Отидете към основна версия

1 274 3

Stellantis може да прави китайски коли в Италия

  • stellantis-
  • fiat-
  • leapmotors

Познат завод на Fiat е спряган за производство на Leapmotor

През октомври миналата година Stellantis предизвика изненада с придобиването на 21% дял в китайския производител на автомобили Leapmotor за 1,5 млрд. долара. Сега компанията предложи възможността за производство на електромобили Leapmotor в известния завод на Fiat в Мирафиори в Торино, което изненада мнозина.

Ако този план се осъществи, Automotive News Europe посочва, че от 2026 г. или 2027 г. нататък в завода ще могат да се произвеждат до 150 000 достъпни електрически превозни средства годишно. Тези автомобили ще се разпространяват чрез дилърите на Stellantis в цяла Европа, заобикаляйки потенциалните мита върху китайския внос на електрически превозни средства. Понастоящем Европейската комисия разследва дали китайските автомобили, влизащи в Европа, се ползват несправедливо от държавни субсидии.

Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес изрази готовност да се възползва от тази възможност, ако производството на автомобили Leapmotor в Италия се окаже икономически целесъобразно.

След миналогодишната инвестиция в Нидерландия беше създадено съвместно предприятие, наречено Leapmotor International, под контрола на Stellantis, което има за цел да постигне 500 000 продажби извън Китай до края на десетилетието. Освен това Stellantis очаква, че това сътрудничество ще засили присъствието на нейните западни марки на китайския пазар.

Мирафиори, най-старият автомобилен завод в Европа от края на 30-те години на миналия век, в момента не се използва достатъчно, като произвежда предимно Maserati Levante и електрическия Fiat 500, общо около 95 000 единици. Въпреки това, по време на своя пик през втората половина на 20-ти век, заводът произвежда милиони модели Fiat.

Преди да бъде разкрита сделката с Leapmotor през лятото на 2023 г., от Stellantis вече бяха обявили плановете си да инвестира до 200 млн. евро в завода в Мирафиори, като се стреми да завърши проекта до 2025 г. Тази инициатива е част от по-широка стратегия за превръщане на ключовите съоръжения на Stellantis в неутрални по отношение на въглеродните емисии центрове за проектиране, научноизследователска и развойна дейност и централни функции.

Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 5 гласа.

Свързани новини