Електрическата кола BMW i3 беше спряна от производство през 2021 г., но остава популярна на пазара на употребявани автомобили. Тези автомобили често се срещат и по родните пътища, но могат да доставят на собствениците си много неприятни изненади.
Това се доказва и от един частен случай, в който собственик BMW i3 закарва колата си в официален сервиз на марката, откъдето му казват, че батерията на електромобила трябва да се смени. Най-потресаваща е цената на новата батерия - $71 208.
Това е не само повече от текущата цена на самия употребяван автомобил, но и надминава цената на изцяло новия електрически седан BMW i5 eDrive40. Не е тайна, че смяната на батерията на електрическа кола е скъпа, но тази цифра изглежда прекомерна - дори за стандартите на BMW. Има електромобили, на които смяната на батерията струва под $20 000.
Всички тези сметки за ремонт са тревожни, но фактът, че собствениците получават различни цени за една и съща работа, е още по-изненадващ, тъй като има случаи, когато замяната се оценява на $25 000-$35 000, което също не е евтино.
Някои потребители вярват, че търговците не искат да извършват ремонти, така че ги оценяват възможно най-скъпо. Батерията на i3 се състои от осем клетки. Но дори и една от тях да се провали, пак може да струва на собственика значителна сума пари.
Заслужава да се отбележи, че такива високи цени се отнасят не само за ремонта на батерията на BMW i3. Проучване установи , че например смяната на батериите във Volkswagen e-Golf може да струва до $21 000.