Отидете към основна версия

5 151 10

Предпазният колан "заяжда": Как да го оправим сами и без пари

  • предпазен колан-
  • съвети

Елементарен трик, който в много случаи помага

Предпазният колан е задължителен и необходим във всяка съвременна кола. Макар и много важен елемент, свързан с безопасността на водача и пасажерите, рядко се обръща внимание на състоянието му. Но това устройство, като всяко друго в колата, може да се развали, като статистиката показва, че има основно два вида проблеми.

На първо място, заслужава да се спомене неговият маниер да не се развива от намотката дори при най-нежните и внимателни опити. „Хапе“, дпира и това е! Понякога трябват много опити за да „убедите“ упоритото устройство да освободи колана и да му позволи да бъде издърпан за закопчаване.

Второто неприятно проявление от този вид е обратният ефект - когато макарата е „твърде мързелива“, за да навие колана след разкопчаване. Поради това металната катарама виси точно зад прага на колата или ви пречи да затворите вратата на колата. Последното е особено неприятно, тъй като при затварянето "злонамереното" желязо се стреми да надраска боята на купето.

Колкото и да е странно, причината за такова поведение на коланите (и при двата гореописани случая) може да бъде обикновена мръсотия. По време на работа по колана полепват всякакви неща: прах от пътя, частици от връхни дрехи, косми и др. Ясно е, че този процес не се случва моментално. Но с течение на времето, особено ако колата се използва интензивно и дори при не много прашни условия, коланът започва да проявява въпросните два проблема.

Оказва се, че за да се отървете от такава неприятност, не е необходимо да купувате нов комплект предпазни колани. Има начин да се съживят старите. За да направите това, коланът се отстранява от колата, като обикновено това не е много трудно - просто трябва да развиете няколко болта.

След това изваждаме целия колан от блока „макара“ и го фиксираме (така че да не се прибира) с някаква скоба. Скриваме „макарата“ във водоустойчива торба и накисваме свободния колан в леген с прах за пране, разреден във вода. След изпирането му, лентата се изплаква и се суши в опънато състояние. Някои майстори също препоръчват внимателно гладене - но не с прекалено гореща ютия, така, че да не се разтопи.

В допълнение към елиминирането на „калните спирачки“, които създават прекомерно триене, също така има смисъл да се подобри плъзгането му по пластмасовия механизъм - този, който е прикрепен към страничната колонка на каросерията на автомобила близо до ухото на водача или предния пътник. Взимаме шкурка не по-голяма от № 2000 или дори № 3000, която се използва за полиране на фарове. И внимателно обработваме пръстена с него. След такива прости манипулации дори старият колан започва да „лети“ и вече не дразни собственика на колата и пътниците в нея.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 19 гласа.

Свързани новини