През изминалата седмица екип на mobile.bg имаше възможността да види изцяло новото BMW X3 преди официалната му премиера, която се състоя днес. Колата ще направи пазарния си дебют след около 6 месеца, но ние вече можем да ви споделим и първите си впечатления за най-продавания кросоувър на баварците.
Първото нещо, което привлича вниманието ви в новото BMW X3, е задната част. Тя е с изчистен дизайн и познатите Х-образни задни светлини. Профилът остава до голяма степен непроменен с повече гладки линии, оставайки верен на класическия силует на X3. В габаритно отношение новият X3 може да се похвали със значителен скок в размерите си. Той е с 34 мм по-дълъг и с 29 мм по-широк в сравнение с предшественика си, но интересното е, че височината е намалена с 25 мм. Предната част на автомобила разполага с типична бъбрековидна радиаторна решетка, която подобно на други модели е осветена. Нови са и предните светлини с изцяло нов поглед към дневните светлини.
Стъпвайки в новия X3, ще бъдете посрещнати от позната атмосфер. Акцентът е големият, извит дисплей - основна характеристика на съвременните BMW. За щастие, X3 запазва въртящия се контролер за допълнително удобство. Цветно подчертани светлинни елементи украсяват централната конзола и панелите на вратите, добавяйки нотка модерен стил. Тези елементи интегрират контролите за вентилация, вентилационните отвори, заключването и паметта на седалките.
В интериора има достатъчно място за главите и краката на пътниците отпред, и отзад. Товарният капацитет е 570 литра, които могат да бъдат разширени до максималните 1700 литра. Стандартното оборудване включва спортни седалки с нов дизайн, с електрическо регулиране и отопление, тапицирани с устойчиви материали. Подобни материали са използвани и върху таблото.
Новият X3 предлага редица варианти на двигатели, за да отговори на разнообразните предпочитания на водачите, включително BMW X3 30e xDrive, който е plug-in хибрид, комбиниращ 2,0-литров четирицилиндров бензинов двигател с електромотор за комбинирана системна мощност до 299 к.с.. Той може да се похвали с електрически пробег от 81 до 90 км (WLTP).
2,0-литровият четирицилиндров бензинов двигател в X3 20i xDrive развива 208 к.с., което позволява спринт от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди. При дизелите 2,0-литровият четирицилиндров двигател в X3 20d xDrive предлага максимална мощност от 197 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,7 секунди. Очаква се през лятото на 2025 г. към гамата да се присъедини и по-мощен редови шестцилиндров дизелов двигател.
BMW X3 M50 xDrive е черешката на тортат за момента. Задвижван от най-мощния редови шестцилиндров бензинов двигател, виждан някога в M Performance автомобил, този 3,0-литров звяр, съчетан с 48-волтова мека хибридна технология, осигурява максимална мощност от 398 к.с.. Благодарение на 8-степенната трансмисия Steptronic Sport и системата за задвижване на всички колела X3 M50 се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди.
Цените в България започват от 110 100 лева за базовия бензин, 113 500 лева за дизела, 121 400 лева за хибрида и 156 500 лева за върховата версия.