Тенденцията за 2024 г. е трудна за прогнозиране

Като се има предвид икономическата слабост на Германия, която като цяло има отрицателно въздействие върху автомобилния пазар в цяла Европа, прогнозите за 2024 г. са трудни. Производителите на автомобили първоначално компенсираха загубата на субсидиите за закупуване на електрически автомобили и след ценова война, започната от Tesla , цените на електрическите превозни средства паднаха.

Освен това броят на новите електрически модели расте бързо, докато броят на наличните модели с двигатели с вътрешно горене намалява. Следователно все още не е възможно да се каже дали по-бавният ръст на превозните средства, задвижвани с батерии в сравнение с преди, няма да се засили отново значително през годината.

Марките с най-голям ръст

Сред марките с най-голям ръст са BMW (плюс 44.2 процента), Kia (плюс 53.8 процента), Opel (плюс 72.4 процента) и Volvo (плюс 81.3 процента). Именно това са марките, които бележат силен ръст през януари 2024 г. Tesla губи около 25 процента на годишна база, но все още има 3 152 нови регистрации през януари - повече от Renault , Mazda , Mini или Nissan, например.

Някои от високо ценените китайски марки отбелязват бързи темпове на растеж , въпреки че в момента те все още са оскъдни в абсолютно изражение. Електрическият конкурент на VW - марката BYD например има само 139 регистрации през януари, Nio имаше 27, а Great Wall Motors (включително модела Ora) има 90 регистрации. Китайската марка с най-много нови регистрации е MG с близо 900 коли.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 15 гласа.

Свързани новини