Ineos представи първия си електрически автомобил, наречен Fusilier, но не се е отказала напълно от традиционните двигатели с вътрешно горене. Новият автомобил с повишена проходимост, който следва стъпките на моделите Grenadier и Quartermaster, ще предлага възможност за използване на двигател за удължаване на пробега, за да се осигури допълнителна проходимост, когато е необходимо.
По-малък по размери в сравнение с първоначалния модел на Ineos - Grenadier, Fusilier ще разчита единствено на електрически двигатели за задвижване. Той обаче може да бъде оборудван и с "компактен" бензинов двигател, който да зарежда батериите в ситуации, в които зареждането чрез щепсел е невъзможно. Въпреки че тази конфигурация не е безпрецедентна, тя е доказала своята ефективност, както демонстрира Audi RS Q e-tron, който наскоро триумфира в рали Дакар.
Сър Джим Ратклиф, председател на Ineos, подчерта значението на включването на разнообразни технологии за задвижване, за да се постигне напредък в декарбонизацията, като същевременно се отговори на предпочитанията на потребителите. Той изтъкна основанията за предлагането на алтернативен задвижващ агрегат за Fusilier, който значително намалява емисиите, като същевременно осигурява достатъчен пробег и възможности за зареждане с гориво.
Fusilier е изграден върху персонализирана платформа, върху която е интегрирана стоманена каросерия с алуминиеви врати. Въпреки че все още не са разкрити конкретни данни за производителността, в съобщението от миналото лято се посочва, че електрическата платформа може да осигури пробег до 400 км.
Подобно на Grenadier, Fusilier е разработен в сътрудничество с Magna, базирана в Австрия, известна с опита си в областта на високопроходимите автомобили и отговорна за производството на Mercedes G-Klasse. Ineos планира да подложи Fusilier на строги тестове, включително изпитания на предизвикателния планински терен Schöckl. След успешното провеждане на тестовете производството ще започне в завода на Magna в Грац. По-рано производителят на автомобили обяви плановете си да пусне на пазара своя електрически офроудър през 2026 г., подчертавайки ангажимента си за дългосрочен успех в автомобилната индустрия, както подчерта Лин Калдер, главен изпълнителен директор на Ineos.