Отидете към основна версия

13 414 64

Руска, румънска или френска е новата Lada Iskra?

  • lada-
  • iskra

Платформата е преработена и локализирана, което позволява руско производство без участието на Renault, но базата е френска, използвана основно за моделите на Dacia

Преди няколко дни в Русия дебютира новата Lada, наречена Iskra Sedan. Какво обаче знаем за нея? Lada Iskra е първият нов модел на АвтоВАЗ от няколко години, който ще бъде пуснат в продажба през 2025 година. Компанията показа седан с четири врати, но гамата ще включва още комби и кросоувър. Моделът Iskra е базиран на локализирана версия на CMF-B архитектурата на Renault Group.

Докато войната в Украйна продължава да бушува две години и половина след инвазията на Русия, АвтоВАЗ представи нов модел, който трябва да бъде пуснат в продажба в началото на следващата година. Lada Iskra е малък седан с четири врати, базиран на локализирана версия на Renault и Dacia. този модел ще бъде последван от варианти на каросерията комби и „крос комби“ (известен още като кросоувър).

Iskra е първият нов модел на Lada от години след въздействието на свързаните с войната санкции, които бяха наложени на Русия от западния свят. Според компанията, иновацията ще се нареди между остарялата Granta и малко по-голямата Vesta , като допълнително ще разшири моделната гама на Lada.

По отношение на дизайна, Iskra възприема езика на стила „X-Design“, заимстван от Vesta, с изваяни калници и модерни светодиоди. От друга страна, пропорциите на субкомпактния седан напомнят на Dacia Logan , намеквайки за източника на неговата основа. Или с други думи това е своеобразен руснак, но с френско-румънско ДНК.

Lada казва, че Iskra се движи на „модерна глобална платформа, която е преработена и е станала технологично независима“. Компанията добавя, че електрониката е „напълно локализирана“, с добавянето на около 400 нови части. Четейки между редовете обаче, ясно се вижда, че платформата изглежда минимално променена версия на архитектурата CMF-B, която се използва от няколко модела на Renault и Dacia.

Докато Renault Group напълно прекъсна връзките си с Lada през 2022 година, руснаците се възползваха от предишния си достъп до научноизследователска и развойна дейност и работиха основно върху това, да подкрепят местното производство без никакъв принос от страна на Франция.

Президентът на АвтоВАЗ Максим Соколов казва: „За рекордно кратко време по стандартите на световната автомобилна индустрия ние всъщност пресъздадохме този автомобил, правейки го технологично независим“.

Соколов разкри още, че общата инвестиция за проекта е достигнала 23 милиарда рубли, което се равнява на около 258 милиона долара по текущия обменен курс. Той също така каза, че Lada Iskra в момента е в последния етап на разработка, включително „отстраняване на грешки в производството, фина настройка и конфигурация на всички системи на автомобила“.

Нов модел, но стари двигатели. Чисто новата Lada няма да крие изненади под капака, тъй като опциите за задвижване са заимствани от нейните морално остарели колеги. Базовата версия ще бъде оборудвана с 1.6-литров бензинов двигател от Granta, произвеждащ 89 к.с. и съчетан с петстепенна механична трансмисия.

По-мощната 1.6-литрова версия пък е заимствана от Vesta и разполага с мощност от 105 к.с., като тази мощност се ипраща към предните колела чрез шестстепенна механична или автоматична трансмисия.

Lada Iskra е планирана да влезе в производство в завода в Толиати в началото на 2025 година. Цената ще бъде обявена по-близо до пускането на пазара. Въз основа на ситуацията с Русия е малко вероятно моделът да се продава другаде.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 24 гласа.

Свързани новини