18 Март, 2024 13:22 5 372 33

Ясно е кога електромобилите ще станат по-евтини от колите с ДВГ

  • електромобили-
  • коли с двг-
  • цена

В същото време разходите за ремонт ще се увеличават

Ясно е кога електромобилите ще станат по-евтини от колите с ДВГ - 1

Компанията Hertz, специализирана в отдаването на леки автомобили под наем, вече "изгоря" със закупуването на голяма партида електрически автомобили, тъй като те се оказаха значително по-скъпи за ремонт след авария, въпреки че номиналните им експлоатационни разходи бяха ниски.

Анализаторите на Gartner обаче очакват сериозно поевтиняване на производството на електрическите автомобили и според тях електромобилите ще станат по-евтини от колите с двигатели с вътрешно горене още преди края на 2027 година.

Това обаче важи за цената на колата, но що се отнася до ремонтните дейности, то очакванията са, че средната цена на застрахователен ремонт на такива автомобили ще бъде с 30% по-висока. Друга прогноза на Gartner споменава възможността от фалит на 15% от производителите на електрически превозни средства, създадени през последното десетилетие.

Според Gartner, амбициозните нови играчи на пазара на електрически превозни средства сега търсят начини за оптимизиране на производството, като разработване на нови архитектури или преминаване към леене под налягане на големи части на каросерията, за да получат конкурентно предимство пред традиционните производители на автомобили. Рано или късно това неизбежно ще доведе до консолидация на пазара.

Още през 2027 г., според анализаторите на Gartner, средната електрическа кола ще струва по-малко за производство от сравнима кола с двигател с вътрешно горене. В същото време през следващите години производствените разходи за електрически автомобили ще намаляват по-бързо от разходите за тягови батерии. Поради тази причина ремонтните дейности, свързани с повреда на батерията при пътен инцидент, ще струват много.

Средно разходите за ремонт на електрически автомобил след тежка авария ще бъдат с 30% по-високи от тези на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Такива застрахователни случаи по-често ще водят до т.нар. "тотал щета". Това ще се прояви и на пазара на застрахователни услуги: както с увеличаването на цената на полиците, така и с желанието на някои участници да се откажат от застраховането на определени модели електрически автомобили.

Развитието на пазара на електрически превозни средства също ще бъде отрицателно повлияно от неизбежния отказ на правителствата на някои страни да субсидират продажбата на такива превозни средства. Пазарът ще навлезе във фаза, която ще включва оцеляването на най-силните.

Според представители на Gartner тази година ще бъдат продадени 18.4 милиона електрически коли, а през следващата - около 20.6 милиона. Оцеляването на много производители на електромобили ще зависи от способността им бързо да се адаптират към търсенето на клиентите.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мнение

    30 6 Отговор
    Когато давосджии и техните слуги бъдат опандизени за геноцид срещу човечеството, а понятията милиардер и трилионер бъдат забранени с международен закон, тогава ще се даде път на нормалните хора, които искат наистина да допринесат за по-добро бъдеще, както за природата, така и за всички хора!
  • 2 Тук не се казва

    24 6 Отговор
    най-важното. Дори и при по-лека катастрофа се нарушава силовото окабеляване и батерията. Тези елементи са ключови по отношение на безопасност и оттам ремонтът е много скъп.
  • 3 Електрокари

    16 10 Отговор
    Никога!
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    21 6 Отговор
    "Компанията Hertz, специализирана в отдаването на леки автомобили под наем, вече

    "ИЗГОРЯ"

    със закупуването на голяма партида електрически автомобили..."

    КОЙТО РАЗБРАЛ, РАЗБРАЛ ‼️
  • 5 Не разбирам

    10 25 Отговор
    Защо е това неистово плюене по електромобилите? Всеки ден негативна статия за тях, даже може и по 2. Няма да се размине и това ще се кара масово след няколко години. Същото е било и с файтоните и колите с ДВГ.

    Коментиран от #7, #9

  • 6 Бъдещето е на Стърлинг двигател

    5 2 Отговор
    С генератор на електричество без батерии
  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    31 5 Отговор

    До коментар #5 от "Не разбирам":

    Не разбираш! Плюенето не по самите електрокари, а по силовото им налагане от политутките‼️
    Никой не налагаше със закон цветните телевизори, мобилните телефони, ледосветлрнието ......‼️

    Коментиран от #8

  • 8 Аха

    4 7 Отговор

    До коментар #7 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    а ти що имаш от тях?

    Коментиран от #17

  • 9 тъй шъй

    17 4 Отговор

    До коментар #5 от "Не разбирам":

    Ами ако човек използва междуушието си правилно, ще разбере колко много и сериозни проблеми имат електрокарите. Манипулативни примери, подценяващи събеседниците няма т никакъв смисъл. А това е втори или трети опит за въвеждане на този вид транспорт от сто години насам.

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Наистина не разбирам

    7 23 Отговор

    До коментар #9 от "тъй шъй":

    Защо караш бензинов или дизелов автомобил, след като има коне? Може и камили? Магарета? Катъри? Защо ползваш електроенергия в дома си, а не сешоар с ДВГ? Защо се отопляваш на климатик, а не на дърва? Защо носиш дрехи, а не се прикриваш с листа? Тъп съм - обясни ми.

    Коментиран от #12, #13

  • 11 А и накрая

    5 12 Отговор

    До коментар #9 от "тъй шъй":

    защото твоите любими автомобили се изработват от роботи, с електродвигатели, захранвани с електричество. Не е изогдно някак си. Знам ли?
  • 12 Понеже

    13 4 Отговор

    До коментар #10 от "Наистина не разбирам":

    Именно, защото всеки инструмент си има приложение, и когато се опитваш да ползваш нож вместо отверка резултатите в повечето случаи са плачевни. "Козата си сака пръч" е поговорка от стотици години.

    Коментиран от #15

  • 13 тъй шъй

    10 5 Отговор

    До коментар #10 от "Наистина не разбирам":

    Точно писах да се спрат тези неумни аналогии, а наелектризираният младеж дал куп смешни примери и налудничави сцени с коне и катъри. Ей не се спира тази електрическа латерна.
    Не карам точно бензинов, нито дизелов автомобил, а технически много по-сложен пълен хибрид. И само съжалявам, че такова превозно средство нямаше преди години, когато бях по-млад. Моят хибрид е много неекологичен, защото 30% съм навъртял празни километри, заради удоволствието от карането му, а и избирам по-дългите маршрути.

    Коментиран от #14, #16

  • 14 Ами купи си

    5 3 Отговор

    До коментар #13 от "тъй шъй":

    Тесла (за съжаление аз не мога да си я позволя) и със сигурност ще навъртиш повече празни километри. Има ускорение като Ферари, но тук е и резонният въпрос. Защо всичко хубаво направено да си облекчиш ежедневието се превръща в вреден навик който освен всичко е неекологичен. Например ходенето по улици, стоенето по пейки, в градския транспорт разговаряйки с постоянно включен телефон. Седенето в колата, яденето , гледането на клипове, телевизия - въобще превърната е в стая за живеене. Вчера имаше съобщение как повече от 150 коли се организирали в тикток да дрифтят на изоставено летище край Павликени. Тия хора го правят и нощем по улиците, правят състезания с коли, мотори и т.н.
  • 15 А защо ползваш винтоверт вместо отвертка

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "Понеже":

    И да пише се с Т, което ти незнайно защо изпускаш.

    Коментиран от #19

  • 16 Е сега вече разбрах

    5 5 Отговор

    До коментар #13 от "тъй шъй":

    Трябва всички да сме като теб. Да си купим комбинация от двете с над 30 000 детайла в него и огромна вероятност за повреда, съчетаваща недостатъците и на двете технологии. А сега се сетих, дали няма 3 в 1 бензин, дизел, ток, като да мога да си сложа и газова?

    Коментиран от #23

  • 17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 2 Отговор

    До коментар #8 от "Аха":

    Ти явно си ходил на курс за завършен , а не 1/2 ❗
    Имам, защото АЗ така съм решил, а не защото някой ми го налага със закон ❗ Дано до утре схванеш разликата ❗

    Коментиран от #18

  • 18 Да де

    2 5 Отговор

    До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Имаш защото всички около теб имат. И си сноб и ти да имаш. Или имаш нужда? Или искаш да се докажеш с по-по най-новия?
  • 19 Неразбиране

    11 0 Отговор

    До коментар #15 от "А защо ползваш винтоверт вместо отвертка":

    Никой не отрича необходимостта и приложимостта на електричеството. Ел. маниаците очевидно приемате, че щом човек не иска ел. автомобил, това означава, че отричак всичко електрическо и не трябва да го има. Ми, не, не е така и именно затова казвам, че всеки инструмент си има време и място на приложение. Никой не оспорва, че ел. моторът е много по-ефективен и простоустроен от ДВГ-то. Проблемът е в ефективното и практично "захранване" на двата типа двигатели.

    По същата твоята извратена логика теб може да те питаме защо се возиш на самолет, който гори керосин?

    П.С. Наистина имало 2 "т"-та в "отвертка". Това само някакви езоковеди сигурно то знаят.

    Коментиран от #20

  • 20 Има работещ прототип на електрически

    1 12 Отговор

    До коментар #19 от "Неразбиране":

    Вече има електрически самолет. Или и това си изпуснал. Плътността на тока в батериите нарастна значително последното деситилетие и скоро ефективността ще задмине това на течните горива.

    Коментиран от #21, #25, #27

  • 21 Тия електрически самолети

    5 3 Отговор

    До коментар #20 от "Има работещ прототип на електрически":

    не могат да се сравняват все още, а може би завинаги с тези с ДВГ. Имат и един фундаментален проблем - излитат и кацат с едно и също тегло. Това много пречи в някои случаи - има самолети които правят кръгчета около летището или ако е спешно изхвърлят част от горивото за да кацнат безопасно. За конкуренция с реактивните двигатели и дума да не става.
  • 22 Гост

    5 0 Отговор
    Ясно е кога ще се изравнят цените,точно никога.
  • 23 тъй шъй

    7 0 Отговор

    До коментар #16 от "Е сега вече разбрах":

    Мен бройката на детайлите в хибрида не ме вълнува хич. Скоро ще увеличат гаранцията на 15 години-пълна и безплатна за новозакупилите. Остават ми 12г. гаранция. Това са най-надеждните хибриди, поне 3 пъти по-малко дефекти спрямо Y и подобни продукти на Тесла. Така че е много смешно когото бройка на детайли води до извод-чести дефекти. Тотално различен е истинският живот от клавиатурните съждения.
  • 24 Механик

    6 0 Отговор
    Това го знае всяко хлапе .
    Когато дойде време за смяна на батерията .
  • 25 Самолет

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от "Има работещ прототип на електрически":

    Е, като има самолет на ток ти защо не пътуваш с него, а се доверяваш на гадната горяща техника с хиляди движещи се части?

    Тамън като е с ел. двигател няма да може да "угасне" във въздуха и да падне.
  • 26 0000

    4 1 Отговор
    Никога! Ползват се редки метали за батериите на електромобилите, който са в ръцете на едва няколко държави и те определят цените им! Може да се изравнят като цена с конвенционалните автомобили, но никога няма да са по евтини!
  • 27 Факт

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Има работещ прототип на електрически":

    Водорода е по добър в енергйиното складиране.Там батерииките нямат бикакъв шанс.А какво говори откаченяка Мъск няма никакво значение.
  • 28 Докато...

    5 0 Отговор
    ...не видя фабрична чисто нова електричка с купе седан и батерия с 10годишна гаранция на пробег под минус 10 градуса да минава минимум 500 километра с едно зареждане и цена под 20к евра, няма да ви купя НИКОГА! Толкова с икономиката...

    Коментиран от #29

  • 29 Ти по принцип

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "Докато...":

    няма да купиш щото нямаш ресурси. Добре поне че лаенето в интернет е безплатно

    Коментиран от #30

  • 30 А ти лично

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Ти по принцип":

    закупи ново-какво???
  • 31 Илиян

    0 3 Отговор
    Много ме кефите нещастници които дори не сте се качвали в електрически автомобил а знаете ли какво удоволствие от шофирането му
    Зная скоро няма да разберете когато аз си продам автомобила на 10 години и вие купите тогава само ще цъкате
  • 32 Дизел

    1 0 Отговор
    Ще станат ефтини като спрът да ги купуват като каталясат батериите и като осъзнаят колко мръсно производство са и че боклука в кумшията е отрова и в моя двор
  • 33 Жоро

    1 0 Отговор
    Никога!