Отговор на този въпрос ни дава Американският институт по пътна безопасност (IIHS), който направи краш тестове на 11 субкомпактни модела. Въпросното изпитание представлява симулация на удар в неподвижно препятствие с височина 1.5 метра. Автомобилът се засилва до скорост 64 км/ч и се удря в преградата челно, но припокриването между неподвижния предмет и автомобила е 25%. Ударът е в лявата предна част на колата.
За съжаление всички от тестваните субкомпактни автомобилчета не успяват да заработят най-високата оценка за безопасност. Интересното е, че най-безопасната градска кола се оказва Chevrolet Spark, който изпреварва доказани бестселъри като Toyota Yaris и Honda Jazz. Според представителя на IIHS Джо Нолан обаче, като цяло малките коли не са безопасни, като това се дължи на недостатъчната якост на конструкцията им.
Chevrolet Spark и Mazda2 печелят най-много точки от краш теста, което се дължи на здравите седалки и надеждното им прикрепване към пода. При останалите субкомпактни коли рязкото изместване на манекените напред след удара води до тежки травми. При много от тестваните автомобили е отчетен и проблем с обезопасителните колани, а при Toyota Yaris част от въздушните възглавници не сработват.
Като цяло при всички автомобили участници в теста се отбелязва крайно недостатъчна защита на лявото коляно на водача, а при FIAT 500 и Hyundai Accent има и сериозни травми на бедрото. Най-слаба оценка получават FIAT 500 и Honda Jazz, а в тройката за най-безопасни субкомпактни автомобили, след Chevrolet Spark и Mazda2 попада и корейската Kia Rio. Ето и крайните общи оценки на IIHS за 11-те градски автомобила.