Компанията Hertz, специализирана в отдаването на леки автомобили под наем, вече "изгоря" със закупуването на голяма партида електрически автомобили, тъй като те се оказаха значително по-скъпи за ремонт след авария, въпреки че номиналните им експлоатационни разходи бяха ниски.
Анализаторите на Gartner обаче очакват сериозно поевтиняване на производството на електрическите автомобили и според тях електромобилите ще станат по-евтини от колите с двигатели с вътрешно горене още преди края на 2027 година.
Това обаче важи за цената на колата, но що се отнася до ремонтните дейности, то очакванията са, че средната цена на застрахователен ремонт на такива автомобили ще бъде с 30% по-висока. Друга прогноза на Gartner споменава възможността от фалит на 15% от производителите на електрически превозни средства, създадени през последното десетилетие.
Според Gartner, амбициозните нови играчи на пазара на електрически превозни средства сега търсят начини за оптимизиране на производството, като разработване на нови архитектури или преминаване към леене под налягане на големи части на каросерията, за да получат конкурентно предимство пред традиционните производители на автомобили. Рано или късно това неизбежно ще доведе до консолидация на пазара.
Още през 2027 г., според анализаторите на Gartner, средната електрическа кола ще струва по-малко за производство от сравнима кола с двигател с вътрешно горене. В същото време през следващите години производствените разходи за електрически автомобили ще намаляват по-бързо от разходите за тягови батерии. Поради тази причина ремонтните дейности, свързани с повреда на батерията при пътен инцидент, ще струват много.
Средно разходите за ремонт на електрически автомобил след тежка авария ще бъдат с 30% по-високи от тези на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Такива застрахователни случаи по-често ще водят до т.нар. "тотал щета". Това ще се прояви и на пазара на застрахователни услуги: както с увеличаването на цената на полиците, така и с желанието на някои участници да се откажат от застраховането на определени модели електрически автомобили.
Развитието на пазара на електрически превозни средства също ще бъде отрицателно повлияно от неизбежния отказ на правителствата на някои страни да субсидират продажбата на такива превозни средства. Пазарът ще навлезе във фаза, която ще включва оцеляването на най-силните.
Според представители на Gartner тази година ще бъдат продадени 18.4 милиона електрически коли, а през следващата - около 20.6 милиона. Оцеляването на много производители на електромобили ще зависи от способността им бързо да се адаптират към търсенето на клиентите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мнение
13:46 18.03.2024
2 Тук не се казва
14:03 18.03.2024
3 Електрокари
14:07 18.03.2024
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
"ИЗГОРЯ"
със закупуването на голяма партида електрически автомобили..."
КОЙТО РАЗБРАЛ, РАЗБРАЛ ‼️
14:11 18.03.2024
5 Не разбирам
Коментиран от #7, #9
14:20 18.03.2024
6 Бъдещето е на Стърлинг двигател
14:23 18.03.2024
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #5 от "Не разбирам":
Не разбираш! Плюенето не по самите електрокари, а по силовото им налагане от политутките‼️Никой не налагаше със закон цветните телевизори, мобилните телефони, ледосветлрнието ......‼️
Коментиран от #8
14:28 18.03.2024
8 Аха
До коментар #7 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
а ти що имаш от тях?Коментиран от #17
14:34 18.03.2024
9 тъй шъй
До коментар #5 от "Не разбирам":
Ами ако човек използва междуушието си правилно, ще разбере колко много и сериозни проблеми имат електрокарите. Манипулативни примери, подценяващи събеседниците няма т никакъв смисъл. А това е втори или трети опит за въвеждане на този вид транспорт от сто години насам.Коментиран от #10, #11
14:45 18.03.2024
10 Наистина не разбирам
До коментар #9 от "тъй шъй":
Защо караш бензинов или дизелов автомобил, след като има коне? Може и камили? Магарета? Катъри? Защо ползваш електроенергия в дома си, а не сешоар с ДВГ? Защо се отопляваш на климатик, а не на дърва? Защо носиш дрехи, а не се прикриваш с листа? Тъп съм - обясни ми.Коментиран от #12, #13
14:52 18.03.2024
11 А и накрая
До коментар #9 от "тъй шъй":
защото твоите любими автомобили се изработват от роботи, с електродвигатели, захранвани с електричество. Не е изогдно някак си. Знам ли?14:53 18.03.2024
12 Понеже
До коментар #10 от "Наистина не разбирам":
Именно, защото всеки инструмент си има приложение, и когато се опитваш да ползваш нож вместо отверка резултатите в повечето случаи са плачевни. "Козата си сака пръч" е поговорка от стотици години.Коментиран от #15
15:23 18.03.2024
13 тъй шъй
До коментар #10 от "Наистина не разбирам":
Точно писах да се спрат тези неумни аналогии, а наелектризираният младеж дал куп смешни примери и налудничави сцени с коне и катъри. Ей не се спира тази електрическа латерна.Не карам точно бензинов, нито дизелов автомобил, а технически много по-сложен пълен хибрид. И само съжалявам, че такова превозно средство нямаше преди години, когато бях по-млад. Моят хибрид е много неекологичен, защото 30% съм навъртял празни километри, заради удоволствието от карането му, а и избирам по-дългите маршрути.
Коментиран от #14, #16
15:51 18.03.2024
14 Ами купи си
До коментар #13 от "тъй шъй":
Тесла (за съжаление аз не мога да си я позволя) и със сигурност ще навъртиш повече празни километри. Има ускорение като Ферари, но тук е и резонният въпрос. Защо всичко хубаво направено да си облекчиш ежедневието се превръща в вреден навик който освен всичко е неекологичен. Например ходенето по улици, стоенето по пейки, в градския транспорт разговаряйки с постоянно включен телефон. Седенето в колата, яденето , гледането на клипове, телевизия - въобще превърната е в стая за живеене. Вчера имаше съобщение как повече от 150 коли се организирали в тикток да дрифтят на изоставено летище край Павликени. Тия хора го правят и нощем по улиците, правят състезания с коли, мотори и т.н.16:18 18.03.2024
15 А защо ползваш винтоверт вместо отвертка
До коментар #12 от "Понеже":
И да пише се с Т, което ти незнайно защо изпускаш.Коментиран от #19
16:22 18.03.2024
16 Е сега вече разбрах
До коментар #13 от "тъй шъй":
Трябва всички да сме като теб. Да си купим комбинация от двете с над 30 000 детайла в него и огромна вероятност за повреда, съчетаваща недостатъците и на двете технологии. А сега се сетих, дали няма 3 в 1 бензин, дизел, ток, като да мога да си сложа и газова?Коментиран от #23
16:35 18.03.2024
17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #8 от "Аха":
Ти явно си ходил на курс за завършен , а не 1/2 ❗Имам, защото АЗ така съм решил, а не защото някой ми го налага със закон ❗ Дано до утре схванеш разликата ❗
Коментиран от #18
16:39 18.03.2024
18 Да де
До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Имаш защото всички около теб имат. И си сноб и ти да имаш. Или имаш нужда? Или искаш да се докажеш с по-по най-новия?17:04 18.03.2024
19 Неразбиране
До коментар #15 от "А защо ползваш винтоверт вместо отвертка":
Никой не отрича необходимостта и приложимостта на електричеството. Ел. маниаците очевидно приемате, че щом човек не иска ел. автомобил, това означава, че отричак всичко електрическо и не трябва да го има. Ми, не, не е така и именно затова казвам, че всеки инструмент си има време и място на приложение. Никой не оспорва, че ел. моторът е много по-ефективен и простоустроен от ДВГ-то. Проблемът е в ефективното и практично "захранване" на двата типа двигатели.По същата твоята извратена логика теб може да те питаме защо се возиш на самолет, който гори керосин?
П.С. Наистина имало 2 "т"-та в "отвертка". Това само някакви езоковеди сигурно то знаят.
Коментиран от #20
17:17 18.03.2024
20 Има работещ прототип на електрически
До коментар #19 от "Неразбиране":
Вече има електрически самолет. Или и това си изпуснал. Плътността на тока в батериите нарастна значително последното деситилетие и скоро ефективността ще задмине това на течните горива.Коментиран от #21, #25, #27
17:25 18.03.2024
21 Тия електрически самолети
До коментар #20 от "Има работещ прототип на електрически":
не могат да се сравняват все още, а може би завинаги с тези с ДВГ. Имат и един фундаментален проблем - излитат и кацат с едно и също тегло. Това много пречи в някои случаи - има самолети които правят кръгчета около летището или ако е спешно изхвърлят част от горивото за да кацнат безопасно. За конкуренция с реактивните двигатели и дума да не става.17:48 18.03.2024
22 Гост
18:48 18.03.2024
23 тъй шъй
До коментар #16 от "Е сега вече разбрах":
Мен бройката на детайлите в хибрида не ме вълнува хич. Скоро ще увеличат гаранцията на 15 години-пълна и безплатна за новозакупилите. Остават ми 12г. гаранция. Това са най-надеждните хибриди, поне 3 пъти по-малко дефекти спрямо Y и подобни продукти на Тесла. Така че е много смешно когото бройка на детайли води до извод-чести дефекти. Тотално различен е истинският живот от клавиатурните съждения.18:49 18.03.2024
24 Механик
Когато дойде време за смяна на батерията .
20:21 18.03.2024
25 Самолет
До коментар #20 от "Има работещ прототип на електрически":
Е, като има самолет на ток ти защо не пътуваш с него, а се доверяваш на гадната горяща техника с хиляди движещи се части?Тамън като е с ел. двигател няма да може да "угасне" във въздуха и да падне.
21:05 18.03.2024
26 0000
21:17 18.03.2024
27 Факт
До коментар #20 от "Има работещ прототип на електрически":
Водорода е по добър в енергйиното складиране.Там батерииките нямат бикакъв шанс.А какво говори откаченяка Мъск няма никакво значение.06:46 19.03.2024
28 Докато...
Коментиран от #29
14:40 19.03.2024
29 Ти по принцип
До коментар #28 от "Докато...":
няма да купиш щото нямаш ресурси. Добре поне че лаенето в интернет е безплатноКоментиран от #30
05:14 20.03.2024
30 А ти лично
До коментар #29 от "Ти по принцип":
закупи ново-какво???07:55 20.03.2024
31 Илиян
Зная скоро няма да разберете когато аз си продам автомобила на 10 години и вие купите тогава само ще цъкате
14:59 20.03.2024
32 Дизел
06:44 21.03.2024
33 Жоро
12:49 21.03.2024