Докато автомобилната индустрия се надпреварва да произвежда електрически превозни средства, Toyota следва различен курс. Нейното подразделение, Gazoo Racing (GR), твърдо вярва, че двигателите с вътрешно горене (ДВГ) все още имат значителна роля в бъдещето. Вместо да се качи на електрическата вълна, GR влага ресурси в оптимизиране на технологията на ДВГ, като се стреми да разработи по-чисти и по-ефективни двигатели за предстоящите модели извън GR86, GR Yaris, GR Corolla и GR Supra.
Този фокус върху традиционните бензинови двигатели се разпростира и върху предложенията им с висока производителност. Президентът на Toyota Gazoo Racing Томоя Такахаши наскоро потвърди, че нямат настоящи планове за високопроизводителен електрически автомобил. Неговата аргументация хвърля светлина върху цялостната стратегия на Toyota: "Двигателите с вътрешно горене не са лоши, врагът е въглеродът." Това изявление подсказва, че Toyota дава приоритет на начините за намаляване на емисиите от бензиновите двигатели, а не на пълното изоставяне на технологията.
Хибридната технология изглежда е тяхното ключово оръжие в борбата с въглеродните емисии. Такахаши споменава и за проучване на синтетични горива и двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород, което показва многостранен подход за постигане на по-чисти решения за мобилност.
В заключение, Toyota предприема премерен подход към бъдещето на мощните автомобили. Въпреки че електромобилите привличат вниманието, Toyota дава приоритет на по-чистите технологии с вътрешно горене и хибридите, като се стреми да удължи живота на бензиновите двигатели и същевременно проучва алтернативни горива, за да постигне своите екологични цели.